Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 2.3 NG] Kilka problemów z silnikiem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

[90 2.3 NG] Kilka problemów z silnikiem

Post autor: eNn » 31 sie 2011, 19:31

Witam, jestem tutaj nowy więc jeżeli podam niekompletne informacje to proszę mnie upomnieć :) Więc, posiadam Audi 90 2.3 Quattro z roku 88, samochód posiada bogatą przeszłość, gdyż seryjnie posiadało silnik 2.3 NG który został wymieniony przez poprzedniego właściciela na 2.2 KU (został osprzęt ng). Silnik ten był w fatalnym stanie, zaczął brać olej, kopcić itp więc zasądziliśmy że pod maskę wróci NG - za dobrą cenę pod maskę wpadł "nowy" ng (rok 92+) z cabrio. Historia pokrótce przybliżona, to teraz pytania :mrgreen:
1) Auto miało wyrzeźbione zasilanie pompy paliwa : stacyjka - kabel z bezpiecznikiem - pompa, a drugi brązowy podczepiony pod sterownik abs <lol> . Po podłączeniu oryginalnego kabla pompa nie odpala - po przekręceniu kluczyka słychać dwa ciche tyknięcia gdzieś pod deską (jakiś uszkodzony przekaźnik?). Wydaje mi się że przez to pompa cały czas podaje paliwo (pracuje cały czas), mam również dostęp do audi z silnikiem 7a, lecz tam po przekręceniu kluczyka na pozycje, pompa tylko załącza się a potem wyłącza, pracuje dopiero przy odpalonym silniku.
2) Przy wymianie silnika zauważyliśmy uszkodzoną wtyczkę od wtrysku rozruchowego, wtyczka odpadła na ziemię a my zostaliśmy z problemem który kabel był w którym pinie.. Jeżeli byłby ktoś tak uprzejmy kto by mógł sprawdzić jak to wygląda u siebie to byłbym wdzięczny :)
3) Problem jak w punkcie drugim tyle że czujnik ciśnienia oleju (ten większy, dwupinowy).

Każda odpowiedź może się przydać, jak jeszcze przyjdzie mi do głowy jakaś dolegliwość to postaram się dopisać.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Arci23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 20 mar 2011, 22:21
Lokalizacja: Piła

Post autor: Arci23 » 31 sie 2011, 22:17

Witam.
Odpowiedzi:
1- przekaźnik pompy paliwa znajduje się na podszybiu od strony komory silnika (strona kierowcy) albo go wcale nie ma albo uszkodzony,
2- nie ma znaczenia jaki pin gdzie do wtryskiwacza rozruchowego i tak i tak będzie poprawnie,
3- najprościej podłączyć raz tak i zobaczyć czy działa a jak nie to zamienić, napisz jakie masz kolory kabli to luknie u siebie jak muszą być podłączone.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 31 sie 2011, 22:26

Dzięki za odpowiedź :)
Więc tak, przekaźnik od pompy wyciągaliśmy żeby sprawdzić, po wyjęciu dalej słychać dwa tyknięcia spod deski rozdzielczej a po przekaźniku nie widać uszkodzeń. - postaram się załatwić drugą sztukę i sprawdzić. A co do kabli od czujnika ciśnienia oleju - nie mam teraz możliwości sprawdzenia, ale na 90% był to kabel niebieski i biały. Problem w tym że powyżej ~2 tysięcy obrotów zapala się kontrolka oleju a zamiana kabli nie daje efektu - możliwe że wmieszał się w to kabel od czujnika niżej. Będę wdzięczny za info jak to wygląda u Ciebie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 31 sie 2011, 23:10

eNn, Pod deską po lewej masz przekaznik od abs tyka jak zapniesz rozepniesz most lub aktywujesz/dezaktywujesz abs z przycisku.Popstrykaj posłuchaj czy to nie on.

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 31 sie 2011, 23:22

Ok, jutro sprawdzę, ale czy to przekaźnik od abs'u może tyknąć przy odpalaniu auta? Dodam może jeszcze jedną poszlakę, jeszcze za czasu poprzedniego właściciela auto przestało odpalać ze stacyjki - rozrusznik nie łapał i też jest zrobiony na krótko, może wina całego bajzlu leży po stronie samej stacyjki? Lub może ktoś ma jakieś inne teorie :mrgreen:

Pozdrawiam

Arci23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 20 mar 2011, 22:21
Lokalizacja: Piła

Post autor: Arci23 » 01 wrz 2011, 10:51

To dość istotna poszlaka!! Najpierw wymiana kostki stacyjki! Ona powinna rozwiązać kilka problemów a koszt znikomy.

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 01 wrz 2011, 13:23

Tak, po przeczytaniu kilku tematów na forum wydaje mi się że stacyjka będzie winna wszystkiemu - przy kręceniu kluczykiem nie czuć nawet na której jest się pozycji. Zmiana kluczyka to nie problem więc wolałbym wymienić wkład również, w etce o stacyjce wiele nie znalazłem więc wolę się upewnić czy taki komplecik by pasował (Audi 90 z 88 roku) :

http://moto.allegro.pl/audi-80-90-100-a ... 27005.html

http://moto.allegro.pl/vw-golf-vento-au ... 92650.html

Pozdrawiam

Arci23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 20 mar 2011, 22:21
Lokalizacja: Piła

Post autor: Arci23 » 01 wrz 2011, 21:53

Nie ma potrzeby zmiany kluczyka. To ze chodzi bez żadnego oporu to wina samej kostki ona jest za to odpowiedzialna. Wiec cześć z pierwszego linku załatwi problem.

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 01 wrz 2011, 22:23

Super, jak dobrze pójdzie to jutro to wymienię i się odezwę jaki wynik. Dzięki za pomoc, Pozdrawiam :-)

kraz73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:44

Post autor: kraz73 » 04 wrz 2011, 13:50

Elektronika NG ma dwa zasilania jedno z szyny 30 /pojedyńcza wtyczka pod płytą bezpieczników/ czyli przed stacyjką i drugie z 15 / czarna wtyczka na tej samej płycie/ za stacyjką. Sprawdź byle jakim miernikiem napięcia na bezpiecznikach oznaczonych "motor" po przekręceniu stacyjki, jeżeli jest tam ok 12V, to nie jest to wina stacyjki. Z tego samego punktu zasilanych jest większość uirządzeń wykonawczych w tym wtryskiwacz rozruchu. Pompa benzyny zasilana jest bezpośrednio z komputera spalania stukowego i ma swój bezpiecznik bodajże 13 zacząłbym od niego, a w celu sprawdzenia samej pompy można ją podłączyć na krótko po uprzednim wyjęciu tegoż bezpiecznika i podaniu napięcia bezpośrednio z aku.

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 04 wrz 2011, 20:17

Cenne informacje, dzisiaj wykręciłem stacyjkę i kostka była pęknięta na końcu, na razie czekam na kuriera z nową, wtedy zobaczymy co się poprawi i będzie można myśleć dalej. Co do pompy, jest ona na pewno sprawna, właśnie była podłączona na krótko, omijając oryginalne kable (tak ciągle pracowała, plus był puszczony jakoś pod stacyjkę a minus do obudowy sterownika abs). Co do tego bezpiecznika od pompy, mógłbyś mnie nakierować gdzie go znajdę?

Tak więc, na razie czekam na nową kostkę, potem posprawdzam miernikiem napięcia na bezpiecznikach i zobaczymy co z tego będzie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2011, 21:12 przez eNn, łącznie zmieniany 1 raz.

grubii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2009, 16:15

Post autor: grubii » 06 wrz 2011, 01:10

michał bez sensu zamawiałeś kurierem jak w auto partner (jak dobrze pamietam) kupowałem taka kostke za grosze... i chodzi do dziś chyba :-P

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 06 wrz 2011, 09:12

Taa, chodzi do dziś :-) Kostkę na szybko potrzebowałem więc od razu kupiłem, nie pomyślałem że w auto partnerze mają takie pierdółki, zwłaszcza że parę złotych tam już zostawiłem... Dzisiaj kostkę wymienię i dam znać jaki efekt.

Edycja :

Nowa stacyjka i kostka zamontowana, rozrusznik już łapie jak trzeba, niestety pompa dalej nie reaguje.

Wrzucam zdjęcie kostek które znajdują się pod deską, może któraś jest związana z zasilaniem pompy.. Jak będzie okazja to sprawdzę napięcie na bezpiecznikach i kablu.

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl