[b3 ng coupe]Sterowanie krokowego gdzie co i jak>?
[b3 ng coupe]Sterowanie krokowego gdzie co i jak>?
miałem problemy z wolnymi obrotami no i problem sie znow pojawil autko juz pali miałem do wymiany uszczelniacze wtryskiwczy ale krokowy nadal szwankuje . Mam dwa ng no i przełozylem i krokowy jest dobry mechanik jeszcze powiedział sterowanie krokowego o co mu tak do konca chodziło miał ktos to robione jakie koszty? czy podacie mi jakies wskazowki:)?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
O co mu tak do końca chodziło, to nie wiem. Możliwe, że on sam nie do końca się orientuje . Informacja o wł/wył zaworu dodatkowego powietrza ( w NG nie ma krokowca, jest zawór) idzie z dolnego włącznika przepustnicy, ale z doświadczenia wydaje mi się, że potencjometr przepływomierza ( czyli wychylenie przepływki ) też w tym przypadku odgrywa jakąś rolę. Ja miałem ostatnio problemy z trzymaniem wolnych obrotów. Okazało się, że przewód od "krokowca" do kolektora ze starości zrobił się miękki i pod wpływem podciśnienia się zasysał. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj masz rację, kolega Kornel (ten co napisał kompleksowy poradnik na temat falowania obrotów) walczył z niestabilnymi obrotami po regulacji potencjometru przepływomierza objawy ustąpiły.Padre (LDZ) pisze:ale z doświadczenia wydaje mi się, że potencjometr przepływomierza ( czyli wychylenie przepływki ) też w tym przypadku odgrywa jakąś rolę.
Widziałem jeszcze kilka przykładów wpływu zużytego potencjometru na obroty jałowe.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
A jak odkrecisz korek wlewu oleju to co sie dzieje? Sprawdziles miernikiem wartosci dolnego no i odrazu gornego styku na przepustnicy bo to ze klikaja nic nie swiatczy mam zestaw klikajacych ale nidzialaja. Posprawdzaj tez kostki czujnikuw czy lacza.
W jakim stanie guma przeplywki odma wezyki od tykajacego zaworku tego od wegla aktywnego podlaczone dobrze i szczelne?
W jakim stanie guma przeplywki odma wezyki od tykajacego zaworku tego od wegla aktywnego podlaczone dobrze i szczelne?
u mnie nie dość że wąż zaciągało ten pod kolektorem to jeszcze kolektor lewuche ssał,rozebrałem wszystko i uszczelniłem i wymieniłem węże na nowe i nareszcie mam obroty normalne chodź nie do końca bo delikatnie falują,ale chociaż auto odpala bez problemu,kiedyś jak miałem oryginał gumę też cyrki się działy przy samym wejściu odmy bo ze starości pęknięcie się tam zrobiło,chodź ciągle coś nowego mi się pojawię w moim NG ale odpłaca mi się on dynamiką i czym ?
Dźwiękiem :mrgreen: pamiętam jak na majówce zabrzmiały 5 garowce prze sesją zdjęciową to było coś,pamiętam że ktoś w tedy bodajże filmik kręcił...
Dźwiękiem :mrgreen: pamiętam jak na majówce zabrzmiały 5 garowce prze sesją zdjęciową to było coś,pamiętam że ktoś w tedy bodajże filmik kręcił...