Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.2 KV LPG] Rozgrzana rurka przy silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KonradoMoreno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 30 lip 2015, 11:19

[B3 2.2 KV LPG] Rozgrzana rurka przy silniku

Post autor: KonradoMoreno » 26 sie 2018, 15:33

Cześć

Dziś spotkała mnie niemiła przygoda, otóż po podróży 120 km i zatrzymaniu się, z dołu silnika zaczął wydobywać się dym poprzez atrapę po otwarciu maski okazało się że w prawej stronie silnika w okolicach kolektora coś się "grzeje". Moją uwagę zwróciła rozpalona do czerwoności rurka, a dokładnie jej część przy zgięciu, wydaje mi się że to ona spowodowała ten dym i od niej zaczął się "mini pożar" chciałbym zapytać czy ktoś wie za co ta rurka jest odpowiedzialna. Dodam że kończy się ona gumowym kapturkiem który aktualnie jest pęknięty. Od jakiegoś czasu zauważyłem że silnik z góry zaczyna być coraz bardziej okopcony, wydaje mi się że problem jest powiązany z pęknięciem tego kapturka.
Przygoda skończyła się tak że po ostudzeniu wolno ale jednak wróciłem te 120 km i po przyjeździe do domu, ani w trakcie jazdy problemu nie widziałem, wyglądało to tak jak by coś tą rurkę rozgrzało do tej temperatury.

Dołączam fotki, z góry dziękuje za odpowiedzi.

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 sie 2018, 15:52

KonradoMoreno, to jest do badania składu spalin. Kolektor wydechowy ja rozgrzał gdyż są ze sobą połączone.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
KonradoMoreno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 30 lip 2015, 11:19

Post autor: KonradoMoreno » 26 sie 2018, 16:10

Czyli jak rozumiem ta rurka ma prawo być taka rozgrzana i nie powinno to skutkować pożarogennymi sytuacjami? A wiesz może jak nazywa się ten gumowy kapturek na końcu tej rurki bo jest pęknięty i należało by go raczej wymenić

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 sie 2018, 16:42

KonradoMoreno, raczej aż tak nie powinien się nagrzewać a już na pewno nie w takich normalnych warunkach. Musiał byś naprawdę ostro męczyć auto.
Czy ma to jakąś fachową nazwę nie wiem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 sie 2018, 17:50

A wiesz może jak nazywa się ten gumowy kapturek na końcu tej rurki bo jest pęknięty i należało by go raczej wymenić
Masz przyczyne rozgrzewania rurki. Kapturek szczelny to brak przejścia spalin, kapturek nieszczelny to spaliny uciekają i rozgrzewają rurkę.

Ale podejrzewam ze twoim problemem bedzie łacznik kolektora wydechowego miedzy 2 a 3 cylindrem

Awatar użytkownika
KonradoMoreno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 30 lip 2015, 11:19

Post autor: KonradoMoreno » 26 sie 2018, 19:46

A dlaczego myślisz że chodzi o ten łącznik kolektora skoro powodem problemu może być ten pęknięty kapturek?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 sie 2018, 19:49

tam gdzie wtrysk rozruchowy masz tak uwalone spalinami że raczej to nie ta rurka zrobiła

Awatar użytkownika
KonradoMoreno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 30 lip 2015, 11:19

Post autor: KonradoMoreno » 26 sie 2018, 20:38

Mówisz o ostatnim zdjęciu?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 sie 2018, 21:03

O pierwszym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga