Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD SB] JAkis problem z rozrządem? klinem? umarł nagle

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 31 paź 2012, 16:07

Sprawdze tez ten klin.. sciagne kolo. Może byc wszystko... Jak zloze kolo i napewno bedzie ok to poluzuje rurki i zobaczymy czy paliwo leci. jak to nie pomoze to plak i jazda :) Zobacze czy silnik w ogole odpala. ale jak tak nad tym mysle to faktycznie wszystko wskazuje na kat wtrysku, skoro wszystko jest ok. Ide dlubac :) Poki co optymistycznie nastawiony :D

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 31 paź 2012, 16:14

Najpierw sprawdź czy wypływa paliwo, dopiero po tym zabierz się za rozbieranie koła pasowego. Szkoda czasu na jego demontaż jeśli paliwo będzie wylatywać.

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 31 paź 2012, 19:57

Dobra... Znalazłem. heh. Smiech na sali. Odwrotnie miałem znak na zaworach, tzn ta szczelina na wałku rozrzadu byął w poziomie tylko ze do gory nogami... xD poskładałem ale koniec końców i tak nie odpaliłem bo mi się posypał rozrusznik xD jak nie urok, to... <wodka>

[ Dodano: 2012-10-31, 20:05 ]
No i cóż więcej powiedzieć mogę, zanim padl rozrusznik i zanim znalazlem przyczynę- poluzowalem wtryski i zaczelo sie nich wydobywac cos o białym kolorze... wygladało jak mleko...
To też mnei nie pokoi... Wiem że nic z tym nie zrobie, za uto bedzie ciagnelo syf z baku bo nie mam ani sitka ani tej rurki doprowadzającej paliwo w srodku baku... Musiałem ją wyciągnąć bo była ona zatkana całkiem jakimś sylikonem i nie rzepuszczała paliwa. Tak że każdy syf jaki będzie w baku zostanie zaciagnięty przez pompę. Nie wrozy to niczego dobrego...

[ Dodano: 2012-10-31, 20:17 ]
W każdym razie dzięki za pomoc chlopaki :) Bez was było by o wiele trudniej a tak krok po kroku wyeliminowalem wszystlkie ewentualne przyczyny i doszdłem do tego że sam się pomyliłem. Cóż, człowiek sie uczy na błędach :) Cieszę sie tylko że nie zapłaciłem za to ponownym remontem glowicy... Jutro zabieram sie za rozrusznik i mam nadzieje że juz wszystko bedzie dobrze ;)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 31 paź 2012, 20:17

Przed pompą masz filtr paliwa.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 31 paź 2012, 20:30

Dobrze, że odwrócenie wałka rozrządu do góry nogami nie powoduje kolizji rozrządu :-P
Zrób porządek z rozrusznikiem i teraz powinien odpalić.

[ Dodano: 2012-10-31, 21:10 ]
Jeśli tego filtra nie masz, to w niego zainwestuj bo będzie później problem :roll:

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 01 lis 2012, 12:28

Zrób porządek z rozrusznikiem i teraz powinien odpalić.
No mam taką nadzieję :)

Filtr paliwa mam, tylko nie mam sitka w baku. Problem polega na tym ze zalozenie go jest niemozliwe bo nie mam w baku tej rurki na którą sie go nakłada... chyba musiał bym wymienic cały bak... rozważe to, skoro nie ma innej opcji :)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 lis 2012, 13:09

Jeśli filtr paliwa jest na swoim miejscu i jest sprawny (filtruje prawidłowo) to nie ma obawy o uszkodzenie pompy wtryskowej. Wymień ten filtr dla świętego spokoju i powinien być problem z głowy.

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 01 lis 2012, 13:25

mhm. No to poprawiłeś mi humor ;) hehe. W takim razie zabieram sie do roboty :)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 lis 2012, 13:34

No to powodzenia, czekam na jakieś informacje co z SBkiem, czy udało się odpalić, czy też nie :-)

P.S. Popraw oznaczenie silnika w profilu, bo masz w profilu RA, a tak naprawdę masz SB <ok>

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 01 lis 2012, 16:44

Aaa bo zakladalem konto jak jeszcze nie do konca wiedzialem jaki mam silnik :D

Wnioski wysuwam następujące. Doszło jednak do kolizji podczas kręcenia rozrusznikiem jednak nie doszlo raczej do uszkodzenia zaworow ani tłoka ponieważ po zablokowaniu wału strzelilo najsłabsze ogniwo => rozrusznik. Wnioskuje że za posiadania audi przez poprzedniego właściciela musiał byc on wymieniany/regenerowany (a dokładnie szczotki rozrusznika). Mechanik prawdodobnie z powodu bardzo słabego dostępu do 2 mocowania rozrusznika przykręcił go tylko na jedną śrubę (od góry).
Tak więc przy kolizji pękła obudowa rozrusznika i ten "odlączył się" od obudowy silnika/kola zamchowego czy jak to sie zwie. Wziąłem kawałek rurki zaparłem między wydechem a rozrusznikiem tak aby dolegał do obudowy kola zamachowego i po przekręceniu stacyjki okazało się że ladnie kręci i wszystko gra :)

Ja wiem że biednemu zawsze wiatr w oczy...

Więc żeby nie bylo tak pięknie przy 2 próbie przekręcenia kluczyka rozrusznik jakby umarl :D
Zero reakcji xD Więc go wymontowałem i podłączyłem na "krótko". Okazało się że kręci ale baaaaaAAaa rdzo wolno :D Jak by chciał a nie mógł... Wiec rozebralem gno*ja :D Okazało się że w środku wszystko pływa w syfie i oleju :) Łącznie z komutatorem :D tak więc obecnie jestem na etapie czyszczenia wszystkiego no i wymienić bedę musiał szczotki bo 2 tak jak by maja jeszcze ponad 50% a 2 kończą już swój żywot. Orientujesz się ile może to kosztować? ;)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 lis 2012, 17:26

Ja regenerowałem rok temu rozrusznik i zapłaciłem za to chyba 60PLN, tyle że nie wymieniłem szczotek. Wymieniłem bendix, tą plastikową zębatą bieżnie (albo bierznie, nie wiem jak się prawidłowo pisze :-P). Ojciec przetoczył mi komutator, troszkę zostały poprawione tuleje i rozrusznik śmiga jak nowy.
Na Twoim miejscu nie cieszyłbym się za wczasu, bo jak doszło do kolizji to mogą w późniejszym czasie popękać tłoki lub popychacze zaworów <zly>

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 01 lis 2012, 17:39

Haha :D wiesz co wszystko jest mozliwe ;) narazie wymienie szczotkotrzymacz i bede paczyl co sie bedzie działo dalej :P Przy okazji sprawdzilem ceny na allegro, Nowy szczotkotrzymacz ok 25zl zamiennik- ok 40zl oryginal bosh wiec nie jest tak zle :)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 lis 2012, 17:57

W przypadku rozrusznika tylko i wyłącznie ori części. Zamienniki to jednorazowy szajs, zakręci parę razy i będzie lipa.
W tym Twoim rozruszniku rozleciała się obudowa ? Jak tak to marnie widzę reanimacje tego, lepiej szukaj innego który jest w całości, nie musi być sprawny, byle by był cały to z dwóch zrobisz jeden :roll:

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 01 lis 2012, 18:17

Kolego poszukaj dobrze, mi słabo kręcił rozrusznik i kupiłem od passata b5 1,9 TDI jak nowy i kręci super. A swoją drogą jakim cudem założyłeś płaskownik na wałek rozrządu jeżeli był przekręcony o 180 stopni? A ten biały syf z rurek wtryskiwaczy może świadczyć o nagromadzeniu się dużej ilości wody w ropie. Lejesz pewną ropę? Wymień filtr czym prędzej, możesz jeszcze przed tym filtrem podstawowym zamontować na przewodzie filtr taki uniwersalny bez odstojnika, jeżeli nie masz sitka w zbiorniku. Zawsze dodatkowo coś większego zatrzyma się w nim.

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 05 lis 2012, 18:48

Wymieniłem szczotkotrzymacz, wyczysciłem dokładnie wszystko. Kręci sie super... Pod warunkiem że podłącze go bezpośrednio do niedzianego kabelka szczotek rozrusznika. Cos sie stało z tym elektromagnesem choc nie rozumiem jak to mozliwe bo ja tego nei dotykalem nawet ;/ Wyciagnalem tylko wirnik wyczyscilem, nowy szczotkotrzymacz poskładałem i okazuje sie że podłanczając zasilanie do elektromagnesu ani sie nie kreci ani nie odbija. nie mam juz nerwow po prostu... auto potrzebne i stoi... ;/ Czy ktoś jest mi w stanie doradzić o co kaman?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl