Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 90 Coupe 2.3 NG] Gdzie szukać pompy paliwa??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 22 lip 2017, 17:17

Zrobiłem, poskładałem to takie krótkie słowo podsumowania i jedno pytanie.

Ze zbiornika wyjąłem tylko ten element:
Obrazek
Pomijam już fakt że ktoś to niechlujnie poskładał i dolne sitko z tego koszyka, zostało mi w zbiorniku, w koszyku... Przy montażu po prostu założyłem to co wyjąłem na te gumki które są trzy w koszyku i po prostu to "siadło". Tutaj daje zdjęcie o który bolec w tym wyjętym elemencie mi chodzi:
Obrazek
Ten centralnie na zdjęciu.
Wszystko pasowało, trzymać się trzyma, ale ciekawi mnie czemu ten bolec jest także od góry, czyżby coś na niego też nachodziło?

Stara pompa od spodu wygląda tak:
Obrazek
Czyli ktoś po prostu z jakiegoś powodu (domyślał się jaki aczkolwiek nie mogę sobie wyobrazić, aż tak zaklejonego brudem sitka) wypierdzielił sitko, a pompa i tak jest z 98... Pomijam fakt że ktoś robiąc pompe nie zmienił filtra paliwa, ani w tym przypadku, ani w żadnym innym, ponieważ ten po raz pierwszy zmieniłem rok temu, chwilę po zakupie. :)

Inna sprawa że ktoś zmieniający pompe (wygląda mniej więcej identycznie, ale nie jestem pewien czy ona była wydajna na 6.5 bara) strasznie niechlujnie pozakładał konektory (zwłaszcza plusowy) w zestawie z pompą są nowe, ale jednocześnie trzeba mieć do tego zaciskarkę, bo kombierkami na 99,9% wyjdzie lipa.

Teraz powiem też co mnie skłoniło do wymiany pompy: (może komuś się przyda)
- Im mniej paliwa tym auto gorzej odpalało i pracowało (póki co mam na maksa, zobaczę jak będzie gdy paliwa ubędzie i gdy objawy nasilały się przed wymianą pompy, aczkolwiek też nie za dużo, bo jeżdżę sporadycznie, po mieście, więc tankuję zazwyczaj po 30l na maksa)
- Pompa głośno pracowała, zwłaszcza przy pierwszym odpaleniu, im mniej paliwa tym gorzej
- Odpalając, za pierwszym razem auto od razu gasło, albo nie chodziło na wszystkie cylindry, dodanie gazu w większości przypadków załatwiało sprawę
- Po nagrzaniu, jeździe i zgaszeniu, po natychmiastowym, albo dosyć szybkim odpaleniu (do 5-10 minut), palił od strzała, po dłuższym postoju gdy jeszcze był ciepły już trzeba było intensywnie kręcić rozrusznikiem
- Stojąc, obroty było ok, na wolnych dodanie gazu było bardzo szarpane, tak jakby pompa nie nadążała z podawaniem paliwa, im wyższe obroty tym gorzej, tu pośrednio pomagało delikatne przyspieszanie, bo najgorzej było podczas gwałtownego gazu do dechy

Po wymianie co zaobserwowałem:
- Z auta spuściłem 30l paliwa, było mniej niż połowa, auto odpaliło, tak jak odpalało ze starą pompą, gdy było zatankowane do pełna
- Praca pompy niesłyszalna praktycznie
- Znacznie lepiej wkręca się na obroty, już nie mówiąc o tym że łatwiej osiągnąć wyższe obroty
- Znacznie lepiej odpala, ale to jeszcze będę sukcesywnie sprawdzał, bo na chwilę obecną jest super

Natomiast co jeszcze mnie dręczy:
- obroty delikatnie falują, a czasem spadną poniżej normy o jedną kreskę na obrotomierzu
- czasami poszarpuje, jakby nie chodził na wszystkie cylindry
- auto jakby za szybko chciało odpalić, bo odpala prawie od popatrzenia się na rozrusznik, przez co się tak jakby zakrztusza, mogę to porównać do człowieka, który się zachłysnął, bo za dużo się napił

Niemniej powyższe problemy łatwiej zdiagnozować jeżeli pompa jest sprawna, bo po części ona też jest winowajcą, narazie pojeżdżę, co by się auto przyzwyczaiło i "ojeździło" i po prostu będę obserwował i szukał dalszych przyczyn niedomagania. ;)

Co mogę Wam poradzić:
- Nie jeździjcie do zera, nawet z gazem miejcie te minimalnie pół zbiornika, ja wiem że to się łatwo mówi, ale unikniecie dzięki temu wielu nieprzyjemności psychicznych i finansowych
- Dbajcie o dobrą jakość tankowanego paliwa, taniej nie znaczy lepiej, ale to się odnosi do wszystkiego akurat
- Zmieniajacie regularnie filtr, u mnie był 24 letni jak go zmieniałem

Wypompować było łatwiej, wpompować już trudniej:
Obrazek
:mrgreen:

Zapraszam do dyskusji. ;)

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 28 lip 2017, 13:08

Cześć
co do tej pompy zanurzeniowej o ktorej piszecie. Nie powinna ona zbyt dlugo leżec na sucho bo długo taki egzemplarz nie pokręci się, tak że najlepiej kupic "ciepły" oryginał z jakiejs rozbiórki. A jak na zapas to przechowywac zanurzoną w słoiku z benzyną.
Bosch z lat 90 kręcił się blisko 20 lat i tylko głosniej pracowal
2x Bosch made in czech republic niby oryginały za ponad 5 stów, wysiadły po około 2 latach,
1x MagnetiMarelli czy jakos tak 1,5 roku,
teraz jakis no name kręci prawie rok,
Nie jezdzic na tej pompie na rezerwie bo przez to tez się ona zarzyna :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lip 2017, 20:22

To nie jest też tak jak wam się wydaje, mając nawet 6L paliwa pompa jest zanurzona cała w paliwie podczas pracy. Wiec do rezerwy nie ma przeciwwskazań.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 lip 2017, 23:04

widziałeś bak w coupe od środka ?
:)
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 28 lip 2017, 23:31

Fakt że pompa jest dwa razy wydajniejsza niż w dieslach, ale ma też do wykonania znacznie większą prace do wykonania przez wyższe spalanie.
Brud też chyba nie jest aż tak straszny bo w zbiorniku są chyba ze 3-4 sitka, zanim paliwo dotrze do pompy. W smarowanie to mi się tak średnio chce wierzyć, bo benzyna według mnie się do tego kiepsko nadaje, najbardziej mnie przekonuje większa ilość paliwa w celu lepszego chłodzenia pracującej pompki i całkiem możliwe że to jest receptą na sukces, aczkolwiek no trzeba by było sprawdzić na sucho, jak mocno da radę się ta pompa nagrzać. ;)

Tomek, lata za wiele nie mówią, ja przez rok swoją zrobiłem 2 tysiące kilometrów, może podałbyś te dane ale w kilometrach? :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2017, 06:58

Widziałem ale w zwykłym.

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 31 lip 2017, 12:33

;-) okej pisalem o tej pompie pod kątem zbiornika w coupe B4, a ten jest prawie płaski i na rezerwie pompa ssie benzyne z dna i nie jest cała zanurzona,
jak jest zanurzona to fakt oddaje cieplo w bene.

inna rzecz, powód odłączania przekaznikiem tej pompy przy instalacji gazowej by nie chodzila non stop?

Krzysztof co do przebiegu i zywotnosci pomp ktore wymienilem-nie wiecej jak 10 tys na rok

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 lip 2017, 13:01

xxtomek pisze:powód odłączania przekaznikiem tej pompy przy instalacji gazowej by nie chodzila non stop?
Tak odcina się podawanie paliwa w mechanicznym wtrysku przy jeździe na lpg.
Jeszcze dla KE-jetronica można zastosować ke-stop czy inne wynalazki: https://audi80.pl/topics80/ke-jetron ... t24388.htm
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 lip 2017, 20:13

xxtomek pisze:a ten jest prawie płaski i na rezerwie pompa ssie benzyne z dna i nie jest cała zanurzona,
jak jest zanurzona to fakt oddaje cieplo w bene.
Błąd myślenia, poczytaj po co dają koszyk czyli koszyk spiętrzający. To tak jak by w zbiorniku były dwa zbiorniki jeden duży drugi mały. Pompa nie ssie z dna baku a z koszyczka a koszyczek ssie z dna baku.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 05 sie 2017, 21:43

No tak żeby bardziej na wyobraźnie zadziałać to zamiast koszyk można powiedzieć że to takie "wiaderko" do którego przez sitka wpada paliwo skąd jest zasysane. ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 sie 2017, 22:16

Tylko te wiaderko podczas pracy pompy jest pełne a z boku ledwo co cieczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga