Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.3 ng] remont silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
arti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 17 mar 2009, 14:18

[Coupe 2.3 ng] remont silnika

Post autor: arti » 19 gru 2010, 14:40

witam wszystkich i prosze o szybkie podpowiedzi. historia zaczela sie jak moja zona wrocila z zakopow i mowi zeaudi zaczelo szarpac ale juz bylo to pozno i mi sie niechcialo isc patrzec.na drugi dzien rano przy temp.-15 niechcialo wogle przekrecic silnikiem, za paroma razami juz troche bylo lepiej,a az nagle zalapal i zaraz zdechl.walczylem z nim caly dzien co sie okazolo ze przestawiony byl rozrzad.po ustawieniu odpalil ale minimalnie bylo slyszec delikatne stukanie jakby popychacz.no to chcialem sie przejechac,wyjezdzam na suchy asfalt i nic letwo jedzie. przemeczylem sie tak 2 dni po czym sprawdzilem sprezanie i okazalo sie ze na 1 cyl. jest 0, na 4 jest 7 na pozostalych niecale 9. no to pomyslalem ze zawory ale po zdjeciu glowicy okazolo sie ze wszystkie sa dobre,biore za tlok a on sie macha w cylindrze, wyjolem tlok z pierscieniami i okazalo sie ze przerwa w pierscionku je 0.7. chyba troche za duza. i teraz moje pytanie czy wystarczy zmienic pierscionki czy lepiej zrobic szlif bo kiedys cos czytale ze w NG tloki sie wycieraj w ksztalcie jaja i jak sie zalozy tylko pierszcionki to bedzie lipa. przepraszam ze tak dlugo opisalem ta historie. jakbyscie mogli pomoc to bede wdzieczny.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 gru 2010, 14:47

Ciężko tak odpowiedzieć z marszu nie widząc cylindrów? Masz progi na cylindrach? Generalnie jeśli cylindry bądź tłoki byłby podrobione to ja szukałbym całego słupka silnika a nie męczył się z remontem tego.

arti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 17 mar 2009, 14:18

Post autor: arti » 19 gru 2010, 14:52

no to progow niema na cylindrach, tloki tez wygladaj na niezjechane, tylko jutro pozycze srednicowke i zmierze cylindry.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 gru 2010, 15:01

Jeśli cylinder będzie miał kształta jaja to tak jak pisałeś - generalnie lipa. Bo założenie nowych pierścieni różnie się może skończyć. Może być nawet ok, ale znacznie częściej po krótkim okresie kiedy wszystko działa silnik zaczyna brać masę oleju itp.

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 19 gru 2010, 15:15

kolego wg mnie słabniecie silnika, stuki, brak sprężania i/lub słabe sprężanie w cylindrach to efekt tak jak mówiłeś przeskoczenia rozrządu, a co za tym idzie spotkania się zaworów z tłokami. Gołym okiem nie dojrzysz czy zawór delikatnie dostał tłokiem od spodu i się skrzywił...minimalna odchyłka i już nie masz ciśnienia w cylindrze. Ponadto jeśli miało by być coś z tłokiem/przerwą na pierścieniu itp. to awaria taka nie zdarzyła by się tak nagle. Tłoki i pierscienie zuzywają się dużo dłużej (jako ciekawostkę powiem Ci że auto tylko z jednym założonym pierścieniem na tłoku normalnie odpala i jeździ)... Wlej oleju trochę w cylindry tak ze 2 cm i zostaw na noc...jak robiłem moj silnik to po 12 godzinach prawie nic nie ubyło. W takim wypadku dół jest szczelny a kompresja ucieka przez zawory - i to obstawiam u Ciebie.

jak tągłowice sprawdzałeś? wyjąłeś wszystkie zawory i próbowałeś je "poturlać" po płaskim stole?

arti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 17 mar 2009, 14:18

Post autor: arti » 19 gru 2010, 15:20

a ustawilem tlok na olowie suwu i wlalem benzyny i w miare szybko uciekla. a glowice odrecilem do gory nogami i nalalem benzyny na zawory i powiec ci ze dlugo trwalo zanim uciekla.

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 19 gru 2010, 15:45

benzyna to wycieka nawet z zakręconego słoika... to musi być olej. głowice do góry nogami? czyli wlałeś benzyny na denka zaworów jakby? a próbowałeś nalać czegoś do kanałów w głowicy od strony hmmm jak to ujać :/ ..tak jak normalnie powietrze wpada lub wypada z cylindrów.

arti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 17 mar 2009, 14:18

Post autor: arti » 19 gru 2010, 15:52

no tak to nieprobowalem, jutro zobacze. najbardziej to mnie zastanawia czemu tak ciezko miala przekrecic silnikiem az do momentu jak zalapal i cos jakby chrupnelo i pozniej juz moglem krecic i krecic.

[ Dodano: 2010-12-26, 09:46 ]
remont zrobiony.prosze usunac temat. pozdrawiam

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 28 gru 2010, 21:29

arti pisze:remont zrobiony.prosze usunac temat. pozdrawiam
Mógłbyś napisać co robiłeś konkretnie, na jakich częściach i jakie koszta? Myślę, że się to komuś może przydać. Wiem, że z cenami bywa różnie, ale chociaż byśmy mieli rząd wielkości...

arti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 17 mar 2009, 14:18

Post autor: arti » 06 sty 2011, 09:38

witam. niema prooblemu,tylko pozbieram rachunki i opisze wszystko.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 19 sty 2011, 15:17

No i ... Co z tym remontem kolego. Ile cię wyszły części, robota, jakie części. Opisz to bo to ciekawy temat dla właścicieli NG

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 19 sty 2011, 16:39

tak, tak fajnie by było się dowiedzieć czegoś

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 20 sty 2011, 11:38

Czasami na grupie niektórzy ludzie piszą o problemie którego nigdy nie mieli - tylko po to żeby sobie postów nabić albo żeby poczuć się jak jeden ze społeczników i później bez podania przyczyny i szczegółów piszą że problem rozwiązany.

Kolego arti - pokaż że nie należysz do tego typu ludzi.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 09:10 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
duran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 30 sie 2009, 16:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: duran » 25 sty 2011, 22:04

arekkrosno pisze:Czasami na grupie niektórzy ludzie piszą o problemie którego nigdy nie mieli - tylko po to żeby sobie postów nabić albo żeby poczuć się ja jeden ze społeczników i później bez podania przyczyny i szczegółów piszą że problem rozwiązany.

Kolego arti - pokaż że nie należysz do tego typu ludzi.
chyba jednak sie nie myliles... a szkoda bo chetnie bym sie dowiedzial co i jak...

Awatar użytkownika
uzdar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 lis 2012, 08:35
Imię: Darek
Model: Audi A8
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: uzdar » 17 maja 2013, 08:45

odświeżę kotleta
silnik ten sam chodź nadwozie nieco się różni
wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą, silnik się zagotował i stanął. głowica poszła do regeneracji i planowania, wymieniono wszystkie prowadnice i uszczelniacze + 1 zawór który się lekko przypalił, ściągnięto 0,02mm
przy tej okazji robie generalny remont silnika
wyjąłem blok, rozłożyłem, zostały zmierzone średnice cylindrów-jest Ok wiec został zaślepiony, wypiaskowany i pomalowany
wał i tłoki poszły również do pomiaru i też wszystko OK nawet panewki wyglądają jak nowe ale i tak zostaną wymienione na nowe
teraz zaczynam wszystko składać i mam problem
jakim momentem dokręcić panewki główne a jakim panewki korbowodowe, informacje które posiadam strasznie się od siebie różnia a w książce nie znalazłem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl