[B3 1,6TD SB/RA] Czy to uszczelka pod glowica?
[B3 1,6TD SB/RA] Czy to uszczelka pod glowica?
Witam.Na tym forum jestem nowy wiec to mój pierwszy post.
Mam dość nietypowy problem, ostatnio zakupiłem audi 80 b3 1.6 td z 1991 roku.
podczas zakupu sprzedawca powiedział mi ze trzeba tylko dolać płynu chłodniczego i wymienić uszczelkę pod głowica. wiec nie długo po zakupie postanowiłem wymienić wszystkie filtry olej i ta uszczelkę pod głowicą.kiedy ja wymieniłem zalałem nowym olejem na początku wszystko było ok lecz po chwili zaczęło mi strasznie cieknąć z pod dekla zaworów kiedy odkręciłem korek wlewu oleju zauważyłem ze jest duże ciśnienie i tak jak by wydobywały sie spaliny a z rury wydechowej zaczął cieknąć płyn chłodniczy ;/ dodam ze auta pali bez zdanych problemów
na zimnym silniku jak i na mrozie jak ją kupowałem.
Mam pytanie, czy to jest aby na pewno uszczelka pod głowicą? i czy jeżeli bym ja wymieniał to robić tylko planowanie głowicy czy coś jeszcze? Np robienie gniazd zaworów czy coś takiego.
Z góry bardzo dziękuje wszystkim za pomoc oraz doradzenie )
Pozdrawiam
Mam dość nietypowy problem, ostatnio zakupiłem audi 80 b3 1.6 td z 1991 roku.
podczas zakupu sprzedawca powiedział mi ze trzeba tylko dolać płynu chłodniczego i wymienić uszczelkę pod głowica. wiec nie długo po zakupie postanowiłem wymienić wszystkie filtry olej i ta uszczelkę pod głowicą.kiedy ja wymieniłem zalałem nowym olejem na początku wszystko było ok lecz po chwili zaczęło mi strasznie cieknąć z pod dekla zaworów kiedy odkręciłem korek wlewu oleju zauważyłem ze jest duże ciśnienie i tak jak by wydobywały sie spaliny a z rury wydechowej zaczął cieknąć płyn chłodniczy ;/ dodam ze auta pali bez zdanych problemów
na zimnym silniku jak i na mrozie jak ją kupowałem.
Mam pytanie, czy to jest aby na pewno uszczelka pod głowicą? i czy jeżeli bym ja wymieniał to robić tylko planowanie głowicy czy coś jeszcze? Np robienie gniazd zaworów czy coś takiego.
Z góry bardzo dziękuje wszystkim za pomoc oraz doradzenie )
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 mar 2010, 20:16 przez fifinio11, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dobrze byłoby oddać głowicę do sprawdzenia pod kątem szczelności bo może się okazać że jest gdzieś pęknięta i stąd te cyrki. Jeśli nie chcesz robić samych zaworów to musowo wymieć uszczelniacze zaworów. Koszt samych "gumek" to jakieś 20 zł a dają naprawdę dużo.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2010, 20:16 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Z rury wydechowej cieknął Ci płyn chłodniczy? A skąd to wiesz? Może to para wodna?
Jak duże ciśnienie było pod korkiem? Tak, że korek "lewitował" w powietrzu na pracującym silniku?
Wymień korkową uszczelkę od przykrywki zaworów, sprawdź również tą przykrywkę czy nie jest czasem krzywa i czy wszystkie małe szpilki są dobre (ja miałem poukręcane i mi trochę ciekło bo nie mogłem odpowiednio mocno dokręcić).
Kto Ci wymieniał uszczelkę pod głowicą? Sam ją wymieniłeś? Z jaką siła dokręcałeś głowicę? Sprawdziłeś szpilki?
Generalnie nie ma obowiązku planowania głowicy przy wymianie uszczelki pod nią ale patrząc na wiek samochodu i znając te głowice - taką czynność trzeba będzie wykonać. Najpierw sprawdź, czy głowica prosta, może będziesz wśród tego 1% który ma szczęście :mrgreen: A tak to splanuj i dobierz odpowiednio grubszą uszczelkę.
Zanim weźmiesz się za remont głowicy sprawdź po prostu, czy głowica jest szczelna i czy trzyma ciśnienie, jak trzyma to możesz nic nie robić Tylko wymień uszczelniacze zaworowe i przeczyść wszystko z nagaru (zawory, wszystkie kanały).
P.S.
Nie przejmuj się pęknięciami między gniazdami zaworowymi, jeśli ich szerokość nie przekracza 0.5mm - normalny objaw, głowica zdrowa.
Latające zawory na prowadnicach to również "norma" w tym silniku (jak mnie pamięć nie myli, producent dopuszcza luz 1.4mm), moje się trzęsą jak galaretka ale pieron dalej szczelny 8-) Kompresja idealna, przedmuchów brak.
Jak duże ciśnienie było pod korkiem? Tak, że korek "lewitował" w powietrzu na pracującym silniku?
Wymień korkową uszczelkę od przykrywki zaworów, sprawdź również tą przykrywkę czy nie jest czasem krzywa i czy wszystkie małe szpilki są dobre (ja miałem poukręcane i mi trochę ciekło bo nie mogłem odpowiednio mocno dokręcić).
Kto Ci wymieniał uszczelkę pod głowicą? Sam ją wymieniłeś? Z jaką siła dokręcałeś głowicę? Sprawdziłeś szpilki?
Generalnie nie ma obowiązku planowania głowicy przy wymianie uszczelki pod nią ale patrząc na wiek samochodu i znając te głowice - taką czynność trzeba będzie wykonać. Najpierw sprawdź, czy głowica prosta, może będziesz wśród tego 1% który ma szczęście :mrgreen: A tak to splanuj i dobierz odpowiednio grubszą uszczelkę.
Zanim weźmiesz się za remont głowicy sprawdź po prostu, czy głowica jest szczelna i czy trzyma ciśnienie, jak trzyma to możesz nic nie robić Tylko wymień uszczelniacze zaworowe i przeczyść wszystko z nagaru (zawory, wszystkie kanały).
P.S.
Nie przejmuj się pęknięciami między gniazdami zaworowymi, jeśli ich szerokość nie przekracza 0.5mm - normalny objaw, głowica zdrowa.
Latające zawory na prowadnicach to również "norma" w tym silniku (jak mnie pamięć nie myli, producent dopuszcza luz 1.4mm), moje się trzęsą jak galaretka ale pieron dalej szczelny 8-) Kompresja idealna, przedmuchów brak.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Dokładnie, urok tego silnika. Jeszcze klika ma takich "uroczków" ale cóż się dziwić - 1.6 D/TD to stara szkoła projektowania silników, z większą tolerancją na różnego typu wady.Labiel pisze:Jak to mówią. Ten typ tak ma. U mnie też były pęknięcia. U starszego w 1,6D też a silniczki śmigały i śmigają aż miło.trepek pisze:Nie przejmuj się pęknięciami między gniazdami zaworowymi, jeśli ich szerokość nie przekracza 0.5mm - normalny objaw, głowica zdrowa.
Uszczelka pod deklem jest nowa korkowa. była założona 2 dni temu i sam ja wymieniłem gdyż jestem początkującym mechanikiem. gdy jest korek zakręcony to strasznie cieknie olej z pod pokrywy natomiast gdy odkręcę to ani troszkę. uszczelka jest dość mocno i solidnie dokręcona 2 razy. raz po założeniu a 2 gdy już trochę siadła. jak wypuszczałem płyn chłodniczy to był ciemnego koloru jak by z olejem.
A blok może być pęknięty też czy przy tych objawach nie za bardzo ?
dodam ze jest strasznie dziwny dźwięk zaworów ;/ W ogóle nie podobny do takich jak ma być;/
A blok może być pęknięty też czy przy tych objawach nie za bardzo ?
dodam ze jest strasznie dziwny dźwięk zaworów ;/ W ogóle nie podobny do takich jak ma być;/
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Co do dekla, zobacz czy ta siateczka od odmy wogóle upuszcza ciśnienie.
A jak brzmią Twoje zawory? Tucze się coś w nich? Może samoregulatory w popychaczach dają o sobie znać? Przeczyść kanały w głowicy, wymień szklanki (komplet mniej niż 100zł).
Bloki rzadko kiedy ulegają zniszczeniu, są wykonane z duraluminium. Zdejmij głowice i ją obejrzyj bo to co opisujesz (olej w płynie) świadczy o nieszczelnej uszczelce i krzywej głowicy.
Jak będziesz teraz kupował uszczelkę to kup metalową od 1.9TD (AAZ).
A jak brzmią Twoje zawory? Tucze się coś w nich? Może samoregulatory w popychaczach dają o sobie znać? Przeczyść kanały w głowicy, wymień szklanki (komplet mniej niż 100zł).
Bloki rzadko kiedy ulegają zniszczeniu, są wykonane z duraluminium. Zdejmij głowice i ją obejrzyj bo to co opisujesz (olej w płynie) świadczy o nieszczelnej uszczelce i krzywej głowicy.
Jak będziesz teraz kupował uszczelkę to kup metalową od 1.9TD (AAZ).
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeśli miałeś olej w płynie to trzeba ściągać głowicę. Jeśli piszesz że jesteś początkującym mechanikiem to z wymianą uszczelki powinieneś sobie poradzić. Nie ma tam nic skomplikowanego. Ściągnij sobie z działu dowload instrukcję silnika 1,6D/TD. Wszystko co potrzeba będzie tam opisane.
Co do samej uszczelki pod głowicę to nie jest droga. Zwykła kosztuje coś w granicach 50-70zł, ale jeśli planujesz w przyszłości jakieś mody to warto byłoby dać metalową od 1,9TD. Jest droższa ale daje o wiele większe możliwości.
Mówisz że silnik dziwnie chodzić. Być może ma wydmuchaną uszczelkę pod głowicą, tak jak podejrzewasz. Wtedy będzie chodził dziwnie. No i może pojawić się olej w płynie. Jak zdejmiesz głowicę to czasami idzie zauważyć czy faktycznie był przedmuch czy nie.
Co do samej uszczelki pod głowicę to nie jest droga. Zwykła kosztuje coś w granicach 50-70zł, ale jeśli planujesz w przyszłości jakieś mody to warto byłoby dać metalową od 1,9TD. Jest droższa ale daje o wiele większe możliwości.
Mówisz że silnik dziwnie chodzić. Być może ma wydmuchaną uszczelkę pod głowicą, tak jak podejrzewasz. Wtedy będzie chodził dziwnie. No i może pojawić się olej w płynie. Jak zdejmiesz głowicę to czasami idzie zauważyć czy faktycznie był przedmuch czy nie.
No tak jak by sie tłukły, jutro jak będę miał możliwość to nagram filmik to zobaczycie. co do zmiany uszczelki to myślę ze jakieś 2h no chyba ze będą jakieś nie miłe niespodzianki ale od pukać ) tam jest plus ze silnik jest umieszczony wzdłużnie ;D
Wiem ze z uszczelka nie będzie problemu i planowanie bo mogę zabieg wykonać u siebie w szkole a czy uszczelniacze da rady wymienić samemu czy tu już nie za bardzo ?trzeba mieć jakieś specjalne oprzyrządowanie ?
To jaka uszczelkę w końcu polecacie ?
Wiem ze z uszczelka nie będzie problemu i planowanie bo mogę zabieg wykonać u siebie w szkole a czy uszczelniacze da rady wymienić samemu czy tu już nie za bardzo ?trzeba mieć jakieś specjalne oprzyrządowanie ?
To jaka uszczelkę w końcu polecacie ?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Metalowa uszczelka od 1.9 TD (AAZ), najlepiej erlinga.
Lepiej zrób dłużej i dokładniej niż gdybyś miał za tydzień znowu rozbierać.
Jak zdejmiejsz głowicę i będziesz ją trzymal w rękach to zawsze możesz rozebrać zawory i je przeczyścić, raczej nie potrzeba do tego specjalnych narzędzi, tak jak do uszczelniaczy.
Lepiej zrób dłużej i dokładniej niż gdybyś miał za tydzień znowu rozbierać.
Jak zdejmiejsz głowicę i będziesz ją trzymal w rękach to zawsze możesz rozebrać zawory i je przeczyścić, raczej nie potrzeba do tego specjalnych narzędzi, tak jak do uszczelniaczy.
jak rozbierałem rozrząd i wyciągałem turbo tylko ze seata cordoby vario .19 tdi tylko ze 130 konnego to na spokojnie od rana po 8 do 12 było gotowe tylko ze tu nie wiadomo jaka będzie sytuacja i jak będzie sie to podkręcać ;( mam nadzieje ze nie będzie tak złe
[ Dodano: 2010-03-19, 20:39 ]
wiem wiem no spokojnie i dokładnie wszystko oglądnąć,kilka razy sie zastanowić a w razie czego napisać do was.
Dziękuje za zainteresowanie moją sytuacja
[ Dodano: 2010-03-19, 20:39 ]
wiem wiem no spokojnie i dokładnie wszystko oglądnąć,kilka razy sie zastanowić a w razie czego napisać do was.
Dziękuje za zainteresowanie moją sytuacja
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Jak masz klucze to nie będzie źle. No chyba, że jakaś śruba chwyci...
Taka wskazówka: turbo odkręcasz od kolektora kluczem z nasadką dwunastokątną, rozmiar 12, klucz w kształcie Z (z tymi powyginanymi końcami). Abyś nie szukał i nie denerował się w razie czego Reszta standard.
EDIT:
Jak będziesz chciał zwiększyć moc 1.6 TD to też pisz :mrgreen: Nawet na PW do mnie.
Taka wskazówka: turbo odkręcasz od kolektora kluczem z nasadką dwunastokątną, rozmiar 12, klucz w kształcie Z (z tymi powyginanymi końcami). Abyś nie szukał i nie denerował się w razie czego Reszta standard.
EDIT:
Jak będziesz chciał zwiększyć moc 1.6 TD to też pisz :mrgreen: Nawet na PW do mnie.