Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 NG] Ciśnienie sprężania

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

[B4 NG] Ciśnienie sprężania

Post autor: krisf1 » 20 paź 2016, 20:51

Dzisiaj wraz z ziomkiem dokonaliśmy pomiaru ciśnienia sprężania w moim silniczku i wyniki były następujące
Silnik rozgrzany, olej miał temperature powyżej 30 stopni, temp otoczenia - 12*C
1 - 13,75
2 - 13,75
3 - 14,00
4 - 12,75
5 - 9,5
Polegało to na tym że wykręciliśmy wszystkie świece i wyjęliśmy przekaźnik od pompy paliwa, po czym kręciliśmy rozrusznikiem do momentu aż wskazówka przestała się podnosić. Przy każdym cylindrze procedura była ta sama, więc granice błędu pomiarowego wynikającego z czynnika ludzkiego zminimalizowane praktycznie do zera.

Tutaj mam następującą zagwozdkę dotyczącą 5 cylindra. Przy pierwszym pomiarze wynik był tylko 9,5 - czyli prawie mieszcząc się w normie ale na granicy. Przez otwór dla świecy, wlałem około 5ml oleju do cylindra z bańki i powtórzyłem pomiar. Miernik pokazał aż 17,5, co obstawiam że może wiązać się z tym że olej który wlałem był chłodny, a wtedy ciśnienie zawsze jest wyższe. Po odczekaniu 5-10 minut powtórzyliśmy pomiar i wtedy wskazówka pokazała 10,5.

Może to wynikać z tego że pierwszy pomiar był ostatnim, 5-tym w kolejności, przez co część oleju zdążył ściec co zaniżyło wynik? bezradny_

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 paź 2016, 21:03

krisf1 pisze:Może to wynikać z tego że pierwszy pomiar był ostatnim, 5-tym w kolejności, przez co część oleju zdążył ściec co zaniżyło wynik? bezradny_
co nie zmienia faktu że wsio wskazuje to na pierścienie, miałem to samo u siebie całkiem niedawno.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 20 paź 2016, 21:14

Bo generalnie z autem nie ma problemów, oleju nie bierze, jeździ tak jak trzeba, a pomiar zrobiłem z czystej ciekawości. ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 paź 2016, 21:18

krisf1 pisze:Bo generalnie z autem nie ma problemów, oleju nie bierze, jeździ tak jak trzeba, a pomiar zrobiłem z czystej ciekawości. ;)
wiesz co ja też, ale tego później żałowałem bo miałem niedosyt.
I z tego wszystkiego wydałem 1400 na remont silnika.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 20 paź 2016, 21:22

A wszystkie robiłeś czy tylko pierścienie na tym jednym? Nadwymiarowe czy nominalne? ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 paź 2016, 21:28

krisf1 pisze:A wszystkie robiłeś czy tylko pierścienie na tym jednym? Nadwymiarowe czy nominalne? ;)
ja miałem cały drugi słupek który został odremontowany - wsio(tylko głowica moja bo po remoncie była), a mój leży.
WRC is for boys.
Group B was for men.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 23 paź 2016, 11:05

krisf1 pisze:Tutaj mam następującą zagwozdkę dotyczącą 5 cylindra. Przy pierwszym pomiarze wynik był tylko 9,5 - czyli prawie mieszcząc się w normie ale na granicy.
W normie dla cylindra może się łapie ale ciśnienie jest zwyczajnie liche. Do tego zerknij na normę dopuszczalnych różnic między cylindrami. Nie pamiętam jej ale raczej się nie łapie.
Pytanie czy pierścienie są zawalone nagarem, czy zwyczajnie zmęczone(kilka r5 mierzyłem tak i w zasadzie ostatni garczek zawsze był wyraźnie słabszy).
Jeżeli jeździsz na podłych olejach to może być tak, że po płukance ciśnienie podskoczy i widziałem niemało takich przypadków.
Serio oleju nie bierze? Stary silnik z tak nierównymi ciśnieniami?
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 23 paź 2016, 12:45

Olej zalany Liqui Moly po płukaniu płukanką też LM. Może kolejna wymiana też coś pomoże. A ostatni największa lipa pewnie dlatego że jest najbardziej zabudowany w środku auta względem innych. Nie bierze, a jeżeli tak to jakieś symboliczne ilości mieszczące się w normie. :)

Normą jest 20% odchyłki czyli około 2,75-3 jednostek, czyli na styk, ale się łapie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 lis 2016, 22:24

co nie zmienia faktu że wsio wskazuje to na pierścienie,
A dlaczego obstawiasz pierścienie?? wlanie oleju do gara o niczym nie świadczy mogą to być też zawory.

krisf1 pisze:Normą jest 20% odchyłki czyli około 2,75-3 jednostek, czyli na styk, ale się łapie
Dla mechanicznego wtrysku robi to różnice silnik pewnie nie pracuje równo na PB.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 09 lis 2016, 05:29

zrób próbę olejową

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga