Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Trzyma zbyt wysoką temperaturę w mieście.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

[B4 2.3 NG] Trzyma zbyt wysoką temperaturę w mieście.

Post autor: Kaczors51 » 03 maja 2018, 14:36

Siema, mam taki problem że zuchna trzyma według mnie zbyt wysoką temperaturę, podczas jazdy ok 90km/h trzyma normalnie 90 stopni, wystarczy że wjadę do miasta i jadę ok 40km/h i już temperatura oscyluje ok 95 stopni,zatrzymam się na moment i 100 stopni. Wentylator się załącza, tak samo jak wyhamuję z wyższej prędkości do zera to wystarczą 3 minuty i już prawie 100 stopni przy obecnej temperaturze. Trochę to wkurzające, boję się że mi się zagotuje. A i jeszcze jak wyjadę z miasta z temp 100 stopni to dopiero po ok 5 km temperatura wróci do 90 stopni

Teraz co zrobiłem w tym kierunku:
- wymieniłem najpierw swoją dziurawą chłodnice na używkę w dobrym stanie, też się grzała więc kupiłem nową, efekt ten sam;
-założyłem nowy korek w zbiorniczku wyrównawczym;
-wymieniony płyn chłodniczy 2 razy, układ płukany;
- układ odpowietrzony;

Płynu nie ubywa, ani nie robi się nadmierne ciśnienie.


I teraz mam stoję przed decyzją o wymianę termostatu, nie wiem czy to możliwe że termostat nie otwiera się do końca ograniczając obieg ?
- Zostawiłem odpalone auto na wolnych obrotach to dolny wąż zaczął się robić ciepły gdy na wskaźniku było ok 88-89 stopni, to normalne ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 maja 2018, 14:39

Kaczors51 pisze:nie wiem czy to możliwe że termostat nie otwiera się do końca ograniczając obieg ?
- Zostawiłem odpalone auto na wolnych obrotach to dolny wąż zaczął się robić ciepły gdy na wskaźniku było ok 88-89 stopni, to normalne ?
2x tak
Termostat ma dwa stopnie otwarcia ;-)

Nie przejmował bym się tym kolego ;-) o ile temp nie idzie wyżej.

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 03 maja 2018, 15:03

Tylko że wcześniej nie grzała się aż tak, wjadę w miasto to co chwilę wentylator słychać, a wiem że jeździła jakiś czas na wodzie, więc obawiam się o ten termostat, może sie zakamienił czy coś. A czy termostat od passata b4 1.9tdi podpasuje do 2.3 ng ? Bo mam takowego i jeśli by pasował to bym wrzucił na próbę.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 03 maja 2018, 21:00

A działają dwa biegi wentylatora? Chyba że masz jednobiegowy, to wtedy często się włącza. No i jaką chłodnicę kupiłeś, bo jak chińczyka taniego to wiadomo. Termostat w ng ma chyba większą średnicę

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 06 maja 2018, 16:06

Mam dwubiegowy wentylator, jednak poprzedni właściciel zmostkował 2 biegi, więc którykolwiek bieg się nie włączy to wentylator pracuje na maksymalnych obrotach, mimo to temperatura wysoka. Co do chłodnicy to miałem na początku oryginał który ciekł, później używane valeo w super stanie, a teraz założyłem jakąś nową polską chłodnice, na każdej z 3 chłodnic sytuacja z temperaturą identyczna.

Mam też pomysł żeby założyć czujnik od wentylatora 1 biegowego, w przewód od tego wolniejszego biegu dać do kabiny i włączać podczas większej temperatury żeby chłodził cały czas. Jednak to trochę rzeźba.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 maja 2018, 17:37

Prawdopodobnie będziesz miał uszczelkę pod głowica do wymiany, ktos kiedyś pewnie popełnił bład w dolewkach i zebrał sie kamień zatykając dziurki na uszczelce.

A po drugie to pomyśl by zmierzyć czymś tą temperaturę bo wskaźnik może oszukiwać o nawet 10stC wiec wskaźnik nie jest wiarygodny.

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 06 maja 2018, 18:26

Wymieniałem uszczelkę pod głowicą i od tamtej pory nie widziała wody.

Czujnik na zegary raczej pokrywa się z tym kiedy wentylator się włącza, to raczej nie to.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 06 maja 2018, 20:11

Może jednak nie działa ten 1 bieg bo jak piszesz przy ok 100 st to już raczej drugi się włącza.
Dodam jeszcze że miałem kiedyś w ng chińską chłodnicę z 1-biegowym wentylatorem i nawet chwilowy postój powodował załączanie wentylatora. Jak przekładałem klimatronik z drugiej swojej 90-tki to założyłem behra z 2-biegowym wentylatorem i trzeba bardzo długo czekać za wentylatorem teraz. Ale ten chińczyk to dużo mniej rurek miał i sporo cieńszy i lżejszy

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 06 maja 2018, 22:38

Cześć.
U mnie w 2.2KV zawsze ma 100 stopni na wskaźniku po rozgrzaniu w mieście, w trasie trochę spada.
Myślę, że to norma bo jeżdżę 3 lata i jest ok . Weź pod uwagę, że w układzie jest ciśnienie wyższe niż 1bar więc temp wrzenia cieczy też jest wyższa. To że pokazuje 100 na wskaźniku to nie znaczy że się gotuje .

Poza tym u mnie też jest oryginalna klima i była dodatkowa mała chłodnica , po demontażu chłodnicy klimy i tej chłodnicy trzyma mi taką temperaturę. Jeśli dołożyłeś klimę to powinna być także druga chłodnica .
Zobacz tutaj :
https://audi80.pl/topics78/b3-22-kv ... t96256.htm

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 13 maja 2018, 01:07

Wymieniłem czujnik w chłodnicy i jest lekka poprawa bo wentylator nie pozwala osiągnąć wyższej temperatury niz te ok 96-98 według zegara.

Jednak albo się przycina termostat, albo coś z zegarami, ponieważ miałem 2 razy sytuacje gdy wentylator włączył mi się przy 102 stopniach, dodam że wskaźnik od poziomu benzyny szwankuje i akurat wtedy leżał na 0. Temperaturę pokazuje zawsze, jednak poziom paliwa raz pokazuje, raz nie, co mam sprawdzić w tej sytuacji ?
Ps. paliwo w baku jest na pewno :D

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1044
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 13 maja 2018, 14:53

To byłoby dziwne. Jak zegary szwankują to powinno raczej zanizać temperaturę. Przynajmniej ja się z tym spotkałem.
Ja bym tak jak napisał Jarewa zaczął od sprawdzenia temperatury dokładnym termometrem, pirometrem czy multimetrem z termoparą w momencie występowania problemu. Zmierzyć na przemytym benzynką fragmencie głowicy, u mnie tak wyszło, że zegary szwankowały.

Jakbyś miał to samo to pamiętaj, żeby dokładnie czyścić nóżki stabilizatora dosłownie ze wszystkich stron, porządnie styki i popraw też luty przynajmniej w obwodach wskaźników - a warto od razu wszystkie.

[ Dodano: 2018-05-13, 14:53 ]
serizzi pisze:U mnie w 2.2KV zawsze ma 100 stopni na wskaźniku po rozgrzaniu w mieście, w trasie trochę spada.
To też jest dla mnie dziwne... Co prawda mam 4 cylindry i max 96 według wskaźnika, ale jakoś 100 stopni w ogóle wydaje mi się trochę dużo jak dla silnika spalinowego.

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 14 maja 2018, 19:43

Więc po czyszczeniu styków regulatora i styku wskaźników, poprawa jest jedynie taka że w końcu wskaźnik paliwa działa prawidłowo :D

A co do temperatury to nie będzie żaden czujnik tylko zacinający się termostat, miałem dziś miałem sytuację że przy postoju temperatura wzrosła do 105 stopni i wentylator nie ruszył, zgasiłem, wyskoczyłem z auta, macam węże od chłodnicy, górnego nie idzie utrzymać, dolny normalnie mogę utrzymać, więc zamawiam dziś termostat. Może ktoś polecić mi jakąś dobrą firmę ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 maja 2018, 19:48

Kaczors51, https://audi80.pl/topics8/all-niezb ... t50207.htm

Nie wiem jaką tam masz dużą różnicę w temp ale nie zapominaj o tym że ten dolny zawsze będzie ciut chłodniejszy. W końcu ta chłodnica po coś tam jest.
Oczywiście jest też możliwość że ten 2 stopień termostatu Ci się nie otwiera.

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 14 maja 2018, 20:45

Jest duża różnica, przeważnie różnica była niezauważalna, a teraz góra parzy, a dół normalnie mogę trzymać :)

Dzięki, wymienię i się odezwę.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 maja 2018, 23:14

h/k pisze:ale jakoś 100 stopni w ogóle wydaje mi się trochę dużo jak dla silnika spalinowego.
Silniki chłodzone powietrzem operują na temperaturach około 120 stopni. Nawet samochody z elektronicznie sterowanym termostatem przy spokojnej jeździe podnoszą temperaturę do 110 stopni dla lepszej ekonomii: https://autokult.pl/24875,termostaty-fa ... urzadzenie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga