Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Wyjąca pompa wspomagania

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Danny_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 06 paź 2014, 12:32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

[B4 2.3 NG] Wyjąca pompa wspomagania

Post autor: Danny_20 » 15 cze 2015, 22:48

Witam. Od kupna auta ciągle wyje mi pompa przy kręceniu kierownicą, pierwszą myślą była padająca pompa więc została podmieniona na używaną ale problem pozostał, zamowiłem więc nową ale dalej było to samo więc postanowiłem wymienić maglownicę, jednak to nie rozwiązało problemu. Myślę jeszcze nad wymianą przewodów ale nie wiem czy tez to coś pomoże, wspomaganie działa idealnie jednak pompa wyje, może ktoś spotkał się już z takim przypadkiem i mógłby pomóc z góry bardzo dziękuje. Wszystko pracuje na Zielonym Febi.
„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 cze 2015, 16:13

Danny_20, a to napewno wina wycia w układzie wspomagania :?:
WRC is for boys.
Group B was for men.

Danny_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 06 paź 2014, 12:32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: Danny_20 » 16 cze 2015, 16:28

na biegu jałowym słychać tylko bardzo cichy dźwięk ale po ruszeniu kierownicą słychać bardzo głośno
„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 17 cze 2015, 11:46

A płyn Ci nie ucieka ? Dociera w ogóle do pompy ? U mnie wyje co zimę jak odśnieżam szlaki i przesadzę z kierą. Dolewka płynu zawsze rozwiązuje problem do następnego razu i zmiany pompy :mrgreen: :-P Uroki ciasnych 8 miedzy krawężnikami <ok>

Danny_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 06 paź 2014, 12:32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: Danny_20 » 17 cze 2015, 11:56

Płynu nie ubywa, jeśli pompa i magiel jest ok to zostają tylko przewody i zbiorniczek.
&#8222;Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno&#8221;

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 17 cze 2015, 11:58

i pasek

Danny_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 06 paź 2014, 12:32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: Danny_20 » 17 cze 2015, 12:05

pasek około miesiąca temu wymieniany razem z paskiem alternatora, mogę podesłać filmik jak to słychać może wówczas łatwiej będzie ustalić przyczynę.
&#8222;Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno&#8221;

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 20 cze 2015, 12:31

Podeslij podeslij,chętnie posluchamy
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VAGÓW I DO RESZTY SWIATA.PISAĆ PW JAK COS POTRZEBA.

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 25 cze 2015, 16:52

Witam,

Sprawa pierwsza,-nie musisz wymieniać przewodów od pompy/maglownicy,-co najwyżej dać je do przedmuchania,przeczyszczenia.
Sprawa druga,-na rynku większość pomp używanych jest wyjąca,-przechodziłem przez to ponad pół roku temu,-tj zakupiłem w sumie trzy pompy wspomagania oczywiście w "idealnym stanie" jak zapewniali sprzedający handlarze i wszystkie wyły po zamontowaniu. Przy ich reklamowaniu zawsze dowiadywałem się ze pompy są oczywiście dobre-a u mnie wyje magiel/czy tam blokuje lub / i przewody ,-i nie ma zwrotów...
Po oddaniu (tylko) pompy do profesjonalnej regeneracji,-całe wspomaganie chodzi jak nowe...
Napisałeś że wymieniłeś maglownice..,-a na nową?,-bo może temat z maglownicami jest jak z pompami..,-tez używane są już zamęczone i ciężko trafić na dobrą...
Takie części jak pompy,maglownice,alternatory,turbosprężarki itp to lepiej oddawać do regeneracji wtedy ma się pewność i gwarancje ,-a nie liczyć na uczciwość handlarza..,-poza tym kupno kilkunastoletniej tego typu części to też loteria nawet jak się akurat trafi na sprawną,-bo ma kilkanaście lat i w każdej chwili możne paść...A za wymianę za każdym razem trzeba płacić i to wcale nie mało jeśli chodzi o magiel...

Pozdrawiam.
HM

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 25 cze 2015, 19:16

hubertm pisze:poza tym kupno kilkunastoletniej tego typu części to też loteria nawet jak się akurat trafi na sprawną,-bo ma kilkanaście lat i w każdej chwili możne paść..
panie, 80 zaprzestali produkować prawie 20 lat temu, więc "naście" jest tu błędnym wyznacznikiem. Te auta mają już ponad 20 lat, poza wyjątkami jak cabrio czy avanciory które dłużej pchali :mrgreen:

Ale popieram, uczciwego handlarza nie uświadczysz, regeneruj co się da. :)
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.

Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony :) , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"

snejki81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 22 sie 2016, 10:53

Post autor: snejki81 » 21 wrz 2016, 22:40

ma ktoś nr OE pompy wspomagania do cabrio 2.3 NG?
Jaki płynem było to fabrycznie zalane i ewentualnie jaki wlać teraz jak już dojdzie do jego wymiany?

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 21 wrz 2016, 22:49

Kolor jaki masz korka od wlewu ? Zielony ? To taki płyn. Nr masz na tabliczce na pompie.
Jak nie ma to w etce trzeba sprawdzić.
https://ifinterface.com/page/page3.php
Wybierz CarProg2 i dalej swoje auto.

snejki81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 22 sie 2016, 10:53

Post autor: snejki81 » 21 wrz 2016, 22:54

emanuel33 pisze: Nr masz na tabliczce na pompie.
Jak nie ma to w etce trzeba sprawdzić.

A to odczytam bez demontażu patrząc z góry na silnik?


Płyn już znalazłem że jak coś to zielony Febi. A ile płynu tam wchodzi? butelki widze że są litrowe, styknie taka jedna?

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 22 wrz 2016, 11:11

Witam,
W naszych NG były pompy LuK'a i Vickers'a.
Luk 034 145 159 L (oraz numer partii producenta)
Vickers 034 145 159 H (oraz numer partii producenta)
WAŻNE ABY BYŁY O TAKM SAMYM CIŚNIENIU,-u mnie 100Bar.

Z racji ,że wierzyłem handarzom cześciami używanymi posiadam teraz 3 pompy wspomagania..,-każda po zamontowaniu wyła. Problem ustąpił jak oddałem pompe do regeneracji.

Jeden litr zielony Febi MINERLANY (absolutnie żadne syntetyki!) wystarczy.

Pozdrawiam.
HM

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 22 wrz 2016, 15:43

U mnie w C4 zaczęła wyć pompa, niezbyt mocno ale słychać było.
Płukana i zalana febikiem na początku roku. Miałem obiekcje -Febi to coraz większa kupa. O ile gumy jakieś tam robią/pakują to wszelkie gałki, wahacze i łączniki wypadają już co najmniej losowo.
No i chyba rację miałem, przepłukałem jeszcze raz układ, tym razem LHM od Citroena, tym też zalałem i...zapasowa pompa wróciła do pudła, a ta w aucie przestała wyć.
Nie spodziewałem się tego, zwyczajnie dla czystego sumienia próbowałem.
Nie tknę tego Febi więcej. W A4ce z marszu wlałem LHM, tam się paliło, bo kupiłem zalany syntetykiem we wspomaganiu. Uszczelka korka tak spuchła, że odkręcałem żabą...a ciężko mnie nazwać cherlawym.

LHM z Totala wlałem, to mineral.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga