Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 D] - ciężko pali na zimnym...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

[1,9 D] - ciężko pali na zimnym...

Post autor: bloku » 04 lut 2010, 08:21

Temat dotyczy ogólnie silnika 1,9 Diesel. Otóż przy rannym odpalaniu jest problem. Auto kręci, kręci jakby chciało zapalić ale nie łapie. Świece grzeją troszkę dłużej niż zwykle oraz przy kręceniu z wydechu idzie ciemny dym. Czy to wina świec żarowych czy coś bardziej poważniejszego. Nie znam się na diesel`ach więc wole zapytać?!


P.S. Do Panów Moderatorów - nie użyłem tagu modelu z racji iż tyczy się to ogólnie silnika 1,9D.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lut 2010, 12:34

Kąt wtrysku ustaw bo masz mocno opóźniony o czym świadczy czarny dym z wydechu (nie spala się cała mieszanka, ON jest wtryśnięte znacznie za późno).

Olszak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1678
Rejestracja: 12 kwie 2008, 22:02
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Post autor: Olszak » 04 lut 2010, 17:11

Ale świece też swoje robią. Może ich żywot się już skończył

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lut 2010, 18:10

bloku pisze:Świece grzeją troszkę dłużej niż zwykle
A to po czym wnioskujesz ?Bo jak po świeceniu kontrolki świec to jej swiecenie wcale nie oznacza że świece grzeją i równie dobrze mogą być wszystkie spalone .

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 04 lut 2010, 19:38

Jeśli dwa trzy razy powtórzę cykl nagrzewania...jest lepiej.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lut 2010, 19:45

A na ile cylindrów zaczyna Ci palić? Jesli na dwa-trzy = świecie. Jak na wszystkie to podejrzewam kąt wtrysku.
Zresztą sprawdzić świece to kilkanaście minut roboty. Odkręć każdą i na krótko do akumulatora podłącz. Jak się zaczerwieni końcówka po paru sekundach - sprawna świeca.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 lut 2010, 19:54

a układ nie jest zapowietrzony?? nie ma czasem bąbelków powietrza w rurce?? u mnie jak miałem zapowietrzony układ to po postoju na mrozie nie mogłem normalnie odpalić.samochód kręcił i kręcił już prawie łapiąc jednak nie mógł odpalić a podczas odpalania z rury leciał ciemny dym...po zlikwidowaniu nieszczelności problem znikł...

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 04 lut 2010, 19:57

Zaczęło się od tego że mi ropa zamarzła... Więc wiadomo...dwa litry benzyny...zalane 10 litrami ropy. Do tego gorąca woda na filtr i pompę. Odpalał. Przyszły mrozy kolejne. I znów to samo. Teraz jest tak że rano trzy razy robię cykl grzania świec...potem kręce...kręce i łapie jakby na trzy cylindry...potem zaczyna klekotać i jak dodam mu więcej gazu łapie na 4 i potem luzik. Po 2 minutach zgaszę i odpali już normalnie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lut 2010, 20:08

To trzeba było tak od razu :-)
Świece sprawdź tak jak wcześniej Ci powiedzieli. Jedna napewno Ci padła po tym, co piszesz.
I nie grzej świec 3 razy pod rząd bo będą Ci padały jak muchy jedna za drugą.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 04 lut 2010, 20:24

Generalnie jak już chcę kupić komplecik. Benzyniaki znam od podszewki...a zizli nie lubię więc się w nie nie zagłębiam. A że to autko mojej narzeczonej...wiecie jak to jest :-)


Serdecznie podziękował wszystkim kolegom za pomoc. Jutro zamawiam świeczki - jeszcze może podpowiecie jakie najlepiej (chodzi o markę)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 lut 2010, 20:33

Beru <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lut 2010, 20:51

bloku pisze:Benzyniaki znam od podszewki...a zizli nie lubię więc się w nie nie zagłębiam
Co Ty tam wiesz :mrgreen: Diesle to najpiękniejsze, co może być.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 04 lut 2010, 20:54

Kończąc OT dodam że R5 w benzynie to jest motorownia...zwłaszcza 3B lub AAN Turbo


A zizel...klepie...kopci...i nie jedzie :-P (taki żarcik). ja kocham się w starych jednostkach (1,6 i 1,8 najlepiej na gaźniku)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lut 2010, 21:08

Zizel klepie to prawda.

Ale czy kopci i nie jedzie? Hmm... widocznie nie jechałeś nigdy w zadbanym 1.6TD z pompą 10/11mm <ok> Postrach TDI.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl