Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Ubywa płynu, wiatrak chodzi cały czas...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

[B4 2.3 NG] Ubywa płynu, wiatrak chodzi cały czas...

Post autor: krisf1 » 03 lis 2015, 14:45

Mam następujący problem, dzisiaj rano chcąc odpalić silnik jak zazwyczaj miałem był problem że bez wspomożenia gazem odpalenie było niemożliwe, ale doszły nowe objawy.
Jadąc i dodając gazu, gdy silnik był jeszcze stosunkowo zimny szarpało i nie chciało przyspieszać. Na wskaźniku temperatury płynu zaczęło pokazywać że trzyma cały czas w granicach 100 stopni, a nie tak jak wczesniej 90. Zorientowałem się także że ubywa płynu chłodzącego, uzupełniłem. Po czasie jak troche przestygł i miał w okolicy 50 stopni lub nawet mniej odpaliłem auto, a wiatrak od razu zaczął się kręcić, pomimo tego że silnik się jeszcze odpowiednio nie nagrzał... Pomożecie? :)

EDIT: Dodam jeszcze że jak wąż na górze jest gorący, tak ten na dole pod chłodnicą jest ledwo ciepły.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 03 lis 2015, 22:35

Być może czujnik od wentylatora się ''zaciął'' i jest załączony cały czas, żeby to sprawdzić to wypnij wtyczkę od tego czujnika jest on na dole chłodnicy, jeśli przestanie wentylator działać to wina czujnika jeśli nie to trzeba szukać dalej.

piter123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 21 gru 2014, 11:57

Post autor: piter123 » 08 lis 2015, 10:53

Lub jeszcze jest taka opcja, że zespawało styki w przekaźniku wentylatorów.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 10 lis 2015, 21:42

Zdiagnozowałem, skąd cieknie i jest to króciec znajdujący się z tyłu silnika tak mniej więcej 10cm pod półką aku, paskudny dostęp. W piwnicy mam taki silnik i z niego wykręciłem tą część, wygląda tak:
Obrazek
Czy trzeba powierzchnie która styka się z blokiem jakoś splanować? Jak to potem uszczelnić? Robił ktoś z Was coś takiego? :)

davcio2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:03
Lokalizacja: Wisła

Post autor: davcio2 » 10 lis 2015, 22:09

Wymieniałem ten króciec ostatnio , kupiłem nowy kosztuje kilkanascie zł , dałem uszczelkę z kringielitu i silikonu troszkę , nic nie cieknie, ale mysle że lepszą alternatywą był by oring
A dostęp jest całkiem dobry jeśli wyjmie się dolną płytkę z półki aku :D

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 10 lis 2015, 22:11

Dałbyś namiar na tą część? Link, numer, producenta czy coś, bo byłem w sklepie to sprzedawca robił wielkie oczy... :(

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 lis 2015, 22:19

Numer tego króćca, choć wyskakuje plastikowy: 034121143

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 10 lis 2015, 22:39

A Ty montowałeś plastikowy czy metalowy? ;)

[ Dodano: 2015-11-10, 22:39 ]
Z tego co widzę to dla oryginalnego króćca o numerze:
034 121 143E Audi
Przypada tylko jeden zamiennik:
109 634 Topran
i to on jest najprawdopodbniej plastikowy.

Znalazłem także:
V10-0961 firmy Vaico

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 10 lis 2015, 23:31

Niestety teraz w zamiennikach występują tylko plastikowe króćce i to wszystkie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 lis 2015, 23:44

To już lepiej ten metalowy króciec obczyścić, odtłuścić i zamontować dobrze uszczelniając (nowy oring + pasta dirko). Gniazdo tego króćca też wyczyścić i odtłuścić.
Jak pompę wody zamontuje się dobrze na tą pastę to później trzeba ją młotkiem usuwać.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 11 lis 2015, 10:14

A miał ktoś z Was styczność z tymi plastikowymi króćcami? Aż taka lipa?

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 11 lis 2015, 15:49

Nie są najgorsze ale też nie tak wytrzymałe co ori, ale jak da się tamten uratować to zrób tak jak pisze maciek

davcio2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:03
Lokalizacja: Wisła

Post autor: davcio2 » 11 lis 2015, 23:33

Ja zamontowałem plastikowy taki tylko był, aha wcale się nie dziwie że sprzedawca robił wielkie oczy bo wg katalogu ta częśc to nie króciec tylko jakoś inaczej było to nazwane (zapomniałem jak ) i też po numerze dochodziliśmy.. :D

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 19 lis 2015, 17:39

Przeglądając katalog iparts to było bodjaże w kategorii "flansza". Zdemontowałem dzisiaj z mojej ten króciec i okazało się że był zamontowany plastikowy, czyli już ktoś wcześniej z tym walczył. Okazało się również że był on pęknięty tuż przy otworze na śrubę, więc najprawdopodobniej sprawca znany. :) Poczekam na silikon aż przyjdzie i biorę się za przykręcenie tego metalowego, oczyszczonego. :)

[ Dodano: 2015-11-19, 17:39 ]
Zna ktoś numer oringu lub jego wymiary? :)

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 19 lis 2015, 18:33

Proszę N90035103 rozmiar 21x3 :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl