Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B3 1.6 JK] nie kręci, nie odpala

Pula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2018, 12:41

Post autor: Pula » 11 wrz 2018, 20:57

Rozrusznik po wyciągnięciu i odpaleniu na krótko kręci, jednak po włożeniu go i ponownej próbie podłączenia wszystkiego tak samo jak po wyjęciu go " na krótko" próbuje kręcić ale jakby chwilę i koniec, chwilę i koniec.

Wydaje mi, się z tego co rozumiem, że powinien tak samo kręcić na krótko włożony jak sprawdzony po wyjęciu?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8120
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 wrz 2018, 21:53

Pula pisze:Wydaje mi, się z tego co rozumiem, że powinien tak samo kręcić na krótko włożony jak sprawdzony po wyjęciu?
Nie, bo nieobciążony może inaczej się zachowywać mniejsze prądy.

Pomiar napięcia przydał by sie na rozruszniku jak włożony na tym grubym.

Pula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2018, 12:41

Post autor: Pula » 11 wrz 2018, 22:09

Drugi rozrusznik (kupiony) dalej zachowuje się tak samo. Kręci chwilę i koniec.

[ Dodano: 2018-09-11, 22:09 ]
Jarewa, na grubym? Nie do końca rozumiem jakie pomiary przydałoby się zrobić

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8120
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 wrz 2018, 22:10

Jak mam wierzyć w to ze sprawny, to masz uszkodzone główny plusowy ten gruby lub słabą masę aku-skrzynka,skrzynka-skrzynia.

No gruby to ten o sporym przekroju. Na nim napięcie względem silnika i względem słupka masy akumulatora.

Jest jeszcze jeden pomiar "dotykowy" gdzieś nie łączy to znaczy że się grzeje ale to trzeba wiedzieć gdzie "dotykać" i żeby się nie poparzyć.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2018, 22:15 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Pula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2018, 12:41

Post autor: Pula » 11 wrz 2018, 22:14

Ja sprawdzałam go poprzez podłączenie kabli z akumulatora, który jest na zewnatrz. Tzn włożyłam go i podłączyłam go "na krótko" osobnymi kablami. (Tak jak to zrobiłam na wyjętym)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8120
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 wrz 2018, 22:19

Oj widze że wiedze masz mizerną. I jeszcze powiedz że tymi kablami z " biedronki" czyli chinskie???

Pula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2018, 12:41

Post autor: Pula » 11 wrz 2018, 22:19

Jeżeli to byłby rozrusznik to dlaczego auto nie odpala na pych?

Pula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2018, 12:41

Post autor: Pula » 11 wrz 2018, 23:53

A gdzie znajduje się ECU? I jak go wyciągnąć?

[ Dodano: 2018-09-11, 23:50 ]
Wyciągnęłam komputer, auto dalej nie odpala, tj. zachowuje się tak samo. Wygląda w sumie dobrze.

Już sama nie wiem co mam sprawdzać...

[ Dodano: 2018-09-11, 23:53 ]
Jarewa, no wiedzę mam małą, dlatego pytam.

Awatar użytkownika
enanthate
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 11 wrz 2018, 05:04
Lokalizacja: Regensburg

Post autor: enanthate » 12 wrz 2018, 03:47

Pula pisze:A gdzie znajduje się ECU?
ECU? W JK? Toż to pewnie pozostałość po pierwotnym silniku!

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 12 wrz 2018, 04:02

Trudno zdiagozować przyczynę, jak się tego nie widzi.
Jeszcze raz, co z tym kręceniem za pomocą rozrusznika? Przestaje kręcić, bo co?
Wydaje sie jakby aku siadał, coś się blokuje, szarpie sinikiem, pasek rozrządu na miejscu?
Sprawdź czy dostaje zasilanie elektrozawór w pompie wtryskowej po włączeniu zaplonu.
No i to co pisal Jarewa o przewodach - masa, klemy na aku, bo może prąd nie jest w stanie popłynąć do rozrusznika odpowiednio duży.

Pula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2018, 12:41

Post autor: Pula » 15 wrz 2018, 11:23

Aktualnie udało nam się sprawić, że rozrusznik działa (jest postęp xD), okazało się, że masa słabo trzymała.
Kręcił ale nie odpalał. Wymieniliśmy akumulator na nowy, po czym daliśmy paliwo bezpośrednio do pompy. Odpalił.

Teraz odpala i jeździ. Jednak podczas jazdy (skręcania) kiedy prędkość spada gaśnie. Czasem również nie ma mocy, dostaje na chwilę i później znowu nie ma.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 15 wrz 2018, 16:23

Sprawdź czy nie ciągnie powietrza z paliwem. Najleiej zamontować na zasilaniu kawałek przewodu przezroczystego, będzie widać bąble powietrza.

Pula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2018, 12:41

Post autor: Pula » 17 wrz 2018, 23:58

Ciągnie powietrze razem z paliwem i to dużo, 50% paliwa, 50% powietrza. Dzisiaj już nawet nie chciał odpalić, tak mocno jest zapowietrzony. (W weekend mało czasu mamy, także w tygodniu pewnie się za to weźmiemy).

Dzięki za pomoc :3

[ Dodano: 2018-09-17, 23:58 ]
Okazało się, że do wymiany był filtr paliwa, który oryginalnie był z pompką i ona była nieszczelna. Wymieniliśmy na zwykły bez pompki, poprawiliśmy masę by lepiej trzymała i działa bez problemu.

Także temat już zamknięty :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce