Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.3 NG] sonda lambda+LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
czarny286

[80 b4 2.3 NG] sonda lambda+LPG

Post autor: czarny286 » 29 sty 2012, 10:25

cześć

nie dawno założyłem nową instalację LPG,okazało się że jest problem z sondą lambda,a mianowicie.Gazownik chciał ustawić mieszankę i okazało się że sonda raz działa,raz nie działa.Kiedy ruszaliśmy kablami to było dobrze,potem sygnał zanikał i tak ciągle.

1.wymieniłem sondę (3 przewodowa 2-białe,1-czarny)na nową,myślałem że stara po prostu umiera no i dupa to samo

2.wczoraj porozcinałem wiązki sprawdziłem miernikiem przewody i nic nie znalazłem-czyli żadnego pękniętego przewodu

Mam pytanie :?: czy macie może jakiś schemat podłączenie przewodów od komputera do sondy,chodzi mi konkretnie o kolory kabli

U mnie jest tak:

-kabel od komputera czyli fiolet jest podłączony do przewodu czarnego od sondy,i szary jest połączony z innym przewodem we wiązce,czarny przewód jest wolny
Wszystkie przewody wychodzą z jednej wiązki

-kable brązowe połączone z białymi od sondy czyli 12 V

Tak myślałem jak się zdenerwuję to wymienię od komputera bezpośrednio przewody,tylko nie jestem pewien czy u mnie w aucie jest to dobrze podłączone

Może mi ktoś pomoć :-(

Dodam jeszcze że wczoraj przelutowałem przewód od sygnału do kompa bo mi podpadał no i z wskazań miernika wynika że napięcie jest na białym i na czarnym przewodzie też się waha od 0,4 V do 0,8 V,czyli teoretycznie w tej chwili niby jest ok,ale to dopiero u gazownika na 100% będzie wiadomo.Ale i tak proszę o jakąś pomoc w tej sprawie.Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 07 lut 2012, 10:15

Wybłyskaj pierwsze kody migowe bo może się okazać że masz uszkodzony sterownik a nie sondę czy inne rzeczy jeszcze. To pomoże ci szybciej zdiagnozować usterkę bo grzebanie po omacku w NG do niczego dobrego nie prowadzi.
Szczegóły podłączenia w Reguluje i Naprawiam - str 82.

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 02 sie 2013, 22:30

Widzę że kolega z malborka ;p ja ze sztutowa i tez mam problem z NG

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 03 sie 2013, 08:24

adamix98, sprawdź węze, gumę wtrysku itd

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 03 sie 2013, 17:36

adamix98 Z tego co zobaczylem to Twój samochod chodzi an PB ale zaraz po przezuceniu na gaz umiera ?

Patrzyles czy butla gazu nie jest zakrecona ? Albo czy silniczek krokowy od gazu chodzi prawidlowo ? Kiedys w moim poprzednim samochodzie mialem identycznie okazalo sie ze elektrozawrór w butli sie zapchal :)

Moze u Ciebie tez cos takiego sie stalo ? :)

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 14 sie 2013, 21:29

Witam mam nowe zjawisko;p a wiec ;p opaska od krokowca byla za lekko dociągnięta... ale co lepsze. gdy silnik falował zdjąłem przewód od podcisnienia z reduktora i co sie okazalo samochód igła! na PB chodzi jak marzenie !!:D i to po zdjęciu węża od podciśnienia reduktora. czyli prawdopodobnie cos z mixerem jest nie tak bo parownik mam NÓWKĘ (tydzień ma)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl