Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b4 2.3 20v 7A] brak mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 13 maja 2012, 18:15

sprawdz czy regulator ciśnienia paliwa ci np. nie puszcza benzyny przewodem podciśnieniowym do kolektora. Bo spalanie masz szokujące. Ja przy ekonomicznej jeździe denerwowałem sie 20l/100km ale u ciebie to przegięcie :roll:

Awatar użytkownika
kresek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:24
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: kresek » 13 maja 2012, 18:19

Regulator sprawdzony nie puszcza nic.
Ewidentnie problem z laniem paliwa, gdyz spaliny okrutne jak i ilosc benzyny w oleju.

Mysle jeszcze czy moze miec wplyw na to wyzsze cisnienie z pompy paliwa bo mam dalej z ke jet.
I pytanko czy dobrze mysle, ze jak wyciagne listwe to wtryski powinny dzialac sekwencyjnie, czy wszystkie na raz?

zukreator

Post autor: zukreator » 13 maja 2012, 19:53

sądze, że musisz mieć pompe do 7a, która daje 4 bary, a nie jak pompa k-ke-jetronic okolo 6barów. chociaz z drugiej strony przecież jest też regulator cisnienia od tego, aby zapewnił odpowiednie cisnienie na listwie wtryskowej.... hmm

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 maja 2012, 20:03

pompa tutaj nie ma nic do rzeczy, pompa w coupe 7A jest 4 barowa, a pompa w sedanie 7A jest 6 barowa taka sama jak w kjecie. To nie ma nic do rzeczy.

wtryskiwacze oczywiście powinny pracować sekwencyjnie, a nie jak w kjecie jednocześnie.

Uważam nadal że masz babola gdzieś i to dużego, skoro tyle pali.
Nie pozostaje Ci nic innego jak tylko podmieniać części na sprawne i sprawdzać. I nie jest powiedziane, że potencjometr naprawiłeś poprawnie.

[ Dodano: 2012-05-13, 20:07 ]
Sprawdzić przepływkę, sprawdzić wtryskiwacze, sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie, wypie...lić układ filtra aktywnego, zrobić odmę silnika zewnętrzną, posprawdzać 10 razy!!! nieszczelności w dolocie (nieszczelna odma również jest nieszczelnością dolotu!) , sprawdzic sondę lambda, knocksensory skoro kupiłeś to podmienić. Próbować zczytać kody błędów, albo błyski albo vagiem. Sprawdzić grupę zerową.

[ Dodano: 2012-05-13, 20:08 ]
wtryskiwacze wykosztować się i wymienić na bosche. Wywalić opornicę wtrysków z podszybia.

[ Dodano: 2012-05-13, 20:12 ]
aha, przeplywka z 7A ma końcówkę A . Koniec kropka. 054133471A - inna nawet nie ruszy.

nei wiem co miałeś za przepływkę z B na końcu...

Awatar użytkownika
kresek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:24
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: kresek » 13 maja 2012, 22:21

Juz jest duzo lepiej :)
Czujnik temp dziala, potencometr przepustnicy takze.
Spalanie spadlo do ok 20 przy butowaniu.

Knocki jednak do wymiany bo czasem nie wchodzi na obroty czasem puknie w dolot. Czasem tez wystepouje spadek mocy przy ok 4k i pozniej ciagnie.

Przeplywka pewnie odpowiada za terazniejszy brak wolnych obrotow. Po scisnieniu weza od krokowki, na wolnych pracuje normalnie.

[ Dodano: 2012-05-13, 22:27 ]
Gorny numer mialem ten sam
Mialem ten rodzaj bez A na koncu jak tu:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

I ten drugi tez mial ten sam numer.
Ale pod nim jest drugi AFH60-01A a ja mialem zamiast A to B

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 maja 2012, 23:18

Ok, przepływki są rzeczywiście z 7A, z tym, że jeśli wymieniałeś same druciki a nie obudowy, to masz tam przedmuchy, bo one nie pasują wymiennie w miejsce montażowe w obudowę przepływomierza, mają inne uszczelnienia.
Spalanie na poziomie 20 przy butowaniu (zależy jakim) można uznac za albo górne stany wyższe ale normalne, lub też za jeszcze zbyt wysokie, zależy jakie to butowanie jest.

ciąg dalszy to wtryskiwacze, i jeśli gdzieś tam przerwie zapłon, to szukaj w układzie zapłonowym baboli, paluch, zębatka aparatu zapłonowego, kable...

Awatar użytkownika
kresek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:24
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: kresek » 14 maja 2012, 11:08

Przeplywki wymieniane cale, takze mam nadzieje ze ta druga tez byla uszkodzona.

Hall zmieniony na nowy, palec, kopulka kable nowe. Zebatka zalozona mosiezna.
Jedynie wyczytalem ze w starszych 7A trzeba ustawic zaplon na zblokowanym komputerze w trybie serwisowym. Nie wiem jak go zblokowac i na ile ustawic zaplon moze ktos ma dane?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 maja 2012, 11:11

pierwsze słyszę, że zapłon się ustawia... komputer sam zapłonem steruje, nic nie ustawiasz, ustawiasz jedynie rozrząd na znaki, oraz paluch w rozdzielaczu na znak, reszta Cię nie interesuje.

i28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 308
Rejestracja: 19 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Wroc/Gubin
Kontakt:

Post autor: i28 » 14 maja 2012, 13:25

Ale moment 20L przy bucie to zupełnie normalne spalanie...

Przepływkę jak nie ruszyła, to musiałeś mieć totalnie walniętą, zorganizuj jakąś sprawną, one są wszystkie wymienne czy nowsza czy starsza wersja 7A. To spowalnianie w zakresie jakichś tam obrotów niekoniecznie musi być spowodowane stukowcami, równie dobrze TPS też może takie jajca robić. Krokowca sprawdzałeś czy działa z tymi wolnymi ? Tam też masz mikroprzełącznik od wolnych na przepustnicy, musi być w pozycji closed, dobrze masz tam ustawioną regulację ?

Zapłon normalnie ustawiasz rozrządem i ewentualnie aparatem zapłonowym, za resztę odpowiadają mapy.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 maja 2012, 13:46

Liczyłem na Ciebie w tym temacie Adaś ;)

i28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 308
Rejestracja: 19 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Wroc/Gubin
Kontakt:

Post autor: i28 » 14 maja 2012, 14:06

Ja już miałem konferencję telefoniczną w sobotę jakoś. ;-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 maja 2012, 14:13

Masz wolne teraz, mogę zadzwonić?

Awatar użytkownika
kresek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 160
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:24
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: kresek » 14 maja 2012, 17:38

TPS plynnie zmienia napiecie jak i opornosc bez zadnych skokow w pelnym zakresie.

Krokowiec dziala, jak go odepne to auto przygasa, i slysze na wolnych jak powietrze rurkami leci.

Zastanawia mnie strzelanie w dolot przy naglym dodaniu gazu od zera, przeplywke dzisiaj pomierzylem zero reakcji pomiedzy 1 a 2 pinem. Przed naprawa przepustnicy tego nie bylo, czym to moze byc spowodowane?

Chetnie kupie taka przeplywke tylko koniecznie sprawna, tylko wez to znajdz w rozsadnej kasie :(

i28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 308
Rejestracja: 19 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Wroc/Gubin
Kontakt:

Post autor: i28 » 15 maja 2012, 00:12

Strzelanie w dolot czy w wydech ?

Cholera muszę spojrzeć czy gdzieś mi leży ten wkład od 2,8. On był sprawny i podejdzie do testów...

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 maja 2012, 00:14

a teraz wpadło mi do głowy- jak strzela w dolot to sprawdzić czy czasem klin na wale nie dostał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl