[1.6 td SB B3] Traci moc powyżej 3000 obr/min
[1.6 td SB B3] Traci moc powyżej 3000 obr/min
Witam.
Chciałem zaznaczyć, że przeszukałem google i forum w poszukiwaniu wyjaśnienia mojego problemu.
Autko po wymianie pompy paliwa "traci" moc przy ok 3000 obrotów.
Problem nie w tym żeby "szło jak wściekłe", ale z wyprzedzaniem - przy redukcji wchodzi akurat na ok 2800 obr/min
historia:
Z pompy zaczęło się lać. Ze względu na koszta zamiast regenerować moja pompę, zakupiłem używaną miesiąc po regeneracji (z VW T3 którego właściciel skasował). Okazało się że to z silnika 1.6 TD JX o mniejszej mocy, ale według wikipedii (niemam autodaty pod ręką)
51 kilowatts (69 PS; 68 bhp) @ 4,500 rpm; 138 newton metres (102 lbf·ft) @ 2,500 rpm — JX
59 kilowatts (80 PS; 79 bhp) @ 4,500 rpm; 155 newton metres (114 lbf·ft) @ 2,500 rpm — SB
czyli teoretycznie max moc powinna być osiagana przy 4500 obrotów.
Historia napraw:
150 tys temu: tulejowanie,szlif głowicy, szlif bloku, nowe pierścienie, nowe tłoki, nowe panewki, nowa pompa oleju, nowa pompa wody.
~20 tys temu wymiana pompy i regeneracja końcówek wtrysków
15 tys temu: wymiana chłodnicy (sarenka mi wyskoczyła)
2 tygodnie temu wymiana wałka rozrządu (na oryginał używany, mój był o 0,8mm mniejszy)
tydzień temu olej, filtr olej, filtr powietrza. (filtr paliwa przy poprzedniej wymianie)
Sprawdzone:
"Na luzie" silnik wykręca się do 5000 obr/min (obrotomierz ustawiony według stroboskopu na poprzedniej pompie, tam bylo max 5200obr/min)
Turbo "dmucha" 0,8
Intercooler, wydech czysty - czyli doprowadzenie powietrza i odprowadzenie spalin jest
Hamulce, układ jezdny nie blokuje
Dawka paliwa ustawiona na granicy kopcenia.
Jedyny podobny wątek który znalazlem:
https://audi80.pl/b3-16-td-sb-ra-brak-mocy-po-regeneracji-pompy-vt64796.htm
Przestawienie osi gazu (z dostosowaniem dawki) zmienia zachowanie silnika, ale w moim przypadku róznica jest o jakies 100 obr/min.
Przestawienie kąta wtrysku nie zmienia braku mocy na wyższych obrotach.
Chciałem zaznaczyć, że przeszukałem google i forum w poszukiwaniu wyjaśnienia mojego problemu.
Autko po wymianie pompy paliwa "traci" moc przy ok 3000 obrotów.
Problem nie w tym żeby "szło jak wściekłe", ale z wyprzedzaniem - przy redukcji wchodzi akurat na ok 2800 obr/min
historia:
Z pompy zaczęło się lać. Ze względu na koszta zamiast regenerować moja pompę, zakupiłem używaną miesiąc po regeneracji (z VW T3 którego właściciel skasował). Okazało się że to z silnika 1.6 TD JX o mniejszej mocy, ale według wikipedii (niemam autodaty pod ręką)
51 kilowatts (69 PS; 68 bhp) @ 4,500 rpm; 138 newton metres (102 lbf·ft) @ 2,500 rpm — JX
59 kilowatts (80 PS; 79 bhp) @ 4,500 rpm; 155 newton metres (114 lbf·ft) @ 2,500 rpm — SB
czyli teoretycznie max moc powinna być osiagana przy 4500 obrotów.
Historia napraw:
150 tys temu: tulejowanie,szlif głowicy, szlif bloku, nowe pierścienie, nowe tłoki, nowe panewki, nowa pompa oleju, nowa pompa wody.
~20 tys temu wymiana pompy i regeneracja końcówek wtrysków
15 tys temu: wymiana chłodnicy (sarenka mi wyskoczyła)
2 tygodnie temu wymiana wałka rozrządu (na oryginał używany, mój był o 0,8mm mniejszy)
tydzień temu olej, filtr olej, filtr powietrza. (filtr paliwa przy poprzedniej wymianie)
Sprawdzone:
"Na luzie" silnik wykręca się do 5000 obr/min (obrotomierz ustawiony według stroboskopu na poprzedniej pompie, tam bylo max 5200obr/min)
Turbo "dmucha" 0,8
Intercooler, wydech czysty - czyli doprowadzenie powietrza i odprowadzenie spalin jest
Hamulce, układ jezdny nie blokuje
Dawka paliwa ustawiona na granicy kopcenia.
Jedyny podobny wątek który znalazlem:
https://audi80.pl/b3-16-td-sb-ra-brak-mocy-po-regeneracji-pompy-vt64796.htm
Przestawienie osi gazu (z dostosowaniem dawki) zmienia zachowanie silnika, ale w moim przypadku róznica jest o jakies 100 obr/min.
Przestawienie kąta wtrysku nie zmienia braku mocy na wyższych obrotach.
Dziękuje za odpowiedz.
Rozumiem, że sam niejestem w stanie tego zrobić?
Tak jak pisalem zależy mi tylko żeby wkrecal sie troszke wyzej.
PS: zastanawiam sie czy moze być przestawiona oś gazu i przy "ssaniu" (ta dzwignia od opuznienia zapłonu i podniesienia dawki z boku pompy) może być dawka zbyt wysoka, tak, że po przestawieniu ośi i obnizeniu dawki silnik "nie schodzi z obrotow"?
Rozumiem, że sam niejestem w stanie tego zrobić?
Tak jak pisalem zależy mi tylko żeby wkrecal sie troszke wyzej.
PS: zastanawiam sie czy moze być przestawiona oś gazu i przy "ssaniu" (ta dzwignia od opuznienia zapłonu i podniesienia dawki z boku pompy) może być dawka zbyt wysoka, tak, że po przestawieniu ośi i obnizeniu dawki silnik "nie schodzi z obrotow"?
możesz pokombinować podnieść dawkę , a rpm wyregulować , to że brak rpm ma wpływ kilka czynników , dawka , oś gazu , ciś w pompie , prze-stawiacz kąta , regulacja pussz. nadciśnieniowej , i ogólnie regulacja śrubami ,podobny efekt może dawać filtr paliwa a tu masz raczej świeżyn0n3 pisze:Rozumiem, że sam niejestem w stanie tego zrobić?
Tak jak pisalem zależy mi tylko żeby wkrecal sie troszke wyzej.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Filtr tak jak pisałem wymieniony niedawno, po wymianie niema różnicy.Vision pisze:możesz pokombinować podnieść dawkę , a rpm wyregulować , to że brak rpm ma wpływ kilka czynników , dawka , oś gazu , ciś w pompie , prze-stawiacz kąta , regulacja pussz. nadciśnieniowej , i ogólnie regulacja śrubami ,podobny efekt może dawać filtr paliwa a tu masz raczej świeżyn0n3 pisze:Rozumiem, że sam niejestem w stanie tego zrobić?
Tak jak pisalem zależy mi tylko żeby wkrecal sie troszke wyzej.
Oś gazu zmieniałem razem z dawka i nie bardzo to pomogło (teraz jest ustawione tak jak było org.) Sadze,że "wewnątrz" pompy nie będę ingerował - nie czuje się na tyle pewnie, a autko musi ciągle jeździć. Ale chętnie poeksperymentuje z przestawianiem "z zewnątrz".
Jeżeli ktoś miałby pomysł od czego zacząć i miałby się ochotę podzielić ta informacją to będę wdzięczny.
Tez tak sadze ale nie jest to taki problem żeby zapłacić 500zł za regeneracje mojej. A przy okazji się czegoś nauczę.bartek18150 pisze:Taniej oddac stara do uszczelnienia niż tą oddac do przerobienia.... <ok>
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
jak nie zrobisz governora to właśnie w okolicach 3500-3800rpm będzie już wyraźnie czuć spadek momentu obrotowego.
u mnie miałem governor tak zrobiony że wogóle nie odcinało i można było kręcić do ponad 7000rpm.
efektywnie opłacało się kręcić do 5500-6000rpm w tych granicach było jeszcze ciągle ponad 200KM
u mnie miałem governor tak zrobiony że wogóle nie odcinało i można było kręcić do ponad 7000rpm.
efektywnie opłacało się kręcić do 5500-6000rpm w tych granicach było jeszcze ciągle ponad 200KM
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt: