[B3 1.6TD] czujniki cisnienia oleju
pawel a jakie masz kolory czujnikow? czyli czujnik 0.9 bar idzie do kabelka z bzyczkiem?:) ja nie wiem kurde cos nagrzmocone mam w tych kabelkach i czujnikach... tak to jest jak sie kupuje zbyt tania b3... przynajmniej silnik chodzi jak igla
[ Dodano: 2011-11-22, 11:17 ]
Wiec tak... wykrecilem ten drugi czujnik ktory byl podlaczony do bzyczka jes ton szary i ma 0.9bar. chcialem dokupic drugi ten ktory mi sie zepsul co dziala na wolnych obrotach ktory jak wy mowicie ma 0.3 bara jednak pan w sklepie mi powiedzial ze ten szary to jest od malych cisnien i dal mi czarny 1.4 bara... i ja juz nie wiem kurde co mam brac... bankowo sa to czujniki 0.9 bar i 0.3 bara? i w ktorym miejscu w podstawie filtra powinny byc zamontowane?
[ Dodano: 2011-11-22, 12:17 ]
dobra mam dwa czujniki szary 0.9 bar i niebieski 0.3 bar. w ktore miejsce je wkrecic i jaki kabelek podlaczyc ?
[ Dodano: 2011-11-22, 11:17 ]
Wiec tak... wykrecilem ten drugi czujnik ktory byl podlaczony do bzyczka jes ton szary i ma 0.9bar. chcialem dokupic drugi ten ktory mi sie zepsul co dziala na wolnych obrotach ktory jak wy mowicie ma 0.3 bara jednak pan w sklepie mi powiedzial ze ten szary to jest od malych cisnien i dal mi czarny 1.4 bara... i ja juz nie wiem kurde co mam brac... bankowo sa to czujniki 0.9 bar i 0.3 bara? i w ktorym miejscu w podstawie filtra powinny byc zamontowane?
[ Dodano: 2011-11-22, 12:17 ]
dobra mam dwa czujniki szary 0.9 bar i niebieski 0.3 bar. w ktore miejsce je wkrecic i jaki kabelek podlaczyc ?
Kolego w Centrum audi jest do pobrania książka b3-silniki diesla ksiażka dotyczy co prawda golfa ale zasada jest ta sama. I tam jest napisane ze w td mają być czujniki 0,3bara i 0,9bara.
Co do podłączenia to pisane już było, ale nie czytasz ze zrozumieniem.
Odpalsz auto na wolnych obrotach i jednym z kabelków dotykasz do masy kontrolka powinna zacząc migać. Ten kabelek idzie na czujnik 0,3 bara. a drugi na ten drugi czujnik. <ok>
co do miejsca wkręcenia to nie sądze żeby była różnica.
Co do podłączenia to pisane już było, ale nie czytasz ze zrozumieniem.
Odpalsz auto na wolnych obrotach i jednym z kabelków dotykasz do masy kontrolka powinna zacząc migać. Ten kabelek idzie na czujnik 0,3 bara. a drugi na ten drugi czujnik. <ok>
co do miejsca wkręcenia to nie sądze żeby była różnica.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
A ja mam pytanie troszkę inne. Wiem gdzie który czujnik ma być ale nie wiem skąd leci kabelek (gdzie go szukać???) ten do czujnika wysokiego cisnienia (szarego) ktory jest zamontowany w głowicy. Macie może jakiś schemat gdzie które kable powinny biegnąć???
Pisaliście gdzie który podłaczyć - ale ja mam sytuacje tego typu że tak jakby wogóle nie mam kabla do czujnika wysokiego cisnienia, dlatego pytam skad on biegnie
(namodzone mam troche w instalacji elektrycznej....
Pisaliście gdzie który podłaczyć - ale ja mam sytuacje tego typu że tak jakby wogóle nie mam kabla do czujnika wysokiego cisnienia, dlatego pytam skad on biegnie
(namodzone mam troche w instalacji elektrycznej....
Dokładnie to mam sytuacje następującą:
1) brązowy czujnik 0,3 bara znajduje się u mnie w głowicy (tak też być powinno sprawdzałem w katalogu)
2) niebieski czujnik również 0,3 bara mam w podstawie filtra
3) również w podstawie filtra mam taką "dużą gruszkę" - czujnik wysokiego ciśnienia (jest na dwie wsówki) który domyślam się że powinien biegnąc pod zegar VDO ciśnieniowy który mam dodatkowo dorobiony > 3 zegary tak jak były seryjnie montowane w wersjach bodajrze coupe
A teraz co chcę zrobić. wymontować całkowicie ten duży czujnik z tego powodu że zegar i tak jest nieczynny a przy czujniku pojawia się olej = jak się okazało po odkręceniu czujnika jest uszkodzony gwint w podstawie filtra, więc nijak nie da się tego raczej uszczelnić, bo podstawa jest z jakiegoś stopu aluminium.
Uszkodzony otwór w podstawie zaślepie całkowicie z czym już sobie poradziłem, na podstawie filtra oleju pozostaje mi czujnik niebieski, który muszę wymienić na szary 0,9 bara a ten w głowicy (brązowy) wymienic na niebieski bądz pozostawić go bo i tak jest nieskiego ciśnienia. Dobrze kombinuje??? Będzie ok??
Tylko pozostaje teraz pytanie gdzie podłączyć szary czujnik? Po wymontowaniu "gruszki" zostały mi dwa kabelki które pewnie biegną gdzieś pod ten dorobiony zegar, a ja nie chce zegara wiec gdzie mam podlaczyc szary czujnik zeby kontrolka oleju prawidłowo działała???
1) brązowy czujnik 0,3 bara znajduje się u mnie w głowicy (tak też być powinno sprawdzałem w katalogu)
2) niebieski czujnik również 0,3 bara mam w podstawie filtra
3) również w podstawie filtra mam taką "dużą gruszkę" - czujnik wysokiego ciśnienia (jest na dwie wsówki) który domyślam się że powinien biegnąc pod zegar VDO ciśnieniowy który mam dodatkowo dorobiony > 3 zegary tak jak były seryjnie montowane w wersjach bodajrze coupe
A teraz co chcę zrobić. wymontować całkowicie ten duży czujnik z tego powodu że zegar i tak jest nieczynny a przy czujniku pojawia się olej = jak się okazało po odkręceniu czujnika jest uszkodzony gwint w podstawie filtra, więc nijak nie da się tego raczej uszczelnić, bo podstawa jest z jakiegoś stopu aluminium.
Uszkodzony otwór w podstawie zaślepie całkowicie z czym już sobie poradziłem, na podstawie filtra oleju pozostaje mi czujnik niebieski, który muszę wymienić na szary 0,9 bara a ten w głowicy (brązowy) wymienic na niebieski bądz pozostawić go bo i tak jest nieskiego ciśnienia. Dobrze kombinuje??? Będzie ok??
Tylko pozostaje teraz pytanie gdzie podłączyć szary czujnik? Po wymontowaniu "gruszki" zostały mi dwa kabelki które pewnie biegną gdzieś pod ten dorobiony zegar, a ja nie chce zegara wiec gdzie mam podlaczyc szary czujnik zeby kontrolka oleju prawidłowo działała???
Podłącze się do tematu bo też mam problem z czujnikiem prawdopodobnie... Mam silnik o oznaczeniu JR (był wystawiany) po rozgrzaniu zaczeła sie palic "mrygać" kontrolka oleju. Wykreciłem czujnik w głowicy brazowy i jest na nim napisane 1,5-4,5bar. Z tego co czytam tutaj powinien być 0,3bar...
Nie wiem czy to wina faktycznie zbyt niskiego cisnienia czy czujnika... Nie wiecie jak jest w silnikach JR?
pozdrawiam
Nie wiem czy to wina faktycznie zbyt niskiego cisnienia czy czujnika... Nie wiecie jak jest w silnikach JR?
pozdrawiam
Mam troche inny silnik ,ale być moze w tym przypadku nie ma to znaczenia . U góry filtra idzie czujnik niebieski(orginalnie był zamontowany czarny) 0,3 bara do ciśnienia na wolnych obrotach .Po odpaleniu silnika powinien się rozewrzeć .Drugi idzie pod filtrem ( 1,8 bara ) i ten po przekroczeniu 2000 obr. powinien być zwarty .Z tego co się orientuję ,za ich wspólną pracę i odczyt jest odpowiedzialny MC (mini check ,zamontowany w desce rozdzielczej między zegarami ) . Po zwarciu przewodu z tego 0,3 bara ( na obrotach ) do masy powinna się zapalić kontrolka ,natomiast po rozwarciu kontrolka powinna zgasnąć .Łatwo to sprawdzić zanim kupisz nowy czujnik. Jeśli silnik chodzi ładnie bez dodatkowych rewolucji to prawdopodobnie nie masz problemu z ciśnieniem tylko z elektryką lub elektroniką .U mnie wina była MC (zimny lut na bolcu łączącyn MC z resztą deski) .Waro sprawdzić ścieżki . Same czujniki też możesz sprawdzić miernikiem.Na wyłączonym silniku jeden (0,3 b ) ma być zwarty ,a drugi (1,8 b ) rozwarty.
Cris, dzieki za szybkie info;) Pokombinuje z tymi czujnikami, kupie jednak nowy 0,3bar bo to koszt 10zł a bede miał to "z głowy". Dodatkowo podjadę na pomiar ciśnienia, być może panewki już odmawiaja posłuszeństwa zobaczymy jak bedzie po pomiarze i wymianie czujnika. Myslę, że wtedy sprawa się wyjaśni...
PS. Dodam jeszcze, że silnik stał jakieś 2 lata i troche słychac klawiaturke jak gra dosyć głosno, byc może i hydraulika siadła...
PS. Dodam jeszcze, że silnik stał jakieś 2 lata i troche słychac klawiaturke jak gra dosyć głosno, byc może i hydraulika siadła...
To logiczne ,że ten drugi czujnik ma się załaczć przy 0,9 ba bo to silnik td ....Jednak reszta działa tak samo jak w moimABT. Jest układ elektroniczny ( Ac lub MC ) ,który steruje zapalaniem się kontrolki i właczaniem brzęczka. To jest wszystko powiązane. Nie ma (przynajmniej u mnie ) sztywnego elektrycznego połączenia czujnika z kontrolką i brzęczykiem .To działa jak mały komputerek ,który decyduje o zapalaniu się kontrolki i urzyciu sygnału dżwiękowego.
Pod warunkiem że ma ac/ mc. U mnie w 1,6d (jk) było te dwa czujniki i przekaźnik koło nóg kierowcy który brzęczał.
Auto kupiłem i działała kontrolka cisnienia oleju przed zapaleniem i jeśli było niskie cisnienie oleju na wolnych obrotach to się żażyła.
A za dynamiczą kontrole cisnienia oleju (pow 2tys obr) odpowiadał przekaxnik koło nóg kierowcy, on brzęczał i powodował miganie kontrolki. I ta kontrola u mnie nie działała bo nie było przekaxnika, bo ktoś założył alternator bez styku "W" i musiał wywalic przekaxnik.
Auto kupiłem i działała kontrolka cisnienia oleju przed zapaleniem i jeśli było niskie cisnienie oleju na wolnych obrotach to się żażyła.
A za dynamiczą kontrole cisnienia oleju (pow 2tys obr) odpowiadał przekaxnik koło nóg kierowcy, on brzęczał i powodował miganie kontrolki. I ta kontrola u mnie nie działała bo nie było przekaxnika, bo ktoś założył alternator bez styku "W" i musiał wywalic przekaxnik.
https://audi80.pl/b3-16-td-1v-kontro ... t67325.htm
tutaj masz o czujnikach do 1,6 TD
tutaj masz o czujnikach do 1,6 TD