[B4 AAZ] Jakie turbo kompatybilne?
[B4 AAZ] Jakie turbo kompatybilne?
witam
zadam tylko małe pytanie szczego pasuje turbosprezarka tak zeby było jak najmiej do przerabiania i spawania.
najlepiej by było zeby podeszła odrazu np. z auta golfa III 1.9td????
czy bedzie pasowac???
zadam tylko małe pytanie szczego pasuje turbosprezarka tak zeby było jak najmiej do przerabiania i spawania.
najlepiej by było zeby podeszła odrazu np. z auta golfa III 1.9td????
czy bedzie pasowac???
Ostatnio zmieniony 06 cze 2010, 00:25 przez Tomciokatowice, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Ja ostatnio zmieniałem turbine w AAZ z k03 na k14 z golfa 3 https://audi80.pl/b4-aaz-wymiana-tur ... t40890.htm nie obyło sie bez małych modyfikacji ale sie udało mozesz sobie poczytac jak to wygladało.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
[quote="WOJTEK26"]Ja ostatnio zmieniałem turbine w AAZ z k03 na k14 z golfa 3 https://audi80.pl/b4-aaz-wymiana-tur ... t40890.htm nie obyło sie bez małych modyfikacji ale sie udało mozesz sobie poczytac jak to wygladało.[/quote]
kolego jak załatwiłes problem z egr bo jeden przewod ma rozgałezenie na egr i na zawor upustowy .
jak mozna to zdjecia i mały opis.....
kolego jak załatwiłes problem z egr bo jeden przewod ma rozgałezenie na egr i na zawor upustowy .
jak mozna to zdjecia i mały opis.....
Jak wejdziesz do mojego tematu o zmianie turbiny to na 1 fotce widac to rozgałęzienie idace do Wg oraz do EGR-ajunglist pisze:chyba coś ci się pomieszało...Tomciokatowice pisze:kolego jak załatwiłes problem z egr bo jeden przewod ma rozgałezenie na egr i na zawor upustowy
wklej fotke tego "rozgałęzienia"...
o EGR były setki tematów...
EGR bankowo sterowany jest PODciśnieniem.WOJTEK26 pisze:to rozgałęzienie idace do Wg oraz do EGR-a
Turbina w moim AAZ jest sterowana NADciśnieniem. Przewód idzie od strony ciepłej do WG.
U ciebie najwyraźniej WG sterowane jest PODciśnieniem... tym samym co EGR.
Pewnie działa to tak, że do kolektora dolotowego:
-wpadają dodatkowo spaliny z EGRa
-turbina mocniej/słabiej pompuje
i te dwie opcje działają współbieżnie... <ok>
tak czy inaczej EGR należy zaślepieć/odłączyć a trójnik podłączyć jedynie do zaworu upustowego ;]
Kupując turbinę, jeśli nie chcesz nić przerabiać, musisz kupić z takim saką sama flanszą do kolektora(4 śruby w trapezie równoramiennym) i do wydechu (4 śruby w kwadracie)...
Sam numerek turbiny mówi raczej o jej właściwościach "pompowania" natomiast pod tym samym numerkiem (k14, k24) były turbiny z różnymi flanszami... zwróć na to uwagę...