[Coupe 2.3 ng] remont silnika
[Coupe 2.3 ng] remont silnika
witam wszystkich i prosze o szybkie podpowiedzi. historia zaczela sie jak moja zona wrocila z zakopow i mowi zeaudi zaczelo szarpac ale juz bylo to pozno i mi sie niechcialo isc patrzec.na drugi dzien rano przy temp.-15 niechcialo wogle przekrecic silnikiem, za paroma razami juz troche bylo lepiej,a az nagle zalapal i zaraz zdechl.walczylem z nim caly dzien co sie okazolo ze przestawiony byl rozrzad.po ustawieniu odpalil ale minimalnie bylo slyszec delikatne stukanie jakby popychacz.no to chcialem sie przejechac,wyjezdzam na suchy asfalt i nic letwo jedzie. przemeczylem sie tak 2 dni po czym sprawdzilem sprezanie i okazalo sie ze na 1 cyl. jest 0, na 4 jest 7 na pozostalych niecale 9. no to pomyslalem ze zawory ale po zdjeciu glowicy okazolo sie ze wszystkie sa dobre,biore za tlok a on sie macha w cylindrze, wyjolem tlok z pierscieniami i okazalo sie ze przerwa w pierscionku je 0.7. chyba troche za duza. i teraz moje pytanie czy wystarczy zmienic pierscionki czy lepiej zrobic szlif bo kiedys cos czytale ze w NG tloki sie wycieraj w ksztalcie jaja i jak sie zalozy tylko pierszcionki to bedzie lipa. przepraszam ze tak dlugo opisalem ta historie. jakbyscie mogli pomoc to bede wdzieczny.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
kolego wg mnie słabniecie silnika, stuki, brak sprężania i/lub słabe sprężanie w cylindrach to efekt tak jak mówiłeś przeskoczenia rozrządu, a co za tym idzie spotkania się zaworów z tłokami. Gołym okiem nie dojrzysz czy zawór delikatnie dostał tłokiem od spodu i się skrzywił...minimalna odchyłka i już nie masz ciśnienia w cylindrze. Ponadto jeśli miało by być coś z tłokiem/przerwą na pierścieniu itp. to awaria taka nie zdarzyła by się tak nagle. Tłoki i pierscienie zuzywają się dużo dłużej (jako ciekawostkę powiem Ci że auto tylko z jednym założonym pierścieniem na tłoku normalnie odpala i jeździ)... Wlej oleju trochę w cylindry tak ze 2 cm i zostaw na noc...jak robiłem moj silnik to po 12 godzinach prawie nic nie ubyło. W takim wypadku dół jest szczelny a kompresja ucieka przez zawory - i to obstawiam u Ciebie.
jak tągłowice sprawdzałeś? wyjąłeś wszystkie zawory i próbowałeś je "poturlać" po płaskim stole?
jak tągłowice sprawdzałeś? wyjąłeś wszystkie zawory i próbowałeś je "poturlać" po płaskim stole?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Czasami na grupie niektórzy ludzie piszą o problemie którego nigdy nie mieli - tylko po to żeby sobie postów nabić albo żeby poczuć się jak jeden ze społeczników i później bez podania przyczyny i szczegółów piszą że problem rozwiązany.
Kolego arti - pokaż że nie należysz do tego typu ludzi.
Kolego arti - pokaż że nie należysz do tego typu ludzi.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 09:10 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.
chyba jednak sie nie myliles... a szkoda bo chetnie bym sie dowiedzial co i jak...arekkrosno pisze:Czasami na grupie niektórzy ludzie piszą o problemie którego nigdy nie mieli - tylko po to żeby sobie postów nabić albo żeby poczuć się ja jeden ze społeczników i później bez podania przyczyny i szczegółów piszą że problem rozwiązany.
Kolego arti - pokaż że nie należysz do tego typu ludzi.
- uzdar
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 lis 2012, 08:35
- Imię: Darek
- Model: Audi A8
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Gdańsk
odświeżę kotleta
silnik ten sam chodź nadwozie nieco się różni
wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą, silnik się zagotował i stanął. głowica poszła do regeneracji i planowania, wymieniono wszystkie prowadnice i uszczelniacze + 1 zawór który się lekko przypalił, ściągnięto 0,02mm
przy tej okazji robie generalny remont silnika
wyjąłem blok, rozłożyłem, zostały zmierzone średnice cylindrów-jest Ok wiec został zaślepiony, wypiaskowany i pomalowany
wał i tłoki poszły również do pomiaru i też wszystko OK nawet panewki wyglądają jak nowe ale i tak zostaną wymienione na nowe
teraz zaczynam wszystko składać i mam problem
jakim momentem dokręcić panewki główne a jakim panewki korbowodowe, informacje które posiadam strasznie się od siebie różnia a w książce nie znalazłem
silnik ten sam chodź nadwozie nieco się różni
wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą, silnik się zagotował i stanął. głowica poszła do regeneracji i planowania, wymieniono wszystkie prowadnice i uszczelniacze + 1 zawór który się lekko przypalił, ściągnięto 0,02mm
przy tej okazji robie generalny remont silnika
wyjąłem blok, rozłożyłem, zostały zmierzone średnice cylindrów-jest Ok wiec został zaślepiony, wypiaskowany i pomalowany
wał i tłoki poszły również do pomiaru i też wszystko OK nawet panewki wyglądają jak nowe ale i tak zostaną wymienione na nowe
teraz zaczynam wszystko składać i mam problem
jakim momentem dokręcić panewki główne a jakim panewki korbowodowe, informacje które posiadam strasznie się od siebie różnia a w książce nie znalazłem