Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAZ] 1.9 TD coraz głośniejsze stuki... pomocy

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 lis 2012, 14:35

nie no byłem oglądałem rozebrany silnik i jeszcze troche i korba poszłaby bokiem...
no to cofam to co Powiedziałem w kontekście Twojego przypadku ale takie postępowanie mechaników naganne, jest niestety bardzo częste...

decoo89 pisze: chciałem wsadzic z passata 1.9 TDI
z jakiego passata. do B4 włącznie nie będzie pasować chyba że zastosujesz sanki z audi B3, a za to od passata B5 blok jesttaki sam po za obecnością otworu na czujnik położenia wału, i po za grubością ścianek.
tak czy tak zarówno silniki od wcześniejszych jak i późniejszych wersji dają się zastosować.

Awatar użytkownika
decoo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 02 lis 2012, 21:30
Lokalizacja: Knurów

Post autor: decoo89 » 18 lis 2012, 15:41

to był z B4 ale cenowo by mnie to drozej wyszło... tego poskładają jutro go mam do odebrania i wezne sie z jakieś mody bo 75 szału mi nie robi heheheh

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 lis 2012, 17:54

decoo89 pisze:i wezne sie z jakieś mody bo 75 szału mi nie robi heheheh
najpierw zrób dość spokojnie około 1000km. dopiero po tym czasie zacznij stopniowo corraz dynamiczniej jeździć.


a i przez pierwsze 200-300km proponuję nie przekraczać 3000-3500rpm dopiero potem zacznij zwiększać również obroty żeby nie zamulić silnka.

Awatar użytkownika
decoo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 02 lis 2012, 21:30
Lokalizacja: Knurów

Post autor: decoo89 » 18 lis 2012, 19:58

no tak po kapie oczywiste... jak narazie to nie ma na tyle budżetu zeby coś do przodu iść, jutro zobaczymy jak to bedzie do końca wyglądać

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 lis 2012, 20:58

decoo89 pisze: jak narazie to nie ma na tyle budżetu zeby coś do przodu iść, jutro zobaczymy jak to bedzie do końca wyglądać
na dawkę i ciśnienie doładowania nie trzeba żadnego budżetu. tutaj trzeba tylko i wyłącznie chęci

Awatar użytkownika
decoo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 02 lis 2012, 21:30
Lokalizacja: Knurów

Post autor: decoo89 » 18 lis 2012, 21:50

no w sumie tak :) bo to moj drugi AAZ i drugi kibel... raz miałem w mk3 tez umarł i teraz w tym B4 ale myśle ze po kapie bedzie ok podkrece go i polata troche :)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 lis 2012, 22:05

a co sie porzedniemu stało jeśli mozna zapytać?

może na Twoją nogę są to poprostu za miękkie silniki. bo co jak so kliny na wale i głowice to są naprawdę ich delikatne punkty

Awatar użytkownika
decoo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 02 lis 2012, 21:30
Lokalizacja: Knurów

Post autor: decoo89 » 20 lis 2012, 13:49

w mk3 przegrzany był i korba bokiem poszła...

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 20 lis 2012, 20:45

to współczuję, ja narazie wśród swoich aut nie miałem poważniejszych awarii ale jestem też przeczulony na tym punkcie i w silniku jak i w zawieszeniu zawsze wszystko musi grać...

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 20 lis 2012, 21:05

W Passacie też miałem przegrzanego AAZ-ta. Korba bokiem nie wyszła, ale jak był rozgrzany to był słaby i jak się go zgasiło to trzeba było odczekać aż silnik ostygnie bo jak był nagrzany to nie odpalił.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 21 lis 2012, 00:03

andrzejsz23 pisze:i jak się go zgasiło to trzeba było odczekać aż silnik ostygnie bo jak był nagrzany to nie odpalił.
to jest objaw padniętej pompy wtryskowej a nie silnika, lub ewentualnie za wczesnego kąta wtrysku.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 21 lis 2012, 22:54

Właśnie w moim przypadku nie była to wina pompy(była akurat po remoncie) tylko przegrzania silnika. Po prostu gdy silnik się nagrzał to z cylindrów robiło się "jajo" czyli nie miał kompresji i nie palił, a gdy ostygł to owe "jajo" się likwidowało i kompresja wtedy była. Jeżeli chodzi o pompę to pewnie masz na myśli głowiczkę do której się przykręca przewody wtryskowe. Ale akurat moja była dobra.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 21 lis 2012, 23:53

arwam pisze:kliny na wale i głowice to są naprawdę ich delikatne punkty
A co nie tak z głowicami, nie są odporne na temperaturę??O głowicach słyszałem, że są odporne na przegrzanie.

Również mam AAZ i tez jest po kapitalce :lol:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 21 lis 2012, 23:59

Norbas pisze: co nie tak z głowicami, nie są odporne na temperaturę??O głowicach słyszałem, że są odporne na przegrzanie.
konstrukcja głowicy powoduje że bardzo dużo ciepła przejmuje i przez to powistają pęknięcia, między zaworami to norma w naszych silnikach, gorzej jak się zaczną robić pęknięcia pomiędzy zaworami a kanałmi ssącymi. wtedy wkładka może nam dosłownie wpaść do silnika...

Awatar użytkownika
decoo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 02 lis 2012, 21:30
Lokalizacja: Knurów

Post autor: decoo89 » 22 lis 2012, 15:30

no a ja dowiedziałem sie dzis o prawdopodnopnej przyczynie awari mojego AAZ od turbiny idzie wąż pleciony ktory łatwo sie zgina i jest krotki , był zgiety w pol i olej nie zciekał nizej, a olej kumulował sie w turbinie... co mnie zastanawiało gdy przy gwałtownym hamowaniu zapalała sie lampka z oleju :| zobacze w ktorym miejscu jest ten waz jak wsadza silnik i wtedy bede widział czy mogło go cos tam dociskać :| bo naprawka sie przedłuzyła i jutro jade go odebrac, az sie nie umie doczekac hehehehe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl