[B4 2.3 NG] Trzyma zbyt wysoką temperaturę w mieście.
[B4 2.3 NG] Trzyma zbyt wysoką temperaturę w mieście.
Siema, mam taki problem że zuchna trzyma według mnie zbyt wysoką temperaturę, podczas jazdy ok 90km/h trzyma normalnie 90 stopni, wystarczy że wjadę do miasta i jadę ok 40km/h i już temperatura oscyluje ok 95 stopni,zatrzymam się na moment i 100 stopni. Wentylator się załącza, tak samo jak wyhamuję z wyższej prędkości do zera to wystarczą 3 minuty i już prawie 100 stopni przy obecnej temperaturze. Trochę to wkurzające, boję się że mi się zagotuje. A i jeszcze jak wyjadę z miasta z temp 100 stopni to dopiero po ok 5 km temperatura wróci do 90 stopni
Teraz co zrobiłem w tym kierunku:
- wymieniłem najpierw swoją dziurawą chłodnice na używkę w dobrym stanie, też się grzała więc kupiłem nową, efekt ten sam;
-założyłem nowy korek w zbiorniczku wyrównawczym;
-wymieniony płyn chłodniczy 2 razy, układ płukany;
- układ odpowietrzony;
Płynu nie ubywa, ani nie robi się nadmierne ciśnienie.
I teraz mam stoję przed decyzją o wymianę termostatu, nie wiem czy to możliwe że termostat nie otwiera się do końca ograniczając obieg ?
- Zostawiłem odpalone auto na wolnych obrotach to dolny wąż zaczął się robić ciepły gdy na wskaźniku było ok 88-89 stopni, to normalne ?
Teraz co zrobiłem w tym kierunku:
- wymieniłem najpierw swoją dziurawą chłodnice na używkę w dobrym stanie, też się grzała więc kupiłem nową, efekt ten sam;
-założyłem nowy korek w zbiorniczku wyrównawczym;
-wymieniony płyn chłodniczy 2 razy, układ płukany;
- układ odpowietrzony;
Płynu nie ubywa, ani nie robi się nadmierne ciśnienie.
I teraz mam stoję przed decyzją o wymianę termostatu, nie wiem czy to możliwe że termostat nie otwiera się do końca ograniczając obieg ?
- Zostawiłem odpalone auto na wolnych obrotach to dolny wąż zaczął się robić ciepły gdy na wskaźniku było ok 88-89 stopni, to normalne ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
2x takKaczors51 pisze:nie wiem czy to możliwe że termostat nie otwiera się do końca ograniczając obieg ?
- Zostawiłem odpalone auto na wolnych obrotach to dolny wąż zaczął się robić ciepły gdy na wskaźniku było ok 88-89 stopni, to normalne ?
Termostat ma dwa stopnie otwarcia
Nie przejmował bym się tym kolego o ile temp nie idzie wyżej.
Tylko że wcześniej nie grzała się aż tak, wjadę w miasto to co chwilę wentylator słychać, a wiem że jeździła jakiś czas na wodzie, więc obawiam się o ten termostat, może sie zakamienił czy coś. A czy termostat od passata b4 1.9tdi podpasuje do 2.3 ng ? Bo mam takowego i jeśli by pasował to bym wrzucił na próbę.
Mam dwubiegowy wentylator, jednak poprzedni właściciel zmostkował 2 biegi, więc którykolwiek bieg się nie włączy to wentylator pracuje na maksymalnych obrotach, mimo to temperatura wysoka. Co do chłodnicy to miałem na początku oryginał który ciekł, później używane valeo w super stanie, a teraz założyłem jakąś nową polską chłodnice, na każdej z 3 chłodnic sytuacja z temperaturą identyczna.
Mam też pomysł żeby założyć czujnik od wentylatora 1 biegowego, w przewód od tego wolniejszego biegu dać do kabiny i włączać podczas większej temperatury żeby chłodził cały czas. Jednak to trochę rzeźba.
Mam też pomysł żeby założyć czujnik od wentylatora 1 biegowego, w przewód od tego wolniejszego biegu dać do kabiny i włączać podczas większej temperatury żeby chłodził cały czas. Jednak to trochę rzeźba.
Może jednak nie działa ten 1 bieg bo jak piszesz przy ok 100 st to już raczej drugi się włącza.
Dodam jeszcze że miałem kiedyś w ng chińską chłodnicę z 1-biegowym wentylatorem i nawet chwilowy postój powodował załączanie wentylatora. Jak przekładałem klimatronik z drugiej swojej 90-tki to założyłem behra z 2-biegowym wentylatorem i trzeba bardzo długo czekać za wentylatorem teraz. Ale ten chińczyk to dużo mniej rurek miał i sporo cieńszy i lżejszy
Dodam jeszcze że miałem kiedyś w ng chińską chłodnicę z 1-biegowym wentylatorem i nawet chwilowy postój powodował załączanie wentylatora. Jak przekładałem klimatronik z drugiej swojej 90-tki to założyłem behra z 2-biegowym wentylatorem i trzeba bardzo długo czekać za wentylatorem teraz. Ale ten chińczyk to dużo mniej rurek miał i sporo cieńszy i lżejszy
Cześć.
U mnie w 2.2KV zawsze ma 100 stopni na wskaźniku po rozgrzaniu w mieście, w trasie trochę spada.
Myślę, że to norma bo jeżdżę 3 lata i jest ok . Weź pod uwagę, że w układzie jest ciśnienie wyższe niż 1bar więc temp wrzenia cieczy też jest wyższa. To że pokazuje 100 na wskaźniku to nie znaczy że się gotuje .
Poza tym u mnie też jest oryginalna klima i była dodatkowa mała chłodnica , po demontażu chłodnicy klimy i tej chłodnicy trzyma mi taką temperaturę. Jeśli dołożyłeś klimę to powinna być także druga chłodnica .
Zobacz tutaj :
https://audi80.pl/topics78/b3-22-kv ... t96256.htm
U mnie w 2.2KV zawsze ma 100 stopni na wskaźniku po rozgrzaniu w mieście, w trasie trochę spada.
Myślę, że to norma bo jeżdżę 3 lata i jest ok . Weź pod uwagę, że w układzie jest ciśnienie wyższe niż 1bar więc temp wrzenia cieczy też jest wyższa. To że pokazuje 100 na wskaźniku to nie znaczy że się gotuje .
Poza tym u mnie też jest oryginalna klima i była dodatkowa mała chłodnica , po demontażu chłodnicy klimy i tej chłodnicy trzyma mi taką temperaturę. Jeśli dołożyłeś klimę to powinna być także druga chłodnica .
Zobacz tutaj :
https://audi80.pl/topics78/b3-22-kv ... t96256.htm
Wymieniłem czujnik w chłodnicy i jest lekka poprawa bo wentylator nie pozwala osiągnąć wyższej temperatury niz te ok 96-98 według zegara.
Jednak albo się przycina termostat, albo coś z zegarami, ponieważ miałem 2 razy sytuacje gdy wentylator włączył mi się przy 102 stopniach, dodam że wskaźnik od poziomu benzyny szwankuje i akurat wtedy leżał na 0. Temperaturę pokazuje zawsze, jednak poziom paliwa raz pokazuje, raz nie, co mam sprawdzić w tej sytuacji ?
Ps. paliwo w baku jest na pewno
Jednak albo się przycina termostat, albo coś z zegarami, ponieważ miałem 2 razy sytuacje gdy wentylator włączył mi się przy 102 stopniach, dodam że wskaźnik od poziomu benzyny szwankuje i akurat wtedy leżał na 0. Temperaturę pokazuje zawsze, jednak poziom paliwa raz pokazuje, raz nie, co mam sprawdzić w tej sytuacji ?
Ps. paliwo w baku jest na pewno
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
To byłoby dziwne. Jak zegary szwankują to powinno raczej zanizać temperaturę. Przynajmniej ja się z tym spotkałem.
Ja bym tak jak napisał Jarewa zaczął od sprawdzenia temperatury dokładnym termometrem, pirometrem czy multimetrem z termoparą w momencie występowania problemu. Zmierzyć na przemytym benzynką fragmencie głowicy, u mnie tak wyszło, że zegary szwankowały.
Jakbyś miał to samo to pamiętaj, żeby dokładnie czyścić nóżki stabilizatora dosłownie ze wszystkich stron, porządnie styki i popraw też luty przynajmniej w obwodach wskaźników - a warto od razu wszystkie.
[ Dodano: 2018-05-13, 14:53 ]
Ja bym tak jak napisał Jarewa zaczął od sprawdzenia temperatury dokładnym termometrem, pirometrem czy multimetrem z termoparą w momencie występowania problemu. Zmierzyć na przemytym benzynką fragmencie głowicy, u mnie tak wyszło, że zegary szwankowały.
Jakbyś miał to samo to pamiętaj, żeby dokładnie czyścić nóżki stabilizatora dosłownie ze wszystkich stron, porządnie styki i popraw też luty przynajmniej w obwodach wskaźników - a warto od razu wszystkie.
[ Dodano: 2018-05-13, 14:53 ]
To też jest dla mnie dziwne... Co prawda mam 4 cylindry i max 96 według wskaźnika, ale jakoś 100 stopni w ogóle wydaje mi się trochę dużo jak dla silnika spalinowego.serizzi pisze:U mnie w 2.2KV zawsze ma 100 stopni na wskaźniku po rozgrzaniu w mieście, w trasie trochę spada.
Więc po czyszczeniu styków regulatora i styku wskaźników, poprawa jest jedynie taka że w końcu wskaźnik paliwa działa prawidłowo
A co do temperatury to nie będzie żaden czujnik tylko zacinający się termostat, miałem dziś miałem sytuację że przy postoju temperatura wzrosła do 105 stopni i wentylator nie ruszył, zgasiłem, wyskoczyłem z auta, macam węże od chłodnicy, górnego nie idzie utrzymać, dolny normalnie mogę utrzymać, więc zamawiam dziś termostat. Może ktoś polecić mi jakąś dobrą firmę ?
A co do temperatury to nie będzie żaden czujnik tylko zacinający się termostat, miałem dziś miałem sytuację że przy postoju temperatura wzrosła do 105 stopni i wentylator nie ruszył, zgasiłem, wyskoczyłem z auta, macam węże od chłodnicy, górnego nie idzie utrzymać, dolny normalnie mogę utrzymać, więc zamawiam dziś termostat. Może ktoś polecić mi jakąś dobrą firmę ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Kaczors51, https://audi80.pl/topics8/all-niezb ... t50207.htm
Nie wiem jaką tam masz dużą różnicę w temp ale nie zapominaj o tym że ten dolny zawsze będzie ciut chłodniejszy. W końcu ta chłodnica po coś tam jest.
Oczywiście jest też możliwość że ten 2 stopień termostatu Ci się nie otwiera.
Nie wiem jaką tam masz dużą różnicę w temp ale nie zapominaj o tym że ten dolny zawsze będzie ciut chłodniejszy. W końcu ta chłodnica po coś tam jest.
Oczywiście jest też możliwość że ten 2 stopień termostatu Ci się nie otwiera.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Silniki chłodzone powietrzem operują na temperaturach około 120 stopni. Nawet samochody z elektronicznie sterowanym termostatem przy spokojnej jeździe podnoszą temperaturę do 110 stopni dla lepszej ekonomii: https://autokult.pl/24875,termostaty-fa ... urzadzenieh/k pisze:ale jakoś 100 stopni w ogóle wydaje mi się trochę dużo jak dla silnika spalinowego.