[B4 2.3 NG] Trzyma zbyt wysoką temperaturę w mieście.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1044
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Nie ma co porównywać układów z konwencjonalnymi termostatami do elektronicznie regulowanych, w tych pierwszych musi być duża rezerwa temperatury dla większych obciążeń silnika, co zresztą jest opisane w niniejszym artykule.maciek889 pisze: Nawet samochody z elektronicznie sterowanym termostatem przy spokojnej jeździe podnoszą temperaturę do 110 stopni dla lepszej ekonomii: https://autokult.pl/24875,termostaty-fa ... urzadzenie
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Dziś po wymianie termostatu sytuacja bez zmian, nawet się pogorszyła, tz odpaliłem, wentylator się włączał, wąż na dole ciepły, wszystko fajnie, nagle wentylator się przestał włączać, patrzę na zegary a tu 110 stopni... Gaszę, dotykam przewodów, górny parzy, a dolny letni.
Wkurzyłem się, wybebeszyłem stary termostat i go włożyłem, sytuacja bez zmian, silnik się grzeje, a dolny wąż chłodnicy letni... Odpiąłem wąż od zbiorniczka wyrównawczego i na odpalonym silniku nie leciał tamtędy płyn, tylko od czasu do czasu tryskał bo widocznie się gotował, czyli brak obiegu.
Czy jest możliwe żeby pompa wody stanęła ? w sensie same łopatki ? Bo na to wygląda, brak obiegu, auto się gotuje. Dodam że od jakiegoś czasu popiskiwała na zimnym silniku.
Wkurzyłem się, wybebeszyłem stary termostat i go włożyłem, sytuacja bez zmian, silnik się grzeje, a dolny wąż chłodnicy letni... Odpiąłem wąż od zbiorniczka wyrównawczego i na odpalonym silniku nie leciał tamtędy płyn, tylko od czasu do czasu tryskał bo widocznie się gotował, czyli brak obiegu.
Czy jest możliwe żeby pompa wody stanęła ? w sensie same łopatki ? Bo na to wygląda, brak obiegu, auto się gotuje. Dodam że od jakiegoś czasu popiskiwała na zimnym silniku.
Tylko coś jest z obiegiem płynu nie tak, pompa nie ma wydajności. Zawsze odpowietrzałem nagrzewnicą i było okej, teraz zdejmuję wąż z nagrzewnicy i na wolnych obrotach nic nie leci przy 4 tyś delikatnie zaczyna lecieć, ale to tak jak kiedyś na wolnych. Dodam również że płyn jakby taki spieniony był. W każdym razie nawet wcześniej to wydawało mi się że ta pompa ma za słabą wydajność.
Jutro demontaż pompy i dam znać. Nie wiadomo też ile lat ma ta pompa, a jak ktoś jeżdził wcześniej na wodzie to osad może też psuć sprawę, więc wymienię dla spokoju.
EDIT: Zapomniałem dodać, że gdy na zegarze było ok 100 stopni i do zbiorniczka wyrównawczego włożyłem termometr elektroniczny to wskazywał 60 stopni
Jutro demontaż pompy i dam znać. Nie wiadomo też ile lat ma ta pompa, a jak ktoś jeżdził wcześniej na wodzie to osad może też psuć sprawę, więc wymienię dla spokoju.
EDIT: Zapomniałem dodać, że gdy na zegarze było ok 100 stopni i do zbiorniczka wyrównawczego włożyłem termometr elektroniczny to wskazywał 60 stopni
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1044
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
To bardzo niedobrze. Nasze auta wiele wybaczają, ale nie upoważnia to do lekceważenia objawów. Stawiam, że pompa będzie na śmietnik (oderwany od wałka wirnik).Kaczors51 pisze:Bo na to wygląda, brak obiegu, auto się gotuje. Dodam że od jakiegoś czasu popiskiwała na zimnym silniku.
Wydaje mi się, że w NG pompę się wymienia wraz z paskiem rozrządu i to na porządny wyrób.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga