Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Ubywa płynu, wiatrak chodzi cały czas...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 21 lis 2015, 16:26

Dziękuję, sprawa króćca rozwiązana, ale gdyby to było takie proste... Czy taki przewód się nada:
http://allegro.pl/waz-gumowy-do-ukladow ... 17043.html
Bo ten gówniany To**an rozepchał ten stary przewód przez co na oryginalnym króćcu jest za duży luz.
Czy będzie trzeba zastosować kolanka na zgięciach?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lis 2015, 16:51

Kup wąż taki jak powinien tam iść. Bo tego z aukcji nie zagniesz bez załamywania. Chyba że wsadzisz specjalne sprężyny do środka ale wtedy może pękać od naprężeń.

To jest przewód nagrzewnicy czy ten od małego obiegu (od pompy wody/termostatu do króćca głowicy)?
Od małego obiegu
nagrzewnicy 1
nagrzewnicy 2

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 21 lis 2015, 17:04

To jest ten wąż który idzie do tego króćca, o którym mowa we wcześniejszych postach i łączy się z trójnikiem który został zamontowany "bo LPG", ciężko mi powiedzieć o który z nich chodzi, ponieważ mój jest ucięty. :(

[ Dodano: 2015-11-21, 17:04 ]
Aczkolwiek wydaje mi się że to ten drugi z tych, które wysłałeś.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lis 2015, 17:40

Sorki nie te numery przewodów dałem.
893819375E
Ale właściwych coś nie ma tak dużo w internecie
https://www.google.pl/search?q=855819371E
https://www.google.pl/search?q=855819375F

I widzę że zmieniały się w różnych rocznikach NG bardzo często numery tych przewodów.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 02 gru 2015, 18:14

Czy zna ktoś numer zamiennika dla węża o numerze
855 819 375 F lub wie gdzie i za ile dostanę oryginalny :?:
Pytam, ponieważ jak już walczę z układem chłodzenia to narodził się plan demontażu LPG i stary wąż chcę wymienić. :)

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 02 gru 2015, 18:26

Witam,

Jeśli chcesz na poważnie i porządnie naprawić układ chłodzenia (dolot również) to kup przewody silikonowe. Są dużo wytrzymalsze i znajdziesz je we wszystkich rozmiarach, -także kolanka ,łączniki itp...

Do tego są w fajnych kolorach... :-)

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 02 gru 2015, 18:53

Dziękuję za radę, dobrze wiedzieć że jest alternatywa. <ok>

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 02 gru 2015, 19:15

Póki co alternatywy nie ma tylko na jedną część do naszych NG..,-gumy przepływomierza. W kraju na zamówienie od kilku lat już jest to niemożliwe. Można tylko w Niemczech NOWĄ oryginalną za około 80 Euro. U nas są za to używane po..,-200zł, -nawet 250 i jak mało na rynku to i 300zł sobie wołają,-co w każdym przypadku jest bez sensu.


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 02 gru 2015, 19:23

Pewnie coś jeszcze by się znalazło na co nie ma alternatywy zwłaszcza w wersji Quattro, którą posiadam. :P No nic, odezwę się jak będę mieć z czymś jeszcze problem, bo przez pracę, saga z wężami, króćcami, wyciekami, silikonami jutro będzie mieć już miesiąc... :lol:

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 02 gru 2015, 19:28

Tutaj mają naprawdę dużo i to tego,-czego gdzie indziej powiedzą że już nie ma...I w dobrych cenach.

http://trshop.audi.de

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 04 gru 2015, 19:02

Starając się wdrożyć plan silikonowych węży w życie próbowałem mierzyć stare węże, aby dowiedzieć się jakiego rozmiaru zamówić, ale mam pewien problem. Jaka jest ich średnica w środku i na zewnątrz? Mierząc suwmiarką wyszło mi 27mm zewnętrzna średnica i wewnętrzna w okolicach od 19mm do 21mm. Zmieniał ktoś z Was je już kiedyś i wie z czym się to je? Szukałem w Etce ale jako marną wskazówkę znalazłem rozstaw opaski 16-28, a także średnice dolotu nagrzewnicy 20mm.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 gru 2015, 09:19

Te od nagrzewnicy to jakieś 19mm po wewnętrznej bo do montażu LPG wstawią się trójniki mające 19mm i też zwykle są trochę luźne.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 05 gru 2015, 19:56

A czy węże o takim rozmiarze będą dobre http://fmic.pl/proste/219-lacznik-silikonowy-25mm.html bo są też 22mm ale to chyba będą zdecydowanie zbyt luźne, ale pytanie czy 19mm nie okaże się za ciasne?

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 10 gru 2015, 14:45

Witam,

1mm różnicy w średnicy nie stanowi problemu ,ale kupuj jak można albo takie jak w oryginale (zdejmij zmierz suwmiarką) albo 1mm szersze,-i tak montuje się przy pomocy opaski uciskowej więc taka tolerancja jest w porządku.
Z tego co pamiętam dolot miał 19mm za wyjątkiem silniczka krokowego bo chyba z jednej strony czy z dwóch nawet-bo już nie pamiętam było 22mm ,ale silikony bez problemu rozciągniesz w 1mm tak jak i gumowe oryginały,-a jak będzie potrzeba nieco więcej to też da radę lub trzeba zastosować przejściówkę na większą średnice.
Te z linka to są "silikony" bardzo dobrej klasy. Kupisz raz i zapomnisz na długie lata o bardzo częstej chorobie NG czyli lewe powietrze i cyrk z obrotami/odpalaniem/brakiem mocy/dziwną pracą silnika.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 31 sty 2016, 12:40

Pozwolę dodać od siebie "conieco", ponieważ już się z jedną rzeczą uporałem. Cieknący króciec - winny jest fakt że jest to g*wniany zamiennik Topran, któy pęka w okolicy otworu ze śrubą. Dlatego mam dla Was radę, jeżeli zdarzy się Wam ten wyciek z tyłu silnika to nie kupujcie plastikowego króćca tylko rozejrzyjcie się za oryginalnym, metalowym króćcem, bo nawet używany jest o stokroć lepszy od nowego Toprana. ;) Ja u siebie oczyściłem bardzo dokładnie otwór w bloku silnika oraz króciec papierem ściernym (usunięcie brudu i większych wżerów), a także odtłuściłem powierzchnie styku benzyną ekstrakcyjną. Zakupiłem oring taki jaki podaje Etka (wymiary 21x3, bez problemu do kupienia na allegro). Po odtłuszczeniu benzyną nałożyłem warstwę silikonu w otwór w bloku silnika i włożyłem oring, króciec także odtłuszczony posmarowałem silikonem (Victor Reinz) aby zniwelować wżery, których papierem nie udało się zlikwidować. Po idealnym dopasowaniu i skręceniu profilaktycznie zostawiłem to na noc żeby silikon dobrze "złapał". Jako dobrą radę polecam użyć strzykawki i wężyka żeby usunąć płyn chłodzący, który pozostał w bloku silnika, ponieważ dzięki temu będzie Nam łatwiej oczyścić otwór przed położeniem silikonu i montażem. Na drugi dzień założyłem wąż i skręciłem porządną opaską i nalałem płynu. Na chwilę obecną wszystko jest ok, więc mogę polecić Wam ten sposób czyli:
1. Dokładne oczyszczenie otworu i króćca papierem ściernym i benzyną ekstrakcyjną.
2. Użycie oryginalnego króćca wykonanego z metalu.
3. Kupno dobrze dopasowanego oringu o wymiarach 21x3mm.
4. Uszczelnienie tego masą uszczelniającą typu Victor Reinz.
Mam nadzieję że komuś się to przyda, a ja dalej walczę z moim autkiem i wentylatorem, który kręci się non stop. :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga