Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAZ] Jakie turbo kompatybilne?

Tomciokatowice

[B4 AAZ] Jakie turbo kompatybilne?

Post autor: Tomciokatowice » 06 cze 2010, 00:20

witam
zadam tylko małe pytanie szczego pasuje turbosprezarka tak zeby było jak najmiej do przerabiania i spawania.

najlepiej by było zeby podeszła odrazu np. z auta golfa III 1.9td????
czy bedzie pasowac???
Ostatnio zmieniony 06 cze 2010, 00:25 przez Tomciokatowice, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 06 cze 2010, 01:43

k14, k24, t3

Tomciokatowice

Post autor: Tomciokatowice » 06 cze 2010, 10:30

[quote="junglist"]k14, k24, t3[/quote]


no fajna odpowiedz mogł bys napisacv z jakiego auta bo jak tak skrotami nie bardzo kojarze z jakiego auta jest turbosprezarka.......

murano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 04 cze 2009, 16:50

Post autor: murano » 06 cze 2010, 11:00

k14, k24, t3 sa to turbosprezarki montowane w autach vw td. takich jak golfy itp.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 06 cze 2010, 12:54

Tomciokatowice pisze:jak tak skrotami nie bardzo kojarze z jakiego auta jest turbosprezarka
te turbiny były stosowane wymiennie w AAZ , SB, JR ...

k04 jest mała
k14 jest średnia
k24 jest duża
T3 jest duża

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 06 cze 2010, 12:58

W moim SB była T2 myślę że też będzie pasować, ale jak na moje oko jest mała.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 06 cze 2010, 14:55

k04 jest mała
k14 jest średnia
k24 jest duża
T3 jest duża
KKK K14 to ekwiwalent Garrett T2
KKK K24 to ekwiwalent Garrett T3

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 cze 2010, 09:40

Ja ostatnio zmieniałem turbine w AAZ z k03 na k14 z golfa 3 https://audi80.pl/b4-aaz-wymiana-tur ... t40890.htm nie obyło sie bez małych modyfikacji ale sie udało mozesz sobie poczytac jak to wygladało.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 07 cze 2010, 20:08

junglist pisze:
k04 jest mała
k14 jest średnia
k24 jest duża
T3 jest duża
KKK K14 to ekwiwalent Garrett T2
KKK K24 to ekwiwalent Garrett T3
Czyli rozumiem ze T2 jest odpowiednikiem kkk k14? Czy to jest ta sama turbawka?

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 07 cze 2010, 20:16

Turbawka jest inna. bo inny jest producent. To tak jak BMW 5 i Audi A6 :mrgreen: niby to samo, a jednak inne. Szukaj jednak T2 lub k14, ale zwróć uwagę na sposób montażu.

Tomciokatowice

Post autor: Tomciokatowice » 08 cze 2010, 00:24

[quote="WOJTEK26"]Ja ostatnio zmieniałem turbine w AAZ z k03 na k14 z golfa 3 https://audi80.pl/b4-aaz-wymiana-tur ... t40890.htm nie obyło sie bez małych modyfikacji ale sie udało mozesz sobie poczytac jak to wygladało.[/quote]

kolego jak załatwiłes problem z egr bo jeden przewod ma rozgałezenie na egr i na zawor upustowy .
jak mozna to zdjecia i mały opis.....

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 08 cze 2010, 10:07

Tomciokatowice pisze:kolego jak załatwiłes problem z egr bo jeden przewod ma rozgałezenie na egr i na zawor upustowy
chyba coś ci się pomieszało...
wklej fotke tego "rozgałęzienia"...

o EGR były setki tematów...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 cze 2010, 14:54

Faktycznie w starej turbinie był dodatkowy przewód podcisnieniowy do gruszki od WG, przy obecnej ta czesc jest zaslepiona podobnie jak przewód idacy do EGR-a bo i tak jest wogóle nie połaczony.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 cze 2010, 14:56

junglist pisze:
Tomciokatowice pisze:kolego jak załatwiłes problem z egr bo jeden przewod ma rozgałezenie na egr i na zawor upustowy
chyba coś ci się pomieszało...
wklej fotke tego "rozgałęzienia"...

o EGR były setki tematów...
Jak wejdziesz do mojego tematu o zmianie turbiny to na 1 fotce widac to rozgałęzienie idace do Wg oraz do EGR-a

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 08 cze 2010, 15:53

WOJTEK26 pisze:to rozgałęzienie idace do Wg oraz do EGR-a
EGR bankowo sterowany jest PODciśnieniem.

Turbina w moim AAZ jest sterowana NADciśnieniem. Przewód idzie od strony ciepłej do WG.
U ciebie najwyraźniej WG sterowane jest PODciśnieniem... tym samym co EGR.
Pewnie działa to tak, że do kolektora dolotowego:
-wpadają dodatkowo spaliny z EGRa
-turbina mocniej/słabiej pompuje

i te dwie opcje działają współbieżnie... <ok>

tak czy inaczej EGR należy zaślepieć/odłączyć :D a trójnik podłączyć jedynie do zaworu upustowego ;]





Kupując turbinę, jeśli nie chcesz nić przerabiać, musisz kupić z takim saką sama flanszą do kolektora(4 śruby w trapezie równoramiennym) i do wydechu (4 śruby w kwadracie)...

Sam numerek turbiny mówi raczej o jej właściwościach "pompowania" natomiast pod tym samym numerkiem (k14, k24) były turbiny z różnymi flanszami... zwróć na to uwagę...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl