Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 90 Q 7A] chłodnica, problem z temp.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 26 wrz 2011, 19:37

szuan pisze:
Leo pisze:a, te... a jaki przepływ CFM mają?
kontakt na tej stronie internetowej jest podany ;-)
no i ? Myślałem, że Grzegorz będzie wiedział.
A z resztą to jest w Poznaniu to sobie podjadę i się dowiem.

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 26 wrz 2011, 20:23

dzięki za podpowiedzi i rady, wydajności wiatraków nie znam.
jutro odpowietrzę układ. dziś walczyłem z mocowaniami maski aero - fajnie może to wygląda ale pieprzenia jest z tym masa.

myślę że odpowietrzenie załatwi sprawę, pasuje mi ta diagnoza, mam nadzieje że się uda. dzięki za podpowiedz z tą śrubą bo już sam zacząłem kombinować jak to zrobić.

jutro dam znać.

G

[ Dodano: 2011-09-27, 18:26 ]
odpowietrzenie nic nie dało auto nagrzewa się do 110 stopni nie więcej tylko podczas jazdy na wprost spada temp do 95 stopni. na postoju znów rośnie mimo włączonego wentylatora.

nie wiem. termostat walnięty?

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 28 wrz 2011, 10:56

Na chwile obecna mam dokladnie to samo. U mnie nieszczelne sa przewody po gazowni i ciagle ucieka plyn przez to brak mozliwosci dokladnego odpowietrzenia ukladu, dopiero w sobote ten temat ogarne. Podejrzenie moze byc co do czujnika wskazan temp i fajnie gdybys napisal ktory z ponizszych masz u siebie. Zaleznie od rocznika produkcji mozesz miec dwa czujniki temperatury, jeden 3/4 pinowy i drugi 2 pinowy - ten siedzi u mnie. Oba sa do wskazan na zegary i byly stosowane zaleznie do wersji z klima lub bez. i Zanim koledzy napisza ze ten drugi jest od temp na Ecu, to ten na ECu jest zupelnie odmiennim czujnikiem i moze byc umieszczony z tylu glowicy lub na metalowej rurce wychodzacej z glowicy. Sprawdze sonda jeszcze jak sie maja wskazania czujnika do rzeczywistej temp plynu.
Grzegorz7A czy silnik ci w jakis sposob kopci? Co do termostatu to na starym mialem dokladnie te same objawy, po zakupie nowego Wahlera objawy nadal wystepuja wiec wykluczylem termostat. Czujnik od wentylatorow w chlodnicy 2-biegowy mam nowy bo stary mial zwarcie i chodzil non stop. Na poczatku mialem pojedyncza chlodnice teraz mam dwie wiec to nie jest wina chlodnic. Pompa wody wstawilem nowa i ja takze wykluczylem. Pozostaje kwestia peknietej glowicy ew wywalonej uszczelki.
Prawde mowiac troszke zglupialem.

Fajnie gdybys jeszcze napisal jakiej firmy termostat

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 28 wrz 2011, 16:15

a umnie w cabrio w trasie temperatura 60stopni heheeh
a w korku max 100

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 28 wrz 2011, 16:25

a macie Panowie wszystkie osłony chłodnicy?

sinik nie kopci nawet dymka nie puści nic. jest czysty jak łza.
mam czujnik 3/4 pin brązowy i uwagą mam czujnik na głowicy z tyły(dokładnie na śrubie dekla) i mam czujnik z przodu na rurce od bloku pod kolektor wydechowy.

opcje są na dziś dwie:

- termostat, który wywalam przy okazji wymiany chłodnicy(chłodnica nie jest przyczyną)
- brak osłon chłodnicy

sprawdzę to i się wypowiem

[ Dodano: 2011-09-28, 19:04 ]
wątpię żeby to był czujnik temperatury, gdyby tak było wydaje mi się że wskaźnik pokazywał by różne wartości. a ja za każdym razem mam tak samo.

myślę że obudowy mają tu znaczenie, chłodnica jest z boku i powietrze rozbija się o osprzęt motoru zamiast być kierowana w stronę chłodnicy. dla mnie problemem jest jeszcze to ze nie pamiętam czy występowało u mnie to przed przebudową auta.

G

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 28 wrz 2011, 21:38

Grzegorz7A pisze:wątpię żeby to był czujnik temperatury, gdyby tak było wydaje mi się że wskaźnik pokazywał by różne wartości. a ja za każdym razem mam tak samo.
własnie czujniki potrafia tak oszukac gdy uszkodzone , mozesz podjechac do mechanika i spr. zawartosc co2 w ukladzie chlodzenia wykluczy to uszczelkę pod głowica w olawie koszt tej operacja 20zl:D

kuba2955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 25 paź 2007, 17:26
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: kuba2955 » 29 wrz 2011, 00:02

a kabli przy wentylatorze nie da się zamienic? u mnie w b4 jak źle się podłączy to wieje pod prąd :mrgreen: dziwne, coś może z pompą wody? gdzieś przytkany przewód i mały przepływ na niskich obrotach?

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 29 wrz 2011, 09:01

wtyczek nie da się pomylić. za niskie obroty to nie to...jeśli już to za wysokie.

wczoraj nie miałem czasu dokończyć ale podejrzany jest termostat, w porównaniu do nowego nie otwiera - z ręki. zamontowany był zdaje się oryginał BEHR - THOMSON Made in Germany możliwe że był od nowości. Wyciąłem środek termostatu , założyłem tylko pierścień z uszczelką. dziś zrobię testy.

G

i28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 308
Rejestracja: 19 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Wroc/Gubin
Kontakt:

Post autor: i28 » 29 wrz 2011, 10:43

Być może masz zakamienioną chłodnicę. Będzie Ci trzymać w takim wypadku wysokie temperatury nawet przy włączonym wentylatorze, przy jeździe trochę przedmuch schładza silnik.

Kierownice powietrza są istotne, ale nie aż tak.

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 29 wrz 2011, 19:38

OK, sprawdziłem...

chłodnica nowa alu, nowy płyn, odpowietrzony układ, usunięty termostat.

temp na postoju do 100, podczas jazdy z wentylatorem lub bez 90, na postoju włączony wentylator nie zbija temp i na upalanym aucie temp wzrasta do 105 stopni około na postoju...upalanie temp 90.

ja stawiam na pompę wody.

Co wy na to?

pozdr G.

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 30 wrz 2011, 07:29

U mnie bylo brak oslon przez gazownie, po kapitalce silnika wsadzilem boczna i gorna.
Wtedy to zaobserwowoalem zbyt wysoka temperature, po usunieciu oslon nadal to samo :P.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 wrz 2011, 07:42

pompa wody też możliwa. Kiedy wymieniałeś rozrząd? Jeśli dawno to go wymień przy okazji pompy wody. Aczkolwiek, przepłucz układ czymś... jakimś odkamieniaczem.

Awatar użytkownika
Grzegorz7A
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 501
Rejestracja: 15 maja 2009, 22:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: Grzegorz7A » 30 wrz 2011, 15:29

Rozrząd ma może 4000 tyś km, był robiony przy zmianie motoru. Ale od prawie 1.5 roku nie był odpalany, to raczej nie ma znaczenia. Możliwe że układ w bloku jest zapieprzony kamieniem, tzn był wcześniej. A może to tylko pompa wody.

znalazłem pompę RUVILLE, warte to coś?
jakie opinie o marce?

G

[ Dodano: 2011-09-30, 21:53 ]
stawiałem na pompę wody ale, rzuciłem okiem na drugą jaką mama z innego 7A. Wiem że pompę wymienia się za każdym rozrządem ale budową tego urządzenia jest tak prosta że nie wiem co tak może się zpitolić. Może oś się zatrzeć? nie mam pojęcia jaki by to miało wpływ na pracę ukł chłodzenia. uwielbiam takie zagadki dla niemechanika...w mordę

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 wrz 2011, 23:14

luzy, zatarcie...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 paź 2011, 12:29

Grzegorz7A pisze:Wyciąłem środek termostatu , założyłem tylko pierścień z uszczelką.
Ale zatkałeś mały obieg? Bo bez termostatu leci przez mały obieg i przez chłodnicę bo termostat przełącza je a bez niego wszystko jest połączone.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl