Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,9 D]Grzeje Się!! - czy to wina termostatu

Kamil129
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 20 sie 2007, 12:18
Lokalizacja: lubiczyn

[B3 1,9 D]Grzeje Się!! - czy to wina termostatu

Post autor: Kamil129 » 07 kwie 2008, 11:09

moje audi się grzeje nawet do ponad 100st oraz towarzyszy temu duże ciśnieni że aż zbiorniczkiem płyn wycieka dzieje to się przy normalnej jeździe ok 100km/h gdy zaś zwolnie znacznie to spada nieznacznie o ok max 5st, a gdy się zatrzymam to po chwili utrzymuje się na ok 95 st.. Dodam że wentylator nawet przy 100st się nie włącza mimo że wymieniłem czyjnik dalej nic. Czy może to być przyczyna termostatu, a może uszczelka chodź oleju w płynie nie widać i na odwrót też nie, a i stało mi się to z dnia na dzień?? :-( :-(
kamil

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 07 kwie 2008, 14:50

może wentylator padł

Kamil129
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 20 sie 2007, 12:18
Lokalizacja: lubiczyn

ble

Post autor: Kamil129 » 07 kwie 2008, 14:57

dubbler pisze:może wentylator padł
Napewno nie sprawdzałem przed wymianą czujnika a zresztą podczas jazdy jest zbędny więc twój post jest nie na temat informacje o niewłączającym wentylatorze dodałem pomocniczo bo może płyn nie dochodzi do czujnika?! Dzisiaj sprawdze
kamil

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 07 kwie 2008, 15:15

Kolego sprawdź czujnik bo zapewne to on oszukuje. Nie firmowe potrafią znacznie przekłamywać.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 07 kwie 2008, 15:16

mi to wyglada na uszkodzona, pęknieta uszczelke pod głowica lub glowica popekala
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2008, 15:24 przez karol121, łącznie zmieniany 1 raz.

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 07 kwie 2008, 15:19

karol121 pisze:mi to wyglada na uszczelke pod głowica lub glowica popekala
Spokojnie nie tak drastycznie. Jak by się grzał do tej temp. to najpierw wentylator by się załączał a tak nie jest.
Kolego sprawdź jeszcze czy wentylatory na krótko chodzą. Jak chodzą to nie ma bata coś z czujnikiem.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 07 kwie 2008, 15:23

Jeżeli dolny wżą idący od chłodnicy do termostatu jest zimny mimo 100 stopni na silniku , to masz zacięty termostat . Ewentualnie zapowietrza Ci się dolny wąż ( mniej prawdopodobne )
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2008, 15:48 przez marko, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI SPORT

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 07 kwie 2008, 15:25

a z czego tworzy sie nadcisnienie :?:

[ Dodano: 2008-04-07, 15:31 ]
moim zdaniem płyn wywala ze zbiorniczka poniewaz w ukladzie jest powietrze i uklad nie ma prawidlowego obiegu dlatego silnik szybko sie nagrzewa a powietrze jest ścisliwe i powoduje nadcisnienie w wyniku czego plyn wywala ze zbiorniczka

[ Dodano: 2008-04-07, 15:34 ]
ale moge sie mylic

[ Dodano: 2008-04-07, 15:37 ]
ale sprawdz najpierw ten termostat :mrgreen:

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 07 kwie 2008, 18:24

karol121 pisze:a z czego tworzy sie nadcisnienie :?:

[ Dodano: 2008-04-07, 15:31 ]
moim zdaniem płyn wywala ze zbiorniczka poniewaz w ukladzie jest powietrze i uklad nie ma prawidlowego obiegu dlatego silnik szybko sie nagrzewa a powietrze jest ścisliwe i powoduje nadcisnienie w wyniku czego plyn wywala ze zbiorniczka

[ Dodano: 2008-04-07, 15:34 ]
ale moge sie mylic

[ Dodano: 2008-04-07, 15:37 ]
ale sprawdz najpierw ten termostat :mrgreen:
Wymień korek w zbiorniczku wyrównawczym.Jeśli zaworki są do d...y,to nie upuści nadciśnienia z układu do atmosfery.

[ Dodano: 2008-04-07, 18:24 ]
Wymień korek w zbiorniczku wyrównawczym.Jeśli zaworki są do d...y,to nie upuści nadciśnienia z układu do atmosfery.

[ Dodano: 2008-04-07, 18:25 ]
Wymień korek w zbiorniczku wyrównawczym.Jeśli zaworki są do d...y,to nie upuści nadciśnienia z układu do atmosfery.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 07 kwie 2008, 20:31

Gdybyś decydował się na wymianę korka , to radzę najpierw sprawdzić przy jakim ciśnieniu puszcza zaworek .
AUDI SPORT

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 07 kwie 2008, 22:41

pafko pisze:
karol121 pisze:a z czego tworzy sie nadcisnienie :?:

[ Dodano: 2008-04-07, 15:31 ]
moim zdaniem płyn wywala ze zbiorniczka poniewaz w ukladzie jest powietrze i uklad nie ma prawidlowego obiegu dlatego silnik szybko sie nagrzewa a powietrze jest ścisliwe i powoduje nadcisnienie w wyniku czego plyn wywala ze zbiorniczka

[ Dodano: 2008-04-07, 15:34 ]
ale moge sie mylic

[ Dodano: 2008-04-07, 15:37 ]
ale sprawdz najpierw ten termostat :mrgreen:
Wymień korek w zbiorniczku wyrównawczym.Jeśli zaworki są do d...y,to nie upuści nadciśnienia z układu do atmosfery.

[ Dodano: 2008-04-07, 18:24 ]
Wymień korek w zbiorniczku wyrównawczym.Jeśli zaworki są do d...y,to nie upuści nadciśnienia z układu do atmosfery.

[ Dodano: 2008-04-07, 18:25 ]
Wymień korek w zbiorniczku wyrównawczym.Jeśli zaworki są do d...y,to nie upuści nadciśnienia z układu do atmosfery.
dlaczego sie powtarzasz????

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 08 kwie 2008, 06:44

problemy z siecią... :-/

Kamil129
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 20 sie 2007, 12:18
Lokalizacja: lubiczyn

Post autor: Kamil129 » 08 kwie 2008, 07:17

karol121 pisze:
pafko pisze:
karol121 pisze:a z czego tworzy sie nadcisnienie :?:

[ Dodano: 2008-04-07, 15:31 ]
moim zdaniem płyn wywala ze zbiorniczka poniewaz w ukladzie jest powietrze i uklad nie ma prawidlowego obiegu dlatego silnik szybko sie nagrzewa a powietrze jest ścisliwe i powoduje nadcisnienie w wyniku czego plyn wywala ze zbiorniczka

[ Dodano: 2008-04-07, 15:34 ]
ale moge sie mylic

[ Dodano: 2008-04-07, 15:37 ]
ale sprawdz najpierw ten termostat :mrgreen:


Korek już wymieniałem wcale nie puszczał i wysadzało wężyk ten cienki co do zbiornika
teraz zrobiłem tak żeby lekko przepuszczał i to nie pomaga, wczoraj wykręciłem termostat i zagotowałem wodę otworzył się na jakieś 2-3mm wyjąłem go na chwile i szybko się zamknął po czym znowu go włożyłem i się nie otworzył. a i jak spóściłem płyn z układu to śladów oleju nie było

[ Dodano: 2008-04-08, 07:23 ]
karol121 pisze: dlaczego sie powtarzasz????


[ Dodano: 2008-04-08, 07:25 ]
Może jednak to to zapowietrzenie??
kamil

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 08 kwie 2008, 08:18

Czy sprawdziłeś przy jakiej temperaturze zaczyna otwierać się termostat :?:
Powinno być 85 -87 stopni . Pełne otwarcie chyba 102 stopnie .
AUDI SPORT

Kamil129
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 20 sie 2007, 12:18
Lokalizacja: lubiczyn

f

Post autor: Kamil129 » 08 kwie 2008, 08:48

Zalałem go wrzątkiem i jak wyżej pisałem 2-3mm się otworzył a spraewdzić dokładnie nie mogę z przyczyn technicznych

[ Dodano: 2008-04-08, 08:50 ]
zalałem go wrzątkiem i tak jak wyżej pisałem 2-3mm się otworzył a dokładnie sprawdzić nie mogę z przyczyn technicznych
kamil

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga