Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6 td SB B3] Traci moc powyżej 3000 obr/min

n0n3

[1.6 td SB B3] Traci moc powyżej 3000 obr/min

Post autor: n0n3 » 04 gru 2013, 15:23

Witam.
Chciałem zaznaczyć, że przeszukałem google i forum w poszukiwaniu wyjaśnienia mojego problemu.

Autko po wymianie pompy paliwa "traci" moc przy ok 3000 obrotów.
Problem nie w tym żeby "szło jak wściekłe", ale z wyprzedzaniem - przy redukcji wchodzi akurat na ok 2800 obr/min


historia:
Z pompy zaczęło się lać. Ze względu na koszta zamiast regenerować moja pompę, zakupiłem używaną miesiąc po regeneracji (z VW T3 którego właściciel skasował). Okazało się że to z silnika 1.6 TD JX o mniejszej mocy, ale według wikipedii (niemam autodaty pod ręką)
51 kilowatts (69 PS; 68 bhp) @ 4,500 rpm; 138 newton metres (102 lbf·ft) @ 2,500 rpm — JX
59 kilowatts (80 PS; 79 bhp) @ 4,500 rpm; 155 newton metres (114 lbf·ft) @ 2,500 rpm — SB
czyli teoretycznie max moc powinna być osiagana przy 4500 obrotów.

Historia napraw:
150 tys temu: tulejowanie,szlif głowicy, szlif bloku, nowe pierścienie, nowe tłoki, nowe panewki, nowa pompa oleju, nowa pompa wody.
~20 tys temu wymiana pompy i regeneracja końcówek wtrysków
15 tys temu: wymiana chłodnicy (sarenka mi wyskoczyła)
2 tygodnie temu wymiana wałka rozrządu (na oryginał używany, mój był o 0,8mm mniejszy)
tydzień temu olej, filtr olej, filtr powietrza. (filtr paliwa przy poprzedniej wymianie)

Sprawdzone:
"Na luzie" silnik wykręca się do 5000 obr/min (obrotomierz ustawiony według stroboskopu na poprzedniej pompie, tam bylo max 5200obr/min)
Turbo "dmucha" 0,8
Intercooler, wydech czysty - czyli doprowadzenie powietrza i odprowadzenie spalin jest
Hamulce, układ jezdny nie blokuje
Dawka paliwa ustawiona na granicy kopcenia.

Jedyny podobny wątek który znalazlem:
https://audi80.pl/b3-16-td-sb-ra-brak-mocy-po-regeneracji-pompy-vt64796.htm

Przestawienie osi gazu (z dostosowaniem dawki) zmienia zachowanie silnika, ale w moim przypadku róznica jest o jakies 100 obr/min.
Przestawienie kąta wtrysku nie zmienia braku mocy na wyższych obrotach.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 04 gru 2013, 17:16

2 różne pompy , a ktoś kumaty ci to wyreguluje
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

n0n3

Post autor: n0n3 » 05 gru 2013, 01:10

Dziękuje za odpowiedz.
Rozumiem, że sam niejestem w stanie tego zrobić?
Tak jak pisalem zależy mi tylko żeby wkrecal sie troszke wyzej.

PS: zastanawiam sie czy moze być przestawiona oś gazu i przy "ssaniu" (ta dzwignia od opuznienia zapłonu i podniesienia dawki z boku pompy) może być dawka zbyt wysoka, tak, że po przestawieniu ośi i obnizeniu dawki silnik "nie schodzi z obrotow"?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 05 gru 2013, 16:19

n0n3 pisze:Rozumiem, że sam niejestem w stanie tego zrobić?
Tak jak pisalem zależy mi tylko żeby wkrecal sie troszke wyzej.
możesz pokombinować podnieść dawkę , a rpm wyregulować , to że brak rpm ma wpływ kilka czynników , dawka , oś gazu , ciś w pompie , prze-stawiacz kąta , regulacja pussz. nadciśnieniowej , i ogólnie regulacja śrubami ,podobny efekt może dawać filtr paliwa a tu masz raczej świeży
uszczelnianie i modyfikacje pomp D/TD/TDI /?,
regulacja / czyszczenie / wymiana/rozrząd /wtryski itd, pomiar ciśnienia tłoki /oleju , vag

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 05 gru 2013, 23:32

Taniej oddac stara do uszczelnienia niż tą oddac do przerobienia.... <ok>

n0n3

Post autor: n0n3 » 06 gru 2013, 09:58

Vision pisze:
n0n3 pisze:Rozumiem, że sam niejestem w stanie tego zrobić?
Tak jak pisalem zależy mi tylko żeby wkrecal sie troszke wyzej.
możesz pokombinować podnieść dawkę , a rpm wyregulować , to że brak rpm ma wpływ kilka czynników , dawka , oś gazu , ciś w pompie , prze-stawiacz kąta , regulacja pussz. nadciśnieniowej , i ogólnie regulacja śrubami ,podobny efekt może dawać filtr paliwa a tu masz raczej świeży
Filtr tak jak pisałem wymieniony niedawno, po wymianie niema różnicy.
Oś gazu zmieniałem razem z dawka i nie bardzo to pomogło (teraz jest ustawione tak jak było org.) Sadze,że "wewnątrz" pompy nie będę ingerował - nie czuje się na tyle pewnie, a autko musi ciągle jeździć. Ale chętnie poeksperymentuje z przestawianiem "z zewnątrz".

Jeżeli ktoś miałby pomysł od czego zacząć i miałby się ochotę podzielić ta informacją to będę wdzięczny.
bartek18150 pisze:Taniej oddac stara do uszczelnienia niż tą oddac do przerobienia.... <ok>
Tez tak sadze ale nie jest to taki problem żeby zapłacić 500zł za regeneracje mojej. A przy okazji się czegoś nauczę.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 06 gru 2013, 19:52

za 500 to mozna ją 3 razy uszczelnic i na piwo zostanie <ok>
wychodzi na to ze w tej z T4 regulator odsrodkowy odcina za wczesnie, sam tego nie ogarniesz

n0n3

Post autor: n0n3 » 07 gru 2013, 11:17

No u nas takie ceny wołają :(
Ale bez obciążenia wykreca sie na 5100 (sprawdzalem wlaśnie)
A na pierwszym czy drugim biegu ciągnie "wyzej" troche - tak do 3500 tys.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 07 gru 2013, 23:24

a dawke wkrecałes tą srubą z tyłu??

n0n3

Post autor: n0n3 » 09 gru 2013, 07:42

Dawke tak tą śruka, i troche boost przestawilem bardziej agresywnie. Poprawiło się, ale na "dostępnym" zakresie obrotów.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 12 gru 2013, 18:50

governor

n0n3

Post autor: n0n3 » 18 gru 2013, 00:45

arwam pisze:governor
Z tego co wiem to to jest od regulacji gornego zakresu obrotow?
A moj silniczek "odcina" przy 5100 czyli tak jak powinno.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 gru 2013, 09:46

jak nie zrobisz governora to właśnie w okolicach 3500-3800rpm będzie już wyraźnie czuć spadek momentu obrotowego.
u mnie miałem governor tak zrobiony że wogóle nie odcinało i można było kręcić do ponad 7000rpm.
efektywnie opłacało się kręcić do 5500-6000rpm w tych granicach było jeszcze ciągle ponad 200KM

n0n3

Post autor: n0n3 » 18 gru 2013, 11:21

To dość dużo zabawy, a autko MUSI jeździć.
Ale udało mi się "załatwić" ze papiarz który ta pompę regenerował "popatrzy" na nią.

Na oryginalnej pompie nie był robiony gov-mod a spokojnie do 4tyś moc byla.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 18 gru 2013, 20:35

arwam w tym przypadku proponowana przerubka dzwigni dozownika jest lepieniem dziury, a nie naprawą bądz regulacją ktura ma służyć bezawaryjnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga