Witam,
Kilka dni temu zostawiłem auto w garazu podziemnym - wracam nastepnego dnia - kręce rozrusznikiem i nic. Nawet nie próbuje zapalić. Wczesniej miał jakieś problemy na ciepłym z zapalaniem - trzebabyło dłużej krecić, ale zapalał. Na zimnym zawsze od pierwszego zapalał i obroty były stabilne - nie przerywał.
Wykreciłem swiece - stan jak na zdjeciu - suche - lekko żółte. Czujnik dwu pinowy temperatury wykrecony i sprawdzony multimetrem i pirometrem - przy 80 stopniach miał 470 ohm - wiec w normie.
Wiecej pomysłów nie mam..
Moze ktoś polecić kogoś z Łodzi, kto zechce sie zaopiekować klasykiem i wie co robi?
pozdrawiam
Dawid
https://www.dropbox.com/sh/gpsr9xj4qi7s ... s0Oir/audi
[B4 2.3 NG 133KM] Cabrio 91 2.3 NG - przestało zapalać
No własnie nie jestem pewien - wykreciłem swiece z pierwszego i przyłozylem do kolektora tak zeby widzieć co sie dzieje jak krece rozrusznikiem z kabiny - powiem szczerze je 1-2s nic nie błysneło. Sprawdze jeszcze raz podajac mase z dobrego miejsca przewodem - powinno kilka razy błysnąć prawda?LUKASZdiy pisze:Iskra jest?
Nie wiem jak sprawdzić - świece suche,LUKASZdiy pisze:Paliwo podaje?
Sprawdzone jeden za drugim - jest jakies zwarcie które wywala mi bezpiecznik od podświetlenia zegarów - reszta okLUKASZdiy pisze:Bezpieczniki całe?
Jak przekręce kluczyk przez sekunde słychać jej prace - czyli jak zwykle.LUKASZdiy pisze: Pompa paliwa dostaje napiecie?
Odkreciłem wlew bo bywało ze był mocno zapowietrzony, ale nie tym razem
Iskra musi być dobrze widoczna i pokazywać się od razu
Najprościej wykręcić jeden z wtrysków i zobaczyć czy leci soczek
Możesz tez wykręcić przewód z rozdzielacza zasilajacy i sprawdzic czy przy przekręceniu podaje wache
Co do wywalania bezpiecznika to na 90 % uszkodzona wiązka bagaznika
Próbowałeś wybłyskać błędy?
Najprościej wykręcić jeden z wtrysków i zobaczyć czy leci soczek
Możesz tez wykręcić przewód z rozdzielacza zasilajacy i sprawdzic czy przy przekręceniu podaje wache
Co do wywalania bezpiecznika to na 90 % uszkodzona wiązka bagaznika
Próbowałeś wybłyskać błędy?
Brak iskry ewidentnie - rozebrałem kopułke, przejrzałem przewody.. nie bardzo wiem jak sprawdzić uklad zaplonowy
1 czujnik halla
2 kostka od niego - wyczytalem ze srodkowy to dane - skrajne to zasilanie
3 tego nie znam
kopułka bez oznak zuźycia
swiece nadal suche.. nie czuć benzyny wiec zakładam, że skoro nie ma iskry - nie poda zasilania na wtrysk
1 czujnik halla
2 kostka od niego - wyczytalem ze srodkowy to dane - skrajne to zasilanie
3 tego nie znam
kopułka bez oznak zuźycia
swiece nadal suche.. nie czuć benzyny wiec zakładam, że skoro nie ma iskry - nie poda zasilania na wtrysk
Świeca we fajke i prosto kablem WN do cewki i wtedy sprawdź czy jest iskra, jeżeli nie ma to kawałek kabelka jeden koniec do masy, drugim dotykasz środkowego pina we wtyczce do halla. Jeżeli jest iskra to hall do wymiany. Oczywiście robisz to na włączonym zapłonie.
Edit.
Edit.
Kosmiczna cena. Ja wymieniłem za 20zł orginał ze szrotu i śmiga.kompletny moduł 034905205H w audi >600 PLN
Ostatnio zmieniony 09 sie 2013, 23:05 przez marbaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawdzone - wygląda na Halla do wymiany - podanie sygnał masy na środkowy generuje iskrę kilka razy na sekundę i słychać., że jakiś zawór w wtrysku tez sobie cyka - zamawiam Halla boscha - wymienię i dam znać
update.. poległem na wymianie - musze wybić małego klina blokujacego kółko napedowe rozdzielacza zapłonu..
podskoczę do jakiegoś warsztatu, bo nie mam narzędzi żeby to zrobić.. kompletny moduł 034905205H w audi >600 PLN na wymiane
[ Dodano: 2013-08-13, 14:35 ]
NAPRAWIONE !!!
Problem z wybiciem klina został rozwiązany - chciałbym przy tej okazji podziękować właścicielowi Auto szlif - http://www.ceglinski.pl/ za pomoc - świetnie wyposażony zakład i doświadczenie, które pozwala cieszyć się dalej klasycznym autem..
podrzucam kilka zdjęć, bo to dość częsta usterka - warsztatów, które chciały pomóc było niewiele.. takie czasy..
update.. poległem na wymianie - musze wybić małego klina blokujacego kółko napedowe rozdzielacza zapłonu..
podskoczę do jakiegoś warsztatu, bo nie mam narzędzi żeby to zrobić.. kompletny moduł 034905205H w audi >600 PLN na wymiane
[ Dodano: 2013-08-13, 14:35 ]
NAPRAWIONE !!!
Problem z wybiciem klina został rozwiązany - chciałbym przy tej okazji podziękować właścicielowi Auto szlif - http://www.ceglinski.pl/ za pomoc - świetnie wyposażony zakład i doświadczenie, które pozwala cieszyć się dalej klasycznym autem..
podrzucam kilka zdjęć, bo to dość częsta usterka - warsztatów, które chciały pomóc było niewiele.. takie czasy..