Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 +LPG] Brak masy na krokowcu na odpalonym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

[B4 2.3 +LPG] Brak masy na krokowcu na odpalonym silniku

Post autor: szychu » 22 sie 2016, 10:39

Witajcie,
Od jakiegoś czasu mam problemy z utrzymaniem wolnych obrotów. Zarówno na PB jak i LPG. Obroty trzyma już tylko dobrze rozgrzany, a zimny czasem przygasa na PB i zawsze od razu gaśnie na LPG. Z bratem zdiagnozowaliśmy, że nie działa silnik krokowy podczas odpalonego silnika - krokowiec nie dostaje masy (zarówno PB/LPG).
Nie potrafiliśmy jednak zdiagnozować, dlaczego krokowiec nie dostaje masy gdy silnik jest odpalony. Masa jest taka ledwo, ledwo.... po podpięciu żaróweczki lekko się rozżarzyła...
Krokowiec przeczyszczony, działa, po podpięciu do niego masy silnik trzymał ładnie obroty na LPG (ale na 2000 z powodu zbyt bogatej mieszanki ;), Lambda OK, czujnik dwupinowy OK, dolot szczelny. Na przepustnicy dolny czujnik jej zamknięcia jest ok i daje sygnał.
Faktem jest, że wskaźnik temperatury późno się dźwiga i nie zawsze wskazuje prawidłowe 90 stopni. Czasem jak jestem w trasie to potrafi stać na ~60 i podskoczyć do 100 na postojach by potem spaść znowu w trasie. Jednak po dłużym jeżdżeniu np. po mieście nawet się ustawia na tych 90 stopniach, wtedy czasem obroty na LPG utrzyma, czasem nie, zresztą na niższej temperaturze też niby czasem utrzyma. Generalnie, jak wyżej, rogrzany silnik (niezależnie od wskazania wskaźnika) lepiej trzyma obroty.
Wrócę jeszcze do tego czujnika dwupinowego, zmierzyliśmy jego temp. pirometrem i oporność była raczej w normie przy temperaturze jaką wtedy posiadał.
Potrzebuję odpowiedzi, gdzie jeszcze szukać przyczyny, co jeszcze steruje krokowcem?
A najlepiej, gdyby ktoś miał schemat komputera (czyli sterownika silnika 443997264X lub 4A0997264X), wtedy sprawdzilibyśmy wszystko po kolei. Szukam po forum, po sieci i nic.
PS. Inną sprawą jest, że do mieszkanki LPG dostaje się benzyna z wiecznie włączonego wtrysku rozruchowego... przez co tracę dodatkowo benzynę i jeszcze bardziej mieszam mieszankę i silnik jest zmieszany. Niedługo wymiana tego wtryskiwacza albo diagnoza jego włączania..
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 sie 2016, 21:12

Wiesz co to jest prąd diadynamiczny?? inaczej po chłopsku mówić prąd impulsowy o pewnej częstotliwości z pewnym wypełnieniem. Wiec tą żarówkę możesz sobie w ... wsadzić takie prądy się sprawdza tylko oscyloskopem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 sie 2016, 22:08

Krokowiec może nie dostawać sterowania jeśli napięcie z potencjometru przepływomierz będzie powyżej 0,20V przed odpaleniem. Ostatnio miałem taki przypadek u siebie, pomogło bardzo lekki opuszczenie klapy przepływomierza.

Zobacz czy jak na pracującym silniku podniesiesz obroty i szybko wyłączysz i włączysz zapłon to czy "krokowiec" zacznie pracować (wtedy sterownik nie sprawdza czy klapa przed odpaleniem była na 0V).

Kolejna sprawa to czujnik zamknięcia przepustnicy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: szychu » 23 sie 2016, 10:25

Dzięki Jarewa, byłeś niezwykle pomocny, szczególnie z tym wsadzeniem sobie żarówki w d.
Życzę Ci rozszczelnienia uszczelki pod głowicą!
Dzięki maciek889, zrobię to, co piszesz i dam znać. Czujnik zamknięcia przepustnicy jest sprawny.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 sie 2016, 17:09

Nie znasz podstaw elektroniki ale
szychu pisze:Z bratem zdiagnozowaliśmy
co zdiagnozowaliście ?? jak wypić czteropak??
szychu pisze:Krokowiec przeczyszczony, działa, po podpięciu do niego masy
O tym też nie wspomnę idealna sytuacja by uwalić sobie zawór albo już uwalony.

Awatar użytkownika
szychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 24 kwie 2014, 04:16
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: szychu » 23 sie 2016, 22:00

Jarewa, w swoim buractwie i robieniu ze mnie pijaka (nie wiem, dlaczego) powiedziałeś nawet coś wartościowego o tym prądzie, więc dzięki. Ale muszę przyznać, że masz bardzo oryginalny sposób pomagania ludziom.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sie 2016, 07:47

Panowie dajcie na luz paluszkiem_nono
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga