[B4 2.3 NG] Trzyma zbyt wysoką temperaturę w mieście.
[B4 2.3 NG] Trzyma zbyt wysoką temperaturę w mieście.
Siema, mam taki problem że zuchna trzyma według mnie zbyt wysoką temperaturę, podczas jazdy ok 90km/h trzyma normalnie 90 stopni, wystarczy że wjadę do miasta i jadę ok 40km/h i już temperatura oscyluje ok 95 stopni,zatrzymam się na moment i 100 stopni. Wentylator się załącza, tak samo jak wyhamuję z wyższej prędkości do zera to wystarczą 3 minuty i już prawie 100 stopni przy obecnej temperaturze. Trochę to wkurzające, boję się że mi się zagotuje. A i jeszcze jak wyjadę z miasta z temp 100 stopni to dopiero po ok 5 km temperatura wróci do 90 stopni
Teraz co zrobiłem w tym kierunku:
- wymieniłem najpierw swoją dziurawą chłodnice na używkę w dobrym stanie, też się grzała więc kupiłem nową, efekt ten sam;
-założyłem nowy korek w zbiorniczku wyrównawczym;
-wymieniony płyn chłodniczy 2 razy, układ płukany;
- układ odpowietrzony;
Płynu nie ubywa, ani nie robi się nadmierne ciśnienie.
I teraz mam stoję przed decyzją o wymianę termostatu, nie wiem czy to możliwe że termostat nie otwiera się do końca ograniczając obieg ?
- Zostawiłem odpalone auto na wolnych obrotach to dolny wąż zaczął się robić ciepły gdy na wskaźniku było ok 88-89 stopni, to normalne ?
Teraz co zrobiłem w tym kierunku:
- wymieniłem najpierw swoją dziurawą chłodnice na używkę w dobrym stanie, też się grzała więc kupiłem nową, efekt ten sam;
-założyłem nowy korek w zbiorniczku wyrównawczym;
-wymieniony płyn chłodniczy 2 razy, układ płukany;
- układ odpowietrzony;
Płynu nie ubywa, ani nie robi się nadmierne ciśnienie.
I teraz mam stoję przed decyzją o wymianę termostatu, nie wiem czy to możliwe że termostat nie otwiera się do końca ograniczając obieg ?
- Zostawiłem odpalone auto na wolnych obrotach to dolny wąż zaczął się robić ciepły gdy na wskaźniku było ok 88-89 stopni, to normalne ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
2x takKaczors51 pisze:nie wiem czy to możliwe że termostat nie otwiera się do końca ograniczając obieg ?
- Zostawiłem odpalone auto na wolnych obrotach to dolny wąż zaczął się robić ciepły gdy na wskaźniku było ok 88-89 stopni, to normalne ?
Termostat ma dwa stopnie otwarcia
Nie przejmował bym się tym kolego o ile temp nie idzie wyżej.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
Tylko że wcześniej nie grzała się aż tak, wjadę w miasto to co chwilę wentylator słychać, a wiem że jeździła jakiś czas na wodzie, więc obawiam się o ten termostat, może sie zakamienił czy coś. A czy termostat od passata b4 1.9tdi podpasuje do 2.3 ng ? Bo mam takowego i jeśli by pasował to bym wrzucił na próbę.
Mam dwubiegowy wentylator, jednak poprzedni właściciel zmostkował 2 biegi, więc którykolwiek bieg się nie włączy to wentylator pracuje na maksymalnych obrotach, mimo to temperatura wysoka. Co do chłodnicy to miałem na początku oryginał który ciekł, później używane valeo w super stanie, a teraz założyłem jakąś nową polską chłodnice, na każdej z 3 chłodnic sytuacja z temperaturą identyczna.
Mam też pomysł żeby założyć czujnik od wentylatora 1 biegowego, w przewód od tego wolniejszego biegu dać do kabiny i włączać podczas większej temperatury żeby chłodził cały czas. Jednak to trochę rzeźba.
Mam też pomysł żeby założyć czujnik od wentylatora 1 biegowego, w przewód od tego wolniejszego biegu dać do kabiny i włączać podczas większej temperatury żeby chłodził cały czas. Jednak to trochę rzeźba.
Może jednak nie działa ten 1 bieg bo jak piszesz przy ok 100 st to już raczej drugi się włącza.
Dodam jeszcze że miałem kiedyś w ng chińską chłodnicę z 1-biegowym wentylatorem i nawet chwilowy postój powodował załączanie wentylatora. Jak przekładałem klimatronik z drugiej swojej 90-tki to założyłem behra z 2-biegowym wentylatorem i trzeba bardzo długo czekać za wentylatorem teraz. Ale ten chińczyk to dużo mniej rurek miał i sporo cieńszy i lżejszy
Dodam jeszcze że miałem kiedyś w ng chińską chłodnicę z 1-biegowym wentylatorem i nawet chwilowy postój powodował załączanie wentylatora. Jak przekładałem klimatronik z drugiej swojej 90-tki to założyłem behra z 2-biegowym wentylatorem i trzeba bardzo długo czekać za wentylatorem teraz. Ale ten chińczyk to dużo mniej rurek miał i sporo cieńszy i lżejszy
Cześć.
U mnie w 2.2KV zawsze ma 100 stopni na wskaźniku po rozgrzaniu w mieście, w trasie trochę spada.
Myślę, że to norma bo jeżdżę 3 lata i jest ok . Weź pod uwagę, że w układzie jest ciśnienie wyższe niż 1bar więc temp wrzenia cieczy też jest wyższa. To że pokazuje 100 na wskaźniku to nie znaczy że się gotuje .
Poza tym u mnie też jest oryginalna klima i była dodatkowa mała chłodnica , po demontażu chłodnicy klimy i tej chłodnicy trzyma mi taką temperaturę. Jeśli dołożyłeś klimę to powinna być także druga chłodnica .
Zobacz tutaj :
https://audi80.pl/topics78/b3-22-kv ... t96256.htm
U mnie w 2.2KV zawsze ma 100 stopni na wskaźniku po rozgrzaniu w mieście, w trasie trochę spada.
Myślę, że to norma bo jeżdżę 3 lata i jest ok . Weź pod uwagę, że w układzie jest ciśnienie wyższe niż 1bar więc temp wrzenia cieczy też jest wyższa. To że pokazuje 100 na wskaźniku to nie znaczy że się gotuje .
Poza tym u mnie też jest oryginalna klima i była dodatkowa mała chłodnica , po demontażu chłodnicy klimy i tej chłodnicy trzyma mi taką temperaturę. Jeśli dołożyłeś klimę to powinna być także druga chłodnica .
Zobacz tutaj :
https://audi80.pl/topics78/b3-22-kv ... t96256.htm
Wymieniłem czujnik w chłodnicy i jest lekka poprawa bo wentylator nie pozwala osiągnąć wyższej temperatury niz te ok 96-98 według zegara.
Jednak albo się przycina termostat, albo coś z zegarami, ponieważ miałem 2 razy sytuacje gdy wentylator włączył mi się przy 102 stopniach, dodam że wskaźnik od poziomu benzyny szwankuje i akurat wtedy leżał na 0. Temperaturę pokazuje zawsze, jednak poziom paliwa raz pokazuje, raz nie, co mam sprawdzić w tej sytuacji ?
Ps. paliwo w baku jest na pewno
Jednak albo się przycina termostat, albo coś z zegarami, ponieważ miałem 2 razy sytuacje gdy wentylator włączył mi się przy 102 stopniach, dodam że wskaźnik od poziomu benzyny szwankuje i akurat wtedy leżał na 0. Temperaturę pokazuje zawsze, jednak poziom paliwa raz pokazuje, raz nie, co mam sprawdzić w tej sytuacji ?
Ps. paliwo w baku jest na pewno
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1041
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
To byłoby dziwne. Jak zegary szwankują to powinno raczej zanizać temperaturę. Przynajmniej ja się z tym spotkałem.
Ja bym tak jak napisał Jarewa zaczął od sprawdzenia temperatury dokładnym termometrem, pirometrem czy multimetrem z termoparą w momencie występowania problemu. Zmierzyć na przemytym benzynką fragmencie głowicy, u mnie tak wyszło, że zegary szwankowały.
Jakbyś miał to samo to pamiętaj, żeby dokładnie czyścić nóżki stabilizatora dosłownie ze wszystkich stron, porządnie styki i popraw też luty przynajmniej w obwodach wskaźników - a warto od razu wszystkie.
[ Dodano: 2018-05-13, 14:53 ]
Ja bym tak jak napisał Jarewa zaczął od sprawdzenia temperatury dokładnym termometrem, pirometrem czy multimetrem z termoparą w momencie występowania problemu. Zmierzyć na przemytym benzynką fragmencie głowicy, u mnie tak wyszło, że zegary szwankowały.
Jakbyś miał to samo to pamiętaj, żeby dokładnie czyścić nóżki stabilizatora dosłownie ze wszystkich stron, porządnie styki i popraw też luty przynajmniej w obwodach wskaźników - a warto od razu wszystkie.
[ Dodano: 2018-05-13, 14:53 ]
To też jest dla mnie dziwne... Co prawda mam 4 cylindry i max 96 według wskaźnika, ale jakoś 100 stopni w ogóle wydaje mi się trochę dużo jak dla silnika spalinowego.serizzi pisze:U mnie w 2.2KV zawsze ma 100 stopni na wskaźniku po rozgrzaniu w mieście, w trasie trochę spada.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Więc po czyszczeniu styków regulatora i styku wskaźników, poprawa jest jedynie taka że w końcu wskaźnik paliwa działa prawidłowo
A co do temperatury to nie będzie żaden czujnik tylko zacinający się termostat, miałem dziś miałem sytuację że przy postoju temperatura wzrosła do 105 stopni i wentylator nie ruszył, zgasiłem, wyskoczyłem z auta, macam węże od chłodnicy, górnego nie idzie utrzymać, dolny normalnie mogę utrzymać, więc zamawiam dziś termostat. Może ktoś polecić mi jakąś dobrą firmę ?
A co do temperatury to nie będzie żaden czujnik tylko zacinający się termostat, miałem dziś miałem sytuację że przy postoju temperatura wzrosła do 105 stopni i wentylator nie ruszył, zgasiłem, wyskoczyłem z auta, macam węże od chłodnicy, górnego nie idzie utrzymać, dolny normalnie mogę utrzymać, więc zamawiam dziś termostat. Może ktoś polecić mi jakąś dobrą firmę ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Kaczors51, https://audi80.pl/topics8/all-niezb ... t50207.htm
Nie wiem jaką tam masz dużą różnicę w temp ale nie zapominaj o tym że ten dolny zawsze będzie ciut chłodniejszy. W końcu ta chłodnica po coś tam jest.
Oczywiście jest też możliwość że ten 2 stopień termostatu Ci się nie otwiera.
Nie wiem jaką tam masz dużą różnicę w temp ale nie zapominaj o tym że ten dolny zawsze będzie ciut chłodniejszy. W końcu ta chłodnica po coś tam jest.
Oczywiście jest też możliwość że ten 2 stopień termostatu Ci się nie otwiera.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Silniki chłodzone powietrzem operują na temperaturach około 120 stopni. Nawet samochody z elektronicznie sterowanym termostatem przy spokojnej jeździe podnoszą temperaturę do 110 stopni dla lepszej ekonomii: https://autokult.pl/24875,termostaty-fa ... urzadzenieh/k pisze:ale jakoś 100 stopni w ogóle wydaje mi się trochę dużo jak dla silnika spalinowego.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga