[B4 2.3 NG] Trzyma zbyt wysoką temperaturę w mieście.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Nie ma co porównywać układów z konwencjonalnymi termostatami do elektronicznie regulowanych, w tych pierwszych musi być duża rezerwa temperatury dla większych obciążeń silnika, co zresztą jest opisane w niniejszym artykule.maciek889 pisze: Nawet samochody z elektronicznie sterowanym termostatem przy spokojnej jeździe podnoszą temperaturę do 110 stopni dla lepszej ekonomii: https://autokult.pl/24875,termostaty-fa ... urzadzenie
Dziś po wymianie termostatu sytuacja bez zmian, nawet się pogorszyła, tz odpaliłem, wentylator się włączał, wąż na dole ciepły, wszystko fajnie, nagle wentylator się przestał włączać, patrzę na zegary a tu 110 stopni... Gaszę, dotykam przewodów, górny parzy, a dolny letni.
Wkurzyłem się, wybebeszyłem stary termostat i go włożyłem, sytuacja bez zmian, silnik się grzeje, a dolny wąż chłodnicy letni... Odpiąłem wąż od zbiorniczka wyrównawczego i na odpalonym silniku nie leciał tamtędy płyn, tylko od czasu do czasu tryskał bo widocznie się gotował, czyli brak obiegu.
Czy jest możliwe żeby pompa wody stanęła ? w sensie same łopatki ? Bo na to wygląda, brak obiegu, auto się gotuje. Dodam że od jakiegoś czasu popiskiwała na zimnym silniku.
Wkurzyłem się, wybebeszyłem stary termostat i go włożyłem, sytuacja bez zmian, silnik się grzeje, a dolny wąż chłodnicy letni... Odpiąłem wąż od zbiorniczka wyrównawczego i na odpalonym silniku nie leciał tamtędy płyn, tylko od czasu do czasu tryskał bo widocznie się gotował, czyli brak obiegu.
Czy jest możliwe żeby pompa wody stanęła ? w sensie same łopatki ? Bo na to wygląda, brak obiegu, auto się gotuje. Dodam że od jakiegoś czasu popiskiwała na zimnym silniku.
Tylko coś jest z obiegiem płynu nie tak, pompa nie ma wydajności. Zawsze odpowietrzałem nagrzewnicą i było okej, teraz zdejmuję wąż z nagrzewnicy i na wolnych obrotach nic nie leci przy 4 tyś delikatnie zaczyna lecieć, ale to tak jak kiedyś na wolnych. Dodam również że płyn jakby taki spieniony był. W każdym razie nawet wcześniej to wydawało mi się że ta pompa ma za słabą wydajność.
Jutro demontaż pompy i dam znać. Nie wiadomo też ile lat ma ta pompa, a jak ktoś jeżdził wcześniej na wodzie to osad może też psuć sprawę, więc wymienię dla spokoju.
EDIT: Zapomniałem dodać, że gdy na zegarze było ok 100 stopni i do zbiorniczka wyrównawczego włożyłem termometr elektroniczny to wskazywał 60 stopni
Jutro demontaż pompy i dam znać. Nie wiadomo też ile lat ma ta pompa, a jak ktoś jeżdził wcześniej na wodzie to osad może też psuć sprawę, więc wymienię dla spokoju.
EDIT: Zapomniałem dodać, że gdy na zegarze było ok 100 stopni i do zbiorniczka wyrównawczego włożyłem termometr elektroniczny to wskazywał 60 stopni
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
To bardzo niedobrze. Nasze auta wiele wybaczają, ale nie upoważnia to do lekceważenia objawów. Stawiam, że pompa będzie na śmietnik (oderwany od wałka wirnik).Kaczors51 pisze:Bo na to wygląda, brak obiegu, auto się gotuje. Dodam że od jakiegoś czasu popiskiwała na zimnym silniku.
Wydaje mi się, że w NG pompę się wymienia wraz z paskiem rozrządu i to na porządny wyrób.