Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 90 2.0 20V NM] - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
jumix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:38

[Audi 90 2.0 20V NM] - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )

Post autor: jumix » 05 lip 2011, 00:21

Witam

Od kilki dni zmagam się z usterką, auto po prostu zgasło i już więcej nie chciało odpalić.
Dziś sprawdziłem kody błyskowe.

Diagnoza:
Kod błędu 2114 (czujnik punktu zapłonu)
Nic więcej tylko ten jeden. Czy to możliwe, że przez to nie pojawia się iskra, za cewką przed układem zapłonowym? Proszę modre głowy od wypowiedz w tej kwesti


I jeszcze jedno czy czunik halla w zapłonie, da się wymienić bez demontażu całego zapłonu? Czy to prawda, że w silnikach 2.0 20V NM komputer sam ustawia zapłon i nie muszę się martwić czy po jego demontażu idealnie tak samo go zamontowałem (nie przestawiłem zapłonu) Czy po prostu ktoś palnoł głupotę w sieci jakich wiele zresztą

Dodam, że z rozruchem silnika od jakiegoś czasu miałem problemy, trzeba było czasem a nawet czestą troszkę pokręcić zanim zaskoczył diabeł :)
Czy to mogły być obiawy końca czujnika halla?

Ale naj bardziej nurtuje mnie, że nie ma iskry za samą cewką.

Jeszcze jedno, podczas całego tego zamieszani sprawdzałem co popadnie i ciekawostka, po przekręceniu stacyjki nie wychodziło zasilanie na czujnik położenia wału (czy to też ma coś wspólnego z defektem halla w aparacie zapłonu?)

Na koniec tylko zapytam jaki koszt takiego czujnika halla w zapłonie jak go dobrać bo do 2.0 20V NM to bida jak zwykle :( czy to jakiś bardziej uniwersalny czujnik
Może ktoś zna dobry sklep w Poznaniu lub coś na Allegro doradzi.

Z góry dziękuje za szybką odpowiedz, jutro walczę dalej ;-)
Ostatnio zmieniony 05 lip 2011, 19:56 przez jumix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 lip 2011, 00:28

nie będzie iskry, jeśli hall nie poda sygnału. I koniec.
Masz dwie opcje - albo się zębatka upierd...ła albo hall do wymiany.

Rozrząd jak i aparat zapłonowy zawsze i wszędzie ustawiasz tylko na znaki, a rzeczywiście komputer sam sobie dobiera moment zapłonu i już.

wymontuj aparat zapłonowy, jeśli zębatka jest cała, to sprawdź czy paluch siedzi dobrze, a potem wymieniaj halla.

jumix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:38

Audi 90 2.0 20V NM - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )

Post autor: jumix » 05 lip 2011, 00:36

Rozumie,

W zasadzie pierwszy raz będe wymontowywał układ zapłonowy
Gdzie są te "znaki" morzesz mnie troszkę naprowadzić. Bo już naprawdę jestem umęczony od kilku dni siędzę jak nie w necie to przy aucie. ;)

Tylko abitan jestem sztuka i wolę się czegoś nauczyć niż iś na łatwizne i odstawić auto do serwisu. Tak poznaje co z czym się je

I jaki to model czujnika?

Super, że tak szybko mi odpowiedziałeś.

[ Dodano: 2011-07-05, 00:41 ]
Paluch to tak siedzi, że nie mogłem dziś go zdjąć! czy macie jakiś sposub na takiego uparciucha ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 lip 2011, 00:44

http://www.20v-sauger-tuning.de/zahnriemenwechsel.htm

znaki na rozrządzie są tutaj, mimo, że po niemeicku to na zdjęciach będziesz wiedział o co chodzi, a z aparatem jest tak, że jak zdejmiesz kopułkę, to jak znaki na wale są na punkty, to palec na rozdzielaczu musi wskazywać trójkąt taki wypukły, który jest na obwodzie rozdzielacza w środku . i tyle. A na razie wymontuj aparat i sprawdź zębatkę na nim.

[ Dodano: 2011-07-05, 00:48 ]
aha, no i ten bład wskazuje że masz rozbiegany rozrząd ze znaków, a nie, że hall nie działa, bo niedziałający hall to błąd 2113, dlatego też, jeszcze jest jedna opcja - cycek na kole zamachowym, ale to nie sprawdzisz inaczej jak po zdjęciu skrzyni biegów.

jumix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:38

Audi 90 2.0 20V NM - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )

Post autor: jumix » 05 lip 2011, 00:50

Ok,
Jutro napiszę jak poszło
Tylko jeszcze zapytam, możliwe że mam przestawiony rozrząt i z tego powodu błąd 2114

Dzięki!
Ostatnio zmieniony 05 lip 2011, 13:40 przez jumix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 lip 2011, 00:53

możliwe, ale żeby mieć tak przestawiony rozrząd że hall nie łapie, to musiałby być naprawdę ciężki już temat...

jumix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:38

Audi 90 2.0 20V NM - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )

Post autor: jumix » 05 lip 2011, 00:54

masakra :(

To przyznam się teraz do czegoś, wczoraj desperacko jeszcze przed sprawdzeniem iskry na zapłonie z kolegą wzieliśmy auto na tzw. pycha i odpalilo silnik pracował normalnie. Ale oczywiście jak go zgasiłem to już nie odpalił ze stacyjki.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 lip 2011, 00:56

sprawdź cały rozrząd na znakach. i módl się o zawory.

jumix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:38

Audi 90 2.0 20V NM - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )

Post autor: jumix » 05 lip 2011, 01:06

Wystarczy, że bedzie się zgadzć pierwszy znak (kropka na kole z wciąciem?)
Ale silnik pracował normalnie, tylko już nie mogłem go odpalić.

Akcje z zapychanie auta zrobiłm już w trakcie wystąpienia awarii

Ok, sprawdze i się uspokoje lub nie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lip 2011, 01:11

jumix pisze:Jeszcze jedno, podczas całego tego zamieszani sprawdzałem co popadnie i ciekawostka, po przekręceniu stacyjki nie wychodziło zasilanie na czujnik położenia wału (czy to też ma coś wspólnego z defektem halla w aparacie zapłonu?)
Czujnik położenia wału jest indukcyjny wiec nie potrzebuje zasilania, sam generuje impulsy gdy "przelatują" obok niego zęby.
Czujnik indukcyjny sprawdzi się tylko oscyloskopem, halla można 12v diodą LED, podłączyć i zobaczyć czy miga.

Chyba tutaj układ podobny jest jak w V6kach dwa indukcyjne czujniki położenia wału jeden to czujnik punktu zapłonu a drugi obrotów który liczy zęby wieńca i podaje w odpowiednim momencie iskrę i paliwo.
Czujnik w aparacie zapłonowym jak wspomniał Leo nie służy do wyznaczania punktu zapłonu tylko do identyfikacji cylindra bo tu jest sekwencyjny wtrysk paliwa. I dlatego różni się blaszka która "przelatuje" przed hallem tutaj ma jedno wycięcia a w 10V R5 ma ich pięć.

Jeszcze chyba w download było SSP o tym silniku jutro zobaczę czy coś tam pisze jak to jest z tym. Bo czujnik punktu zapłonu to czujnik indukcyjny w bloku silnika, odczytuje znak na przeciwwadze wału (przynajmniej tak jest w V6).

jumix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:38

Audi 90 2.0 20V NM - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )

Post autor: jumix » 05 lip 2011, 01:19

Może to głupio zabrzmi ale mogę to sparw np. żarówką 12V czy tylko diodą ?
rozumie sierodkowy pin + masa np. z silnika (wszystko podczas kręcenia zapłonem)

[ Dodano: 2011-07-05, 01:23 ]
I jeszcze jedno
Czujnik hall w zapłonie ?
Czy przestawiony rozrzą ?

Po dziś czeka mnie kiepska noc

[ Dodano: 2011-07-05, 01:24 ]
Kod błedu 2114
brak iskry na cewce

[ Dodano: 2011-07-05, 13:42 ]
Przestawiony rozorzą?
Czy czujnik Halla w aparacie zapłonowym ?


Kod błędu 2114

Rozrządu sam nie sprawdzę
Auto po odpaleniu na "pycha" pracuje ok
Więc co jest grane....?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lip 2011, 14:55

jumix pisze:Może to głupio zabrzmi ale mogę to sparw np. żarówką 12V czy tylko diodą ?
rozumie sierodkowy pin + masa np. z silnika (wszystko podczas kręcenia zapłonem)
Najlepiej diodą bo żarówką nawet najmniejszą możesz go uszkodzić jeśli jest sprawny.

Sprawdź na początek nawet miernikiem czy na skrajnych masz plus i minus. A LEDa podłączasz pod środkowy i plusem (plus możesz wziąć z wtyczki albo z akumulatora, tylko pamiętaj o biegunowość LEDa bo inaczej nie zaświeci). Patrzysz czy miga kręcąc rozrusznikiem.

Możesz też zamiast LEDa użyć miernika (też środkowy i plus) i kręcić silnikiem siłą własnych mięśni (na włączonym zapłonie oczywiście) np. popychając auto na biegu albo pokręcając wał kluczem bo rozrusznik za szybko będzie kręcił silnikiem.

Tak jak podejrzewałem są dwa czujniki położenia wału jak w V6 strona 10.
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,42/ (musisz się zarejestrować oddzielnie w centrum aby móc wejść w ten link i pobrać).

Jak hall działa sprawdź ustawienie rozrządu później ustawienie aparatu zapłonowego a na końcu czujnik na wale. Bo jak Leo gdzieś pisał o tym błędzie że może być spowodowany że sterownik dostaje sygnał z halla w nieoczekiwanym momencie.
Jego sprawdzenie to wymiana na inny albo sprawdzenie na oscyloskopie.
Możliwe że daje słaby sygnał bo amplituda i częstotliwość sygnałów wzrasta z szybkością obrotów silnika. A jak za wolno się kręci silnik i czujnik padnięty to za małe napięcie wytwarza, ale to moja taka teoria.

PS. a nie jest przypadkiem tak że gdy silnik nie pracuje to zawsze będzie ten błąd? Bo niektóre silniki tak mają.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 lip 2011, 15:09

to nie ten błąd. Od niepracującego silnika jest błąd czujnika g28

jumix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:38

test halla w zapłonie

Post autor: jumix » 05 lip 2011, 18:41

OK,
Jestem właśnie przed ostatecznym testem halla w zapłonie

Więc tak:

Sprawdziłem zasilanie czujnika + masa jest!

TERAZ TAK

[+ S -] S = to sygnał

podpinam się pod wiązkę "S" miernikiem (końcówka miernika minus, czy plus?)
A drugą końcówką wpinam się do aku (plusa czy minus)

Bo już się pogubiłem

I kręcę rozrusznikiem, rozumiem że napięcie na mierniku będzie falować jeśli czujnik jest sprawny)


Posiadam akurat solidny miernik więc jego reakcja powinna być szybka

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lip 2011, 18:47

jumix pisze:podpinam się pod wiązkę "S" miernikiem (końcówka miernika minus, czy plus?)
A drugą końcówką wpinam się do aku (plusa czy minus)
Pod S (oczywiście podłączasz na założonej kostce) końcówką minusową a plusową pod + z akumulatora .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl