Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Trzyma zbyt wysoką temperaturę w mieście.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 maja 2018, 23:31

No tak maćku tylko w nowszych jest dużo większa precyzja i wydajniejszy układ chłodzenia.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 16 maja 2018, 16:37

maciek889 pisze: Nawet samochody z elektronicznie sterowanym termostatem przy spokojnej jeździe podnoszą temperaturę do 110 stopni dla lepszej ekonomii: https://autokult.pl/24875,termostaty-fa ... urzadzenie
Nie ma co porównywać układów z konwencjonalnymi termostatami do elektronicznie regulowanych, w tych pierwszych musi być duża rezerwa temperatury dla większych obciążeń silnika, co zresztą jest opisane w niniejszym artykule.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 16 maja 2018, 19:34

Dziś po wymianie termostatu sytuacja bez zmian, nawet się pogorszyła, tz odpaliłem, wentylator się włączał, wąż na dole ciepły, wszystko fajnie, nagle wentylator się przestał włączać, patrzę na zegary a tu 110 stopni... Gaszę, dotykam przewodów, górny parzy, a dolny letni.

Wkurzyłem się, wybebeszyłem stary termostat i go włożyłem, sytuacja bez zmian, silnik się grzeje, a dolny wąż chłodnicy letni... Odpiąłem wąż od zbiorniczka wyrównawczego i na odpalonym silniku nie leciał tamtędy płyn, tylko od czasu do czasu tryskał bo widocznie się gotował, czyli brak obiegu.

Czy jest możliwe żeby pompa wody stanęła ? w sensie same łopatki ? Bo na to wygląda, brak obiegu, auto się gotuje. Dodam że od jakiegoś czasu popiskiwała na zimnym silniku.
;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 maja 2018, 20:00

Kaczors51 pisze:Czy jest możliwe żeby pompa wody stanęła ? w sensie same łopatki ? Bo na to wygląda,
Nie ma takiej możliwosci, chyba że tylko zimą jak zamarznie woda w układzie. Jak nie pompuje to zapowietrzona albo że silnik za niskie obroty. A może jakaś od nowości wadliwa że za krótkie łopatki.

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 16 maja 2018, 20:13

Tylko coś jest z obiegiem płynu nie tak, pompa nie ma wydajności. Zawsze odpowietrzałem nagrzewnicą i było okej, teraz zdejmuję wąż z nagrzewnicy i na wolnych obrotach nic nie leci przy 4 tyś delikatnie zaczyna lecieć, ale to tak jak kiedyś na wolnych. Dodam również że płyn jakby taki spieniony był. W każdym razie nawet wcześniej to wydawało mi się że ta pompa ma za słabą wydajność.


Jutro demontaż pompy i dam znać. Nie wiadomo też ile lat ma ta pompa, a jak ktoś jeżdził wcześniej na wodzie to osad może też psuć sprawę, więc wymienię dla spokoju.

EDIT: Zapomniałem dodać, że gdy na zegarze było ok 100 stopni i do zbiorniczka wyrównawczego włożyłem termometr elektroniczny to wskazywał 60 stopni
;)

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 17 maja 2018, 13:47

Kaczors51 pisze:Bo na to wygląda, brak obiegu, auto się gotuje. Dodam że od jakiegoś czasu popiskiwała na zimnym silniku.
To bardzo niedobrze. Nasze auta wiele wybaczają, ale nie upoważnia to do lekceważenia objawów. Stawiam, że pompa będzie na śmietnik (oderwany od wałka wirnik).

Wydaje mi się, że w NG pompę się wymienia wraz z paskiem rozrządu i to na porządny wyrób.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 20 maja 2018, 01:38

Jestem po wymianie pompy, stara miała luz oraz zaczęło z niej lecieć więc to pewnie było przyczyną, poza tym był duży osad na wirniku.

Aktualnie temperatura w normie, tz nie przekracza 100, wentylator się załącza, przejechałem 200 km i wszystko okej, oby tak było jak najdłużej :)
;)

profil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 21 lip 2009, 00:46

Post autor: profil » 08 lip 2018, 10:17

płyn chłodniczy musi być g13

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 08 lip 2018, 13:34

Na pewno? A nie G11?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 lip 2018, 16:54

Najlepiej G12++ to jest do wszystkiego od starych po nowe auta

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga