Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.3 Ng] Dziwna sprawa z obrotami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
stepek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

[80 b4 2.3 Ng] Dziwna sprawa z obrotami

Post autor: stepek122 » 12 gru 2011, 17:56

Witam wszystkich,
mam problem z moją niunią:(. Mianowicie podczas wolnej jazdy zdarza jej się zgasnąć po czym przez jakieś 2 min nie chce zapalić. Po tym czasie przekręce i pali od strzała i chodzi normalnie. Na trasie robię 100-200km i wszystko jest ok. Jaja sie dzieją w korku lub przy przejeżdżaniu przez wertepy. Samochód ma lpg ale na benzynie też się to zdarza. Jest to problem który zdarza sie nieregularnie ale jest kłopotliwy bo w najmniej oczekiwanym momencie. Może jakiś czujnik lub skład mieszanki do wyregulowania??pomóżcie

[ Dodano: 2011-12-12, 18:05 ]
Może jeszcze być ważne że przed zgaśnięciem zawsze wariuje mi obrotomierz. Tak 2-3 razy spadnie wskazówka na zero i koniec gaśnie. Może alternator jest winny?

Aras920

Post autor: Aras920 » 12 gru 2011, 22:35

Może masz lóżny jakiś przewód albo coś w tym stylu ogólnie stawiam na elektryke ale pewności niemam

stepek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: stepek122 » 13 gru 2011, 17:22

Ja tez wlasnie stawiam na elektryke bo dzieje sie to nagle i niespodziewanie tylko nie wiem gdzie zacząc poszukiwania:(

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 14 gru 2011, 02:35

zła mieszanka, sprawdzic krokowy a pozniej szukac lewego powitrza jasli krokowy sie nie przycina

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 14 gru 2011, 09:19

Sprawdź stycznik pod przepustnicą czy się nie grzeje. Kolejna sprawa to czujnik halla - może kończyć swój żywot. Po rozgrzaniu wysiada i wymaga chwilowego ostudzenia.

stepek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: stepek122 » 14 gru 2011, 17:06

ok.dzięki bede szukać.

[ Dodano: 2011-12-14, 17:52 ]
Ale męczy mnie to ze w czasie podróży wszystko jest ok. Wymieniłem termostat bo samochód nie trzymał mi temperatury. W czasie jazdy spadała na tracie o pierwszej kreski na 50-tce. Teraz temp trzyma w granicach 80 stopni na trasie w czasie jazdy 110km/h. Żadne cyrki sie nie dzieją, obroty nie falują. Dopiero podczas wolnej jazdy, w mieście lub w korku zdarza jej się zgasnąć. Samochód ma oryginalny alarm sterowany chyba z kluczyka bo pilota nie mam. Może on jest przyczyną bo nie działa mi centralny zamek i teoretycznie alarm nie jest uzbrojony bo samocgód zamykam recznie i kontrolka mi nie mruga. Może w sterowniku porobiły się zimne luty?Może to sie tak objawiać kiedy teoretycznie nie używam alarmu??

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 15 gru 2011, 18:19

Raczej nie, mam praktycznie identyczny problem w mojej PS-ce, tylko, że moja zawsze od razu odpala. Zacznij od krokowca i całej tej gumy dolotu, czy nie ma gdzieś lewego powietrza, tak jak napisałsubratri. Też mam jakiś dziwny alarm, ale pilot jest, czasami działa, czasami nie...

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 16 gru 2011, 01:52

ej no, alarm albo odcina albo nie - od sterowania silnikiem jest jego sterownik a nie alarm.
Bujanie obrotami na wolnych to definitywnie zla mieszanka. jesli nie problem z powietrzem to jeszcze moze byc czujnik temperatury choc tutaj raczej wyglada na zbyt ubogo niz na zbyt bogato wiec raczej lewe powietrze.

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 16 gru 2011, 12:32

subratri, a mi nie buja, tylko sytuacja wygląda tak, że jadę sobie jadę, patrze, mam skrzyżowanie i czerwone światło za 400 metrów, więc nie dodaje już gazu tylko się tak kulam na biegu, i kiedy muszę już wcisnąć sprzęgło oraz zacząć hamować, to obroty spadają do zera, autko gaśnie, wszystkie kontrolki się zapalają. Albo druga sytuacja, tzn to samo tylko obroty spadają do 600/650 rpm, silnikiem zatelepie porządnie i wraca na 900rpm. Teraz już się nauczyłem, że jak dojeżdżam i wciskam sprzęgło, to najpierw dodam delikatnie gazu, dosłownie musnę nogą i autko dokula się bez problemu, nic nie zgaśnie itd <ok> Haha i teraz bądź mądry o co chodzi. Mi się wydaje, że akurat w moim przypadku to ewidentnie krokowiec.

stepek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: stepek122 » 16 gru 2011, 16:21

To ja mam troche inny problem bo u mnie obroty trzyma elegancko i to bez różnicy czy na benzynie czy gazie. Kupiłem samochód od babci ktora przez ostatnie 3miesiące wogóle go nie używała bo kupiła mniejszy. Problem pojawia się rzadko ale w najmniej oczekiwanym momencie. Tak jakby coś momentalnie odcinało mu prąd. 2min postoju i pali od strzała i moge jechać spokojnie w trase- bo na trasie jest wszystko ok. Problem pojawia sie na wolnych obrotach.Ale obroty nie falują. Trzyma tak ok 900rpm. I czasami momentalnie bez żadnych objawów sobie gaśnie.I jeszcze jedno jak stoje na światłach to czuć paliwo. Może za dużo dostaje i go zalewa??

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 16 gru 2011, 17:14

mowisz, ze jak ci zgasnie to nie chce zapalic a kreci chociaz kontrolki sie pala?

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 16 gru 2011, 22:24

stepek122, to wtrysk masz do regulacji pewnie... Czytałem już kiedyś podobnego posta do twojego i podobno gość pojechał na analizator spalin i wszystko ustało. Hmm sprawdź jeszcze kompresję na cylindrach.

stepek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: stepek122 » 16 gru 2011, 22:39

kontrolki się palą. Na początku myslalem ze moze kostka stacyjki do wymiany ale w tym zakresie wszystko gra. A na ta regulacje wtrysków gdzie musiałbym sie udac?? Bo sonde lambda możemy wykluczyć przy takich objawach czy też warto sprawdzić?

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 17 gru 2011, 01:56

Nie do końca wykluczyć, bo ona też może świrować i przez to coś się z dawką dzieje. Chociaż ja tutaj akurat na sondę bym nie stawiał. A na analizator na jakąś dobrą stację diagnostyczną. I koniecznie tam gdzie się znają na mechanicznym wtrysku... Czyli prawie nigdzie... Tzn najlepiej samemu poczytać i pojechać już z jakąś wiedzą. Wtedy można "pomóc panu mechanikowi" :roll: A ma się pewność, że nie sknoci bardziej jak było.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 17 gru 2011, 10:04

no dobra stepek. to faktycznie mozesz miec za bogato. bo ja tez tak mam ;) tylko ze ja sobie sam ustawilem za duzo paliwa a juz mi sie nie chce teraz poprawiac. tutaj niestety już ciżko zgadywać bo ten wtrysk jest tak zbudowany, ze raczej zuzywa sie w strone ubogiej mieszanki samoistnie, no chyba ze cos sie juz przyciera i nie domyka. krokowiec sobie poradzi przy spadku z niewielkich obrotow ale nie poradzi sobie przy schodzeniu z duzej dawki i nei przewietrzy na tyle zeby utrzymac obroty.
Sonde raczej mozna wyeliminować chociaż to ona tak naprawdę razem z czujnikiem temp jest odpowiedzialna za regulację dawki.
stukowy odpowiada za kat wyprzedzenia zaplonu, tyle ze on to zmienia dosc powoli wiec znowu, jesli jest za bogato na dole to ten nie zdazy ustawic i gasnie.

teraz jescze taki mały quiz, zanim pojedziesz na analizator spalin krecic czyms czym krecic powinno sie jak najmniej.
jesli faktycznie masz za bogatą mieszankę. to po takim dluzszym postoju na wolnych obrotach silnik powinien miec niechęć do dynamicznego wejscia na wyzsze obroty. poprosu powinien miec potrzebe przewietrzenia sie zanim zacznie dzialac na wiekszych obrotach.

Te moje wypociny to oczywiscie takie sobie zgadywanie bo na mechanicznym wszystko jest zalezne jedno od drugiego. niby sa dwa urzadzenia (regulator ciśnienia i stukowy) ale wszystko ma dosc ograniczony zakres dzialania wiec moze byc jedno od drugiego zalezne.

regulacje wtrysku nalezy zaczac od talezyka. ma byc na odpowiedniej wysokosci. a pozniej z analizatorem spalin dawke paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl