[Coupe 2.3 NG] Jak wyregulowac wolne obroty na przepustnicy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 04 sty 2008, 15:59
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
Krokowiec lub nieszczelnosc jesli obroty nie faluja to nieszczelnosc sprawdz wtyczke do krokowca
Krecac inbusem nawet niewiem jak zwiekszy sie dawke paliwa co do ilosci zasysanego powietrza przy tak samo malo uchylonym talezu czyli ilosc zasysanego powietrza sie nie zmienia co ealej wplynie na lambde -nie sade!- nie bedzie ona 1.024 a 2 i wiecej czyli bogata smierdzace spaliny a nie spowoduje to wzrostu obrotuw nie w znaczacym stopniu.
Kup samostart i pryskaj przy wezach dolocie a uslyszysz po silnika zachowaniu jak trawisz na nieszczelnosc
Lub:
Czujnik temp nie dziala w zimnym zakresie temp.
Mikrostyk przepustnicy dolny nie zamyka i nie daje sygnalu ecu o wolnych obrotach - ?
Krecac inbusem nawet niewiem jak zwiekszy sie dawke paliwa co do ilosci zasysanego powietrza przy tak samo malo uchylonym talezu czyli ilosc zasysanego powietrza sie nie zmienia co ealej wplynie na lambde -nie sade!- nie bedzie ona 1.024 a 2 i wiecej czyli bogata smierdzace spaliny a nie spowoduje to wzrostu obrotuw nie w znaczacym stopniu.
Kup samostart i pryskaj przy wezach dolocie a uslyszysz po silnika zachowaniu jak trawisz na nieszczelnosc
Lub:
Czujnik temp nie dziala w zimnym zakresie temp.
Mikrostyk przepustnicy dolny nie zamyka i nie daje sygnalu ecu o wolnych obrotach - ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 04 sty 2008, 15:59
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Chyba nie gasnie dlatego ze ma wyzsze obroty i mimo spadku ilosci paliwa w stosunku do ilosci powietrza (zasysa lewe powietrze przez odme) starcza benzynki zeby silnik nie zgasł?! Musiałby sie wypowiedziec fachowiec jakis bo ja tylko gdybam na chłopski rozum Moze linka z gazu naciagnieta za bardzo?! Krecil cos srubka przy rozdzielaczu czy tylko dłubał przy przepustnicy?! Patrzyłeś mu na ręce?
Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, 14:43 przez farow, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli masz szczelny dolot, drożną odmę, podpięta i sprawną sondę lambda, sprawny czujnik temperatury, to spróbuj wyregulować mieszankę.
Wepnij się z miliamperomierzem(zakres 200mA) szeregowo do nastawnika ciśnienia przy rozdzielaczu wtrysków. Rozgrzej silnik do temperatury pracy 80/90stC i wyreguluj prąd nastawnika śrubką od regulacji CO, do wartości najbliżej 0. Prąd będzie oscylował w takt sondy lambda. W tym momencie jak przerwiesz obwód nastawnika(czyli np. odłączysz miernik) silnik powinien pracować normalnie. Przy dobrze ustawionej mieszance nie powinno być zmiany obrotów przy odpinaniu wtyczki nastawnika.
Pozdrawiam
Wepnij się z miliamperomierzem(zakres 200mA) szeregowo do nastawnika ciśnienia przy rozdzielaczu wtrysków. Rozgrzej silnik do temperatury pracy 80/90stC i wyreguluj prąd nastawnika śrubką od regulacji CO, do wartości najbliżej 0. Prąd będzie oscylował w takt sondy lambda. W tym momencie jak przerwiesz obwód nastawnika(czyli np. odłączysz miernik) silnik powinien pracować normalnie. Przy dobrze ustawionej mieszance nie powinno być zmiany obrotów przy odpinaniu wtyczki nastawnika.
Pozdrawiam
Moim zdaniem nie krecic ta sruba na imbusa najpierw, bo to trzeba specjalisty do tego,a niekazdy to potrafi. Tylko zaczac od tej srubki na przepustnicy. Umnie tak jest. ja mialem za wysokie obroty nie falowal a wiedzialem na 100% ze sklad mieszanki jest idealny i szczelnosci czujniki krokowiec tez. i mialem za wysokie. Kolega ktory siedzi wylacznie w NG i mechanicznym wtrysku mial jusz pare samochodow, regulowal ta srubka przy przepustnicy bo to tylko jest od wolnych jesli nie faluje itp. Mowie ci sprawdz najpierw ta srubke przy przepustnicy pozniej sie baw w sklad mieszanki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
sluchaj kolego matik,to powiedz jak sie reguluje przy silniku krokowym?? bo jestem bardzo ciekawy... tak jak przedmowca pisal tylko srubka przy przepustnicy. bo jesli by obroty falowaly, nie trzymal by ich wogole to owszem szukac przyczyny gdzie indziej np krokowiec a najczesciej tego powodem jest przeplywomierz. wiem bo to przechodizlem nie raz.