[90 b3 2.3 NG] Nierówna praca, gaśnie na zimnym silniku
[90 b3 2.3 NG] Nierówna praca, gaśnie na zimnym silniku
Witam, jestem nowym użytkownikiem tego forum. Nie znam się też za bardzo na samochodach dlatego założyłem ten temat.
Jestem posiadaczem Audi 90 b3 ng 2.3 z LPG. Gaz został założony w 2003 roku. Jest to najprostsza instalacja gazowa.
Mam takie problemy:
1. Nie odpala mi z gazu tylko z benzyny.
2. Jak silnik jest zimny to jak odpalę na benzynie i zaraz przełączę na gaz to gaśnie mi, dopiero jak silnik osiągnie odp. temp to można jeździć na gazie.
3. Na gazie wolne obroty ma na 900 a nie na 1000.
4. Jak jeżdżę w trasie i jak przez np. jakieś 30 min jadę sobie jakieś 100-120 km/h i jak przychodzi mi zmniejszyć prędkość, to jak zwalniam, spadają mi obroty i gaśnie.
Nie wiem co z tym zrobić, czy to trzeba wyregulować gaz, czy wymienić jakieś filtry?
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Jestem posiadaczem Audi 90 b3 ng 2.3 z LPG. Gaz został założony w 2003 roku. Jest to najprostsza instalacja gazowa.
Mam takie problemy:
1. Nie odpala mi z gazu tylko z benzyny.
2. Jak silnik jest zimny to jak odpalę na benzynie i zaraz przełączę na gaz to gaśnie mi, dopiero jak silnik osiągnie odp. temp to można jeździć na gazie.
3. Na gazie wolne obroty ma na 900 a nie na 1000.
4. Jak jeżdżę w trasie i jak przez np. jakieś 30 min jadę sobie jakieś 100-120 km/h i jak przychodzi mi zmniejszyć prędkość, to jak zwalniam, spadają mi obroty i gaśnie.
Nie wiem co z tym zrobić, czy to trzeba wyregulować gaz, czy wymienić jakieś filtry?
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
1. I dobrze bo nie powinno się odpalać na gazie silnika na mechanicznym wtrysku.
2. 4. 1. Ile masz nalatane na tym parowniku, pewnie już jest w środku nieźle zasyfiony jak np. latał od 2003 roku. Wiec przyczyną tych problemów jest mazut zalepiający parownik wewnątrz.
3.
A temat prawidłowej wartości obrotów biegu jałowego był nie raz na forum rozpatrywany.
A wiec jeśli parownik w jest w miarę nowy to regulacja a jak już ma za sobą masę kilometrów to regeneracja albo wymiana.
2. 4. 1. Ile masz nalatane na tym parowniku, pewnie już jest w środku nieźle zasyfiony jak np. latał od 2003 roku. Wiec przyczyną tych problemów jest mazut zalepiający parownik wewnątrz.
3.
Czyli na gazie ma dobre wolne obroty bo powinno być w około 900obr./min.wotaz pisze:Na gazie wolne obroty ma na 900 a nie na 1000.
A temat prawidłowej wartości obrotów biegu jałowego był nie raz na forum rozpatrywany.
A wiec jeśli parownik w jest w miarę nowy to regulacja a jak już ma za sobą masę kilometrów to regeneracja albo wymiana.
- Mateusz794
- Forum Audi 80
- Posty: 63
- Rejestracja: 17 sty 2009, 19:39
- Lokalizacja: Olsztyn
widze ze ktos sie spotkał z takim samym problemem jak ja.
problemem nie jest silniczek bo ja mam identyczna sytuacje i czyscilem go z 5 razy, sprawdzałem zasilaczem regulwanym i jest ok. Membrany w parowniku wymień obowiazkowo. zacznie Ci palic na gazie, rowniej pracować i nie bedzie juz tak gasnął tylko trzeba parownik dokładnie wyczyscic co nie jest takie "hop siup" gdyż mazut ciezko sie zmywa... kup rozpuszczalnik RGB albo RBG jakos tak (W sklepie z farbami). Bardzo silny. potem kup oryginalne membranki i zmywacz uniwersalny w sprayu. to wystarczy zeby zregenerowac parownik pamietaj rownierz o wszystkich elektrozaworach od inst gazowej. nie reguluj nic nie kręć bo to nic nie da, a najwyzej moze zaczac palic 16-20l/100 jak u mnie. rozbierając parownik bedziesz widzial gdzie jest co założone wiec powolutku zapamietaj co gdzie jest i dasz rade. to nie jest zadna skomplikowana sprawa a po tym rozpuszczalniku jest troche smiesznie jedyne o czym musisz pamietac to o gumowych zaworkach na dzwigniach w parowniku ktore sie nie wiele roznia, a jednak sa inne jak sie przypatrzysz to bedziesz wiedzial ktory gdzie zalozyc.
kolejna sprawą jak juz to ogarniesz, jest szczelność dolotu tzn węże które idą do i od silniczka krokowego muszą być uszczelnione wymienione itd. najlepiej pozakladac opaski gdzie sie da. no i jak to bedziesz robil to mozesz wyczyscic silniczek krokowy za jednym zamachem. ten rozpuszczalnik sie przyda. jak juz to zrobisz to słuchaj silnika, jak ciagnie lewe powietrze to bedzie słychać i wtedy szukaj gdzie a nastepnie uszczelniaj. kolejna sprawa to musisz kupic preparat do czyszczenia styków i "psiknac" wszystkie wtyczki czujników jakie znajdziesz pod maską. od przepływki, czujniki temp itd. itd.
po takich zabiegach oraz wymianie swiec, przewodow itd (nie jest konieczne jak z tym jest ok) powinno sie o niebo poprawić
POWODZENIA! <ok>
problemem nie jest silniczek bo ja mam identyczna sytuacje i czyscilem go z 5 razy, sprawdzałem zasilaczem regulwanym i jest ok. Membrany w parowniku wymień obowiazkowo. zacznie Ci palic na gazie, rowniej pracować i nie bedzie juz tak gasnął tylko trzeba parownik dokładnie wyczyscic co nie jest takie "hop siup" gdyż mazut ciezko sie zmywa... kup rozpuszczalnik RGB albo RBG jakos tak (W sklepie z farbami). Bardzo silny. potem kup oryginalne membranki i zmywacz uniwersalny w sprayu. to wystarczy zeby zregenerowac parownik pamietaj rownierz o wszystkich elektrozaworach od inst gazowej. nie reguluj nic nie kręć bo to nic nie da, a najwyzej moze zaczac palic 16-20l/100 jak u mnie. rozbierając parownik bedziesz widzial gdzie jest co założone wiec powolutku zapamietaj co gdzie jest i dasz rade. to nie jest zadna skomplikowana sprawa a po tym rozpuszczalniku jest troche smiesznie jedyne o czym musisz pamietac to o gumowych zaworkach na dzwigniach w parowniku ktore sie nie wiele roznia, a jednak sa inne jak sie przypatrzysz to bedziesz wiedzial ktory gdzie zalozyc.
kolejna sprawą jak juz to ogarniesz, jest szczelność dolotu tzn węże które idą do i od silniczka krokowego muszą być uszczelnione wymienione itd. najlepiej pozakladac opaski gdzie sie da. no i jak to bedziesz robil to mozesz wyczyscic silniczek krokowy za jednym zamachem. ten rozpuszczalnik sie przyda. jak juz to zrobisz to słuchaj silnika, jak ciagnie lewe powietrze to bedzie słychać i wtedy szukaj gdzie a nastepnie uszczelniaj. kolejna sprawa to musisz kupic preparat do czyszczenia styków i "psiknac" wszystkie wtyczki czujników jakie znajdziesz pod maską. od przepływki, czujniki temp itd. itd.
po takich zabiegach oraz wymianie swiec, przewodow itd (nie jest konieczne jak z tym jest ok) powinno sie o niebo poprawić
POWODZENIA! <ok>
Jesli mozna to podepne sie pod temacik zeby nie zakladac podobnego i nie zasmiecac neipotrzebnie fora...
generalnie to nie trzyma mi obrotow strasznie faluje, wacha sie od 100 do 1000 co mnie strasznie dziwi... nie mam LPG wiec to nie wina parownika, wykrecilem i dokladnie przemylem/przzeczyscilem silniczek krokowy i dalej jest to samo, zarowno na cieplym jak i na zimnym silniku, to wina przeplywki czy cos przeoczylem?
Pomozcie :cry:
2.3E NG '91wotaz pisze:4. Jak jeżdżę w trasie i jak przez np. jakieś 30 min jadę sobie jakieś 100-120 km/h i jak przychodzi mi zmniejszyć prędkość, to jak zwalniam, spadają mi obroty i gaśnie.
generalnie to nie trzyma mi obrotow strasznie faluje, wacha sie od 100 do 1000 co mnie strasznie dziwi... nie mam LPG wiec to nie wina parownika, wykrecilem i dokladnie przemylem/przzeczyscilem silniczek krokowy i dalej jest to samo, zarowno na cieplym jak i na zimnym silniku, to wina przeplywki czy cos przeoczylem?
Pomozcie :cry:
jutro to ogarne i dam znac jakie sa efekty...TYGRYSQ pisze:tak samo zrób z gardełkiem przepustnicy talerzem przepływki , reg. cisnienia paliwa
ale i tak dzieki za wskazowki
[ Dodano: 2010-11-03, 23:53 ]
pomoglo czasami ma zawieszke ze za3ma sie na 1200 ale po przegazowce wraca do 900-1000
dziekoweczka panowie
U mnie mimo wszystko obydwie gumowe rurki były na metalowych opaskach. Zabrałem się dziś za to i gdyby nie zardzewiała śruba z wyrobionym gwintem do której dostęp był nie zbyt wygodny to w 5 minut zrobił bym to. Silniczek krokowy mi działa o ile sie nie mylę, problemem była rurka przy nim, ta mała z lewej bo miała pęknięcie wzdłuż długości ok 5 cm. Właśnie załatwiłem sobie drugą ale jeszcze nie zamontowałem, jutro sprawdze. Dzięki
Witam!Jetem tu nowy i nie bardzo jeszcze się orientuję w poruszaniu po forum.Znalazłem najpodobniejszy temat do objawów mojej Niuni...Jest to Audi 80 2.0 E AUT z 1993 r.Jest w niej instalacja gazowa z 2005 roku,najprostsza.Po wyregulowaniu pięknie chodzi na gazie,natomiast na benzynie nie bardzo...Po odpaleniu chodzi nierówno,kopci z rury wydechowej,śmierdzi spalinami w środku.Ustępuje to trochę gdy wyłączy się ssanie i silnik jest ciepły,po przełączeniu na gaz zaczyna super pracować.Proszę o pomoc,co to może być?Z góry dziękuję za odpowiedź od doświadczonych forumowiczów P.S.Przejechałem nią już ponad 1000 km i stwierdziłem,że nie bierze oleju...
Według mnie to masz uszkodzony czujnik ssania.
Temacik dla Ciebie gdzie lepiej uderzać:
https://audi80.pl/audi-20-abkbrak-ss ... t69845.htm
Temacik dla Ciebie gdzie lepiej uderzać:
https://audi80.pl/audi-20-abkbrak-ss ... t69845.htm