[Audi 90 2.0 20V NM] - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )
[Audi 90 2.0 20V NM] - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )
Witam
Od kilki dni zmagam się z usterką, auto po prostu zgasło i już więcej nie chciało odpalić.
Dziś sprawdziłem kody błyskowe.
Diagnoza:
Kod błędu 2114 (czujnik punktu zapłonu)
Nic więcej tylko ten jeden. Czy to możliwe, że przez to nie pojawia się iskra, za cewką przed układem zapłonowym? Proszę modre głowy od wypowiedz w tej kwesti
I jeszcze jedno czy czunik halla w zapłonie, da się wymienić bez demontażu całego zapłonu? Czy to prawda, że w silnikach 2.0 20V NM komputer sam ustawia zapłon i nie muszę się martwić czy po jego demontażu idealnie tak samo go zamontowałem (nie przestawiłem zapłonu) Czy po prostu ktoś palnoł głupotę w sieci jakich wiele zresztą
Dodam, że z rozruchem silnika od jakiegoś czasu miałem problemy, trzeba było czasem a nawet czestą troszkę pokręcić zanim zaskoczył diabeł
Czy to mogły być obiawy końca czujnika halla?
Ale naj bardziej nurtuje mnie, że nie ma iskry za samą cewką.
Jeszcze jedno, podczas całego tego zamieszani sprawdzałem co popadnie i ciekawostka, po przekręceniu stacyjki nie wychodziło zasilanie na czujnik położenia wału (czy to też ma coś wspólnego z defektem halla w aparacie zapłonu?)
Na koniec tylko zapytam jaki koszt takiego czujnika halla w zapłonie jak go dobrać bo do 2.0 20V NM to bida jak zwykle czy to jakiś bardziej uniwersalny czujnik
Może ktoś zna dobry sklep w Poznaniu lub coś na Allegro doradzi.
Z góry dziękuje za szybką odpowiedz, jutro walczę dalej
Od kilki dni zmagam się z usterką, auto po prostu zgasło i już więcej nie chciało odpalić.
Dziś sprawdziłem kody błyskowe.
Diagnoza:
Kod błędu 2114 (czujnik punktu zapłonu)
Nic więcej tylko ten jeden. Czy to możliwe, że przez to nie pojawia się iskra, za cewką przed układem zapłonowym? Proszę modre głowy od wypowiedz w tej kwesti
I jeszcze jedno czy czunik halla w zapłonie, da się wymienić bez demontażu całego zapłonu? Czy to prawda, że w silnikach 2.0 20V NM komputer sam ustawia zapłon i nie muszę się martwić czy po jego demontażu idealnie tak samo go zamontowałem (nie przestawiłem zapłonu) Czy po prostu ktoś palnoł głupotę w sieci jakich wiele zresztą
Dodam, że z rozruchem silnika od jakiegoś czasu miałem problemy, trzeba było czasem a nawet czestą troszkę pokręcić zanim zaskoczył diabeł
Czy to mogły być obiawy końca czujnika halla?
Ale naj bardziej nurtuje mnie, że nie ma iskry za samą cewką.
Jeszcze jedno, podczas całego tego zamieszani sprawdzałem co popadnie i ciekawostka, po przekręceniu stacyjki nie wychodziło zasilanie na czujnik położenia wału (czy to też ma coś wspólnego z defektem halla w aparacie zapłonu?)
Na koniec tylko zapytam jaki koszt takiego czujnika halla w zapłonie jak go dobrać bo do 2.0 20V NM to bida jak zwykle czy to jakiś bardziej uniwersalny czujnik
Może ktoś zna dobry sklep w Poznaniu lub coś na Allegro doradzi.
Z góry dziękuje za szybką odpowiedz, jutro walczę dalej
Ostatnio zmieniony 05 lip 2011, 19:56 przez jumix, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie będzie iskry, jeśli hall nie poda sygnału. I koniec.
Masz dwie opcje - albo się zębatka upierd...ła albo hall do wymiany.
Rozrząd jak i aparat zapłonowy zawsze i wszędzie ustawiasz tylko na znaki, a rzeczywiście komputer sam sobie dobiera moment zapłonu i już.
wymontuj aparat zapłonowy, jeśli zębatka jest cała, to sprawdź czy paluch siedzi dobrze, a potem wymieniaj halla.
Masz dwie opcje - albo się zębatka upierd...ła albo hall do wymiany.
Rozrząd jak i aparat zapłonowy zawsze i wszędzie ustawiasz tylko na znaki, a rzeczywiście komputer sam sobie dobiera moment zapłonu i już.
wymontuj aparat zapłonowy, jeśli zębatka jest cała, to sprawdź czy paluch siedzi dobrze, a potem wymieniaj halla.
Audi 90 2.0 20V NM - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )
Rozumie,
W zasadzie pierwszy raz będe wymontowywał układ zapłonowy
Gdzie są te "znaki" morzesz mnie troszkę naprowadzić. Bo już naprawdę jestem umęczony od kilku dni siędzę jak nie w necie to przy aucie.
Tylko abitan jestem sztuka i wolę się czegoś nauczyć niż iś na łatwizne i odstawić auto do serwisu. Tak poznaje co z czym się je
I jaki to model czujnika?
Super, że tak szybko mi odpowiedziałeś.
[ Dodano: 2011-07-05, 00:41 ]
Paluch to tak siedzi, że nie mogłem dziś go zdjąć! czy macie jakiś sposub na takiego uparciucha ?
W zasadzie pierwszy raz będe wymontowywał układ zapłonowy
Gdzie są te "znaki" morzesz mnie troszkę naprowadzić. Bo już naprawdę jestem umęczony od kilku dni siędzę jak nie w necie to przy aucie.
Tylko abitan jestem sztuka i wolę się czegoś nauczyć niż iś na łatwizne i odstawić auto do serwisu. Tak poznaje co z czym się je
I jaki to model czujnika?
Super, że tak szybko mi odpowiedziałeś.
[ Dodano: 2011-07-05, 00:41 ]
Paluch to tak siedzi, że nie mogłem dziś go zdjąć! czy macie jakiś sposub na takiego uparciucha ?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
http://www.20v-sauger-tuning.de/zahnriemenwechsel.htm
znaki na rozrządzie są tutaj, mimo, że po niemeicku to na zdjęciach będziesz wiedział o co chodzi, a z aparatem jest tak, że jak zdejmiesz kopułkę, to jak znaki na wale są na punkty, to palec na rozdzielaczu musi wskazywać trójkąt taki wypukły, który jest na obwodzie rozdzielacza w środku . i tyle. A na razie wymontuj aparat i sprawdź zębatkę na nim.
[ Dodano: 2011-07-05, 00:48 ]
aha, no i ten bład wskazuje że masz rozbiegany rozrząd ze znaków, a nie, że hall nie działa, bo niedziałający hall to błąd 2113, dlatego też, jeszcze jest jedna opcja - cycek na kole zamachowym, ale to nie sprawdzisz inaczej jak po zdjęciu skrzyni biegów.
znaki na rozrządzie są tutaj, mimo, że po niemeicku to na zdjęciach będziesz wiedział o co chodzi, a z aparatem jest tak, że jak zdejmiesz kopułkę, to jak znaki na wale są na punkty, to palec na rozdzielaczu musi wskazywać trójkąt taki wypukły, który jest na obwodzie rozdzielacza w środku . i tyle. A na razie wymontuj aparat i sprawdź zębatkę na nim.
[ Dodano: 2011-07-05, 00:48 ]
aha, no i ten bład wskazuje że masz rozbiegany rozrząd ze znaków, a nie, że hall nie działa, bo niedziałający hall to błąd 2113, dlatego też, jeszcze jest jedna opcja - cycek na kole zamachowym, ale to nie sprawdzisz inaczej jak po zdjęciu skrzyni biegów.
Audi 90 2.0 20V NM - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )
Ok,
Jutro napiszę jak poszło
Tylko jeszcze zapytam, możliwe że mam przestawiony rozrząt i z tego powodu błąd 2114
Dzięki!
Jutro napiszę jak poszło
Tylko jeszcze zapytam, możliwe że mam przestawiony rozrząt i z tego powodu błąd 2114
Dzięki!
Ostatnio zmieniony 05 lip 2011, 13:40 przez jumix, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 90 2.0 20V NM - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )
masakra
To przyznam się teraz do czegoś, wczoraj desperacko jeszcze przed sprawdzeniem iskry na zapłonie z kolegą wzieliśmy auto na tzw. pycha i odpalilo silnik pracował normalnie. Ale oczywiście jak go zgasiłem to już nie odpalił ze stacyjki.
To przyznam się teraz do czegoś, wczoraj desperacko jeszcze przed sprawdzeniem iskry na zapłonie z kolegą wzieliśmy auto na tzw. pycha i odpalilo silnik pracował normalnie. Ale oczywiście jak go zgasiłem to już nie odpalił ze stacyjki.
Audi 90 2.0 20V NM - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )
Wystarczy, że bedzie się zgadzć pierwszy znak (kropka na kole z wciąciem?)
Ale silnik pracował normalnie, tylko już nie mogłem go odpalić.
Akcje z zapychanie auta zrobiłm już w trakcie wystąpienia awarii
Ok, sprawdze i się uspokoje lub nie
Ale silnik pracował normalnie, tylko już nie mogłem go odpalić.
Akcje z zapychanie auta zrobiłm już w trakcie wystąpienia awarii
Ok, sprawdze i się uspokoje lub nie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czujnik położenia wału jest indukcyjny wiec nie potrzebuje zasilania, sam generuje impulsy gdy "przelatują" obok niego zęby.jumix pisze:Jeszcze jedno, podczas całego tego zamieszani sprawdzałem co popadnie i ciekawostka, po przekręceniu stacyjki nie wychodziło zasilanie na czujnik położenia wału (czy to też ma coś wspólnego z defektem halla w aparacie zapłonu?)
Czujnik indukcyjny sprawdzi się tylko oscyloskopem, halla można 12v diodą LED, podłączyć i zobaczyć czy miga.
Chyba tutaj układ podobny jest jak w V6kach dwa indukcyjne czujniki położenia wału jeden to czujnik punktu zapłonu a drugi obrotów który liczy zęby wieńca i podaje w odpowiednim momencie iskrę i paliwo.
Czujnik w aparacie zapłonowym jak wspomniał Leo nie służy do wyznaczania punktu zapłonu tylko do identyfikacji cylindra bo tu jest sekwencyjny wtrysk paliwa. I dlatego różni się blaszka która "przelatuje" przed hallem tutaj ma jedno wycięcia a w 10V R5 ma ich pięć.
Jeszcze chyba w download było SSP o tym silniku jutro zobaczę czy coś tam pisze jak to jest z tym. Bo czujnik punktu zapłonu to czujnik indukcyjny w bloku silnika, odczytuje znak na przeciwwadze wału (przynajmniej tak jest w V6).
Audi 90 2.0 20V NM - kod błędu 2114 (brak iskry n cewce )
Może to głupio zabrzmi ale mogę to sparw np. żarówką 12V czy tylko diodą ?
rozumie sierodkowy pin + masa np. z silnika (wszystko podczas kręcenia zapłonem)
[ Dodano: 2011-07-05, 01:23 ]
I jeszcze jedno
Czujnik hall w zapłonie ?
Czy przestawiony rozrzą ?
Po dziś czeka mnie kiepska noc
[ Dodano: 2011-07-05, 01:24 ]
Kod błedu 2114
brak iskry na cewce
[ Dodano: 2011-07-05, 13:42 ]
Przestawiony rozorzą?
Czy czujnik Halla w aparacie zapłonowym ?
Kod błędu 2114
Rozrządu sam nie sprawdzę
Auto po odpaleniu na "pycha" pracuje ok
Więc co jest grane....?
rozumie sierodkowy pin + masa np. z silnika (wszystko podczas kręcenia zapłonem)
[ Dodano: 2011-07-05, 01:23 ]
I jeszcze jedno
Czujnik hall w zapłonie ?
Czy przestawiony rozrzą ?
Po dziś czeka mnie kiepska noc
[ Dodano: 2011-07-05, 01:24 ]
Kod błedu 2114
brak iskry na cewce
[ Dodano: 2011-07-05, 13:42 ]
Przestawiony rozorzą?
Czy czujnik Halla w aparacie zapłonowym ?
Kod błędu 2114
Rozrządu sam nie sprawdzę
Auto po odpaleniu na "pycha" pracuje ok
Więc co jest grane....?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Najlepiej diodą bo żarówką nawet najmniejszą możesz go uszkodzić jeśli jest sprawny.jumix pisze:Może to głupio zabrzmi ale mogę to sparw np. żarówką 12V czy tylko diodą ?
rozumie sierodkowy pin + masa np. z silnika (wszystko podczas kręcenia zapłonem)
Sprawdź na początek nawet miernikiem czy na skrajnych masz plus i minus. A LEDa podłączasz pod środkowy i plusem (plus możesz wziąć z wtyczki albo z akumulatora, tylko pamiętaj o biegunowość LEDa bo inaczej nie zaświeci). Patrzysz czy miga kręcąc rozrusznikiem.
Możesz też zamiast LEDa użyć miernika (też środkowy i plus) i kręcić silnikiem siłą własnych mięśni (na włączonym zapłonie oczywiście) np. popychając auto na biegu albo pokręcając wał kluczem bo rozrusznik za szybko będzie kręcił silnikiem.
Tak jak podejrzewałem są dwa czujniki położenia wału jak w V6 strona 10.
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,42/ (musisz się zarejestrować oddzielnie w centrum aby móc wejść w ten link i pobrać).
Jak hall działa sprawdź ustawienie rozrządu później ustawienie aparatu zapłonowego a na końcu czujnik na wale. Bo jak Leo gdzieś pisał o tym błędzie że może być spowodowany że sterownik dostaje sygnał z halla w nieoczekiwanym momencie.
Jego sprawdzenie to wymiana na inny albo sprawdzenie na oscyloskopie.
Możliwe że daje słaby sygnał bo amplituda i częstotliwość sygnałów wzrasta z szybkością obrotów silnika. A jak za wolno się kręci silnik i czujnik padnięty to za małe napięcie wytwarza, ale to moja taka teoria.
PS. a nie jest przypadkiem tak że gdy silnik nie pracuje to zawsze będzie ten błąd? Bo niektóre silniki tak mają.
test halla w zapłonie
OK,
Jestem właśnie przed ostatecznym testem halla w zapłonie
Więc tak:
Sprawdziłem zasilanie czujnika + masa jest!
TERAZ TAK
[+ S -] S = to sygnał
podpinam się pod wiązkę "S" miernikiem (końcówka miernika minus, czy plus?)
A drugą końcówką wpinam się do aku (plusa czy minus)
Bo już się pogubiłem
I kręcę rozrusznikiem, rozumiem że napięcie na mierniku będzie falować jeśli czujnik jest sprawny)
Posiadam akurat solidny miernik więc jego reakcja powinna być szybka
Jestem właśnie przed ostatecznym testem halla w zapłonie
Więc tak:
Sprawdziłem zasilanie czujnika + masa jest!
TERAZ TAK
[+ S -] S = to sygnał
podpinam się pod wiązkę "S" miernikiem (końcówka miernika minus, czy plus?)
A drugą końcówką wpinam się do aku (plusa czy minus)
Bo już się pogubiłem
I kręcę rozrusznikiem, rozumiem że napięcie na mierniku będzie falować jeśli czujnik jest sprawny)
Posiadam akurat solidny miernik więc jego reakcja powinna być szybka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków