Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD SB] JAkis problem z rozrządem? klinem? umarł nagle

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 lis 2012, 18:58

Spróbuj wyczyścić elektromagnes, może go szlag trafił ?
Jak czyszczenie nie pomoże to wymień

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 05 lis 2012, 20:18

A dobrze podłączyłeś ten miedziany przewód od szczotkotrzymacza do elektromagnesu? Pawelrybak15 a co można wyczyścić w elektromagnesie? Tam jedynie mógłby zablokować się trzpień ze sprężyną. Ale gdyby prąd przewodził to i tak wirnik by kręcił chociaż bendiks by nie wybijał. A jesteś pewien, że dobrze go na krótko podłączyłeś? Wiele osób robi błąd przy podłączaniu na krótko i twierdzą, że rozrusznik nie działa. Dolny styk w oryginale ma być podłączony do szczotkotrzymacza, górny ma mieć "+" stały i ten na wsuwkę podaje napięcie do załączenia elektromagnesu. Ewentualnie możesz poszukać jak już wcześniej pisałem kompletny rozrusznik od passata b5 1,9 TDI pasuje idealnie a można dostać niedrogo. Ja kupiłem za 120 zł a za sam nowy elektromagnes w sklepie chcieli coś koło 70 zł.

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 05 lis 2012, 20:26

Dzięki sławe1983 ;) Po bliższym przyjrzeniu się okazało się że po 2 stronie elektromagnesu (na przeciwko tego styku zalanczajacego elektromagnes) jest tez 2 styk połączony z kabelkiem szczotkotrzymacza... Okazało się że ten styk sie przerwał i to było przyczyną że nic nie trybiło... Ciemno i zimno ale ide grzebać, jutro będę miał za to święty spokoj

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 05 lis 2012, 20:29

No widzisz połączenia he he:) Mam nadzieje,że dasz radę i odpali teraz. A zerknąłem na alle i rozruszniki po 100 nawet i tańsze są pełno.

rogi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2012, 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: rogi » 05 lis 2012, 20:43

Szukałem wlasnie i najtaniej znalazlem 150 xD może żle wpisalem cos. DObra ide to montowac :)

Ps najbardziej irytuje mnie to że wszystko mam uwalone olejem. Nigdy więcej nie kupie auta z padnięta uszczelka lub jakimikolwiek wyciekami. Rozumiem że może sie stać ale ten gosciu musial chyba ze 2 lata jezdzic w ten sposob bo na przewodach jest chyba ze 2 cm warstwa sufu nie mowiac o silniku. Jak można tak eksploatować samochód to ja nie wiem. Jak sie kupuje auto którę traktuje się jak złom to po zakończeniu eksploatacji odaje się je na złom a nie sprzedaje jako świetny samochód w idealnym stanie <dynamit> Potem człowiek kupuje swoje wymarzone audi 80 i zamiast cieszyc się jazdą wku***a się co chwile :D

[ Dodano: 2012-11-06, 03:24 ]
Koniec końców działa ale pękła całkiem obudowa. Muszę wymontowac osłonę półosi i przykręcic go na 2 śruby żeby miało to sens. W kazdym razie jestem juz chyba blisko końca- mam nadzieje :)

[ Dodano: 2012-11-07, 01:10 ]
No i tego oto pięknego wieczoru :D Samochód wreszcie odpalił :) Któryś z kolegów miał racje co do paliwa. Zaciagnęło syf z baku. Odkryłem to próbujac pociągnąć paliwo ustami... Jedno wam powiedzieć mogę- nie wiem co to było ale ropa przy tym to słodycz xD tak w filtrze i w baku było ok 1l czegoś białego mętnego z tłustymi plamami utrzymujacymi sie na powieżchi... Nie chce wiedziec co to było :)
W każdym razie rozrząd ustawioy, rozrusznik przykrecony, filrt wyczyszczony i mozna powiedziec że odpalił od kopa :)

[ Dodano: 2012-11-07, 01:13 ]
PS. oglądałem własnie odcinek kup i zrób na tvn albo tvn turbo z polonezem borewiczem :D Nie wiem czy widzieliście te program :D W kazdym razie jak tak patrzyłem na stan silnika w tym polonezie to mój wcale nie wygląda lepiej... Sprzydało by się go wymontować, rozebrać, wyczyścić, wszystkie uszczelnienia wymienić na nowe i dopiero jeżdzić... No ale coz. Poki co musi byc tak jak jest. Pomyślałem że zgłosze moje audi do tego programu :D Może je dla mnie zrobią :D hehe. Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc :)

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 08 lis 2012, 16:48

Super że autko odpaliło:) A ten biały syf w zbiorniku też miałem. Wcześniej kiedyś musiał ktoś lać BIO lub olej roślinny. Najlepiej byłoby gdybyś wyjął zbiornik i wypłukał go. Mi przez to też przeskoczył pasek na pompie, jak zaciągnęła tego syfu. Jak płukałem zbiornik to niezłe "gluty" z niego wyleciały, aż strach pomyśleć. A stanem auta się nie przejmuj, ja też tak trafiłem kiepsko, poleciała pompa wtryskowa, potem pompa wody, rozrusznik i wiele wiele innych rzeczy. Rok czasu zanim doszedłem do porządku ze wszystkim.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl