[1.9TD AAZ] Wykończona turbosprężarka.
no wiecie mnie ta sytuacja też nie cieszy, raz że dokładnie tak jak mówicie praktycznie co tankowanie trzeba oleju dolewać a wiadomo to też koszty...
Wymiana turbo, pierścieni i uszczelniaczy to pewnie jakieś 2k, a to by mocno bolało moją kieszeń:) także póki autko śmiga przymykam oczy na ten olej:PP
A pisze tu o tym żeby ludzie nie wpadali w panikę gdy bierze im 0,7l od wymiany do wymiany:)
Wymiana turbo, pierścieni i uszczelniaczy to pewnie jakieś 2k, a to by mocno bolało moją kieszeń:) także póki autko śmiga przymykam oczy na ten olej:PP
A pisze tu o tym żeby ludzie nie wpadali w panikę gdy bierze im 0,7l od wymiany do wymiany:)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Dokładnie tak slawek88yo bo ja przy swojej tak miałem, że brała mi okolo 0.5 l na tysiaka :!: Zregenerowałem turbo, wymieniłem pierścienie i uszczelniacze i od wymiany do wymiany nawet pewnie 0.2 l nie doleję... :mrgreen:
No wiesz turbo to raczej zregenerować bo za 2 kawałki to byś pewnie tylko turbinę nową kupił :mrgreen: [/quote]
No pewnie, że jak autko od wymiany do wymiany bierze do litra to się nic nie dzieje :!:no wiecie mnie ta sytuacja też nie cieszy, raz że dokładnie tak jak mówicie praktycznie co tankowanie trzeba oleju dolewać a wiadomo to też koszty...
Wymiana turbo, pierścieni i uszczelniaczy to pewnie jakieś 2k, a to by mocno bolało moją kieszeń:) także póki autko śmiga przymykam oczy na ten olej:PP
A pisze tu o tym żeby ludzie nie wpadali w panikę gdy bierze im 0,7l od wymiany do wymiany:
No wiesz turbo to raczej zregenerować bo za 2 kawałki to byś pewnie tylko turbinę nową kupił :mrgreen: [/quote]
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tego nie da się uzyskać nigdy w tych silnikach :!: Panowie, przecież to nie jest szczelny pojemnik do którego wlewamy olej i nie ma tam prawa nic zniknąć. Choćby nie wiem jak silnik był szczelny zawsze swoje coś weźmie, tym bardziej turbodiesel. Nie ma chyba turbiny która by nie brała jakiś tam ilości oleju. Sam silnik też trochę musi wziąć, nie musi to być dużo, ale jednak. Patrzycie tylko na poziom oleju na bagnecie a zapominacie o czymś co było często poruszane na forum - silnik bierze olej, ale jego ubytki mogą być uzupełniane po przez sadze a nawet samą ropę.Niki20 pisze:jak zrobisz te 3 rzeczy co pisałem to olej będzie stał w miejscu :!: <ok>
Ja gdybym pewnie uszczelnił wszystkie wycieki, głównie ten na wale (częsta przypadłość SBków) i jeździł spokojnie to też pewnie branie oleju znacznie by mi spadło. Ale jak się turbodielsa często gęsto przeciągnie po obrotach to moim zdaniem nie jest niczym dziwnym jak na bagnecie troszkę tego oleju ubędzie.
Oczywiście, zużycie tego oleju można ograniczyć po przez remonty, typu wymiana uszczelniaczy (też pewnie by się przydało zrobić to u mnie), pierścieni, turbiny - ale czy taki generalny remont nie przekracza wartości drugiego silnika :?:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ostatnio robiłem z bratem remont silnika od vw corrado 1.8 16V, zrobione wszystko oprócz tłoków, szlif wału, nowe panewki główne i korbowe, niestety musieliśmy wymienić też jedną korbę bo panewkę obruciło i ją rozwaliło trochę, pierścionki, planowanie głowicy, wymiana wszystkich uszczelniaczy, prowadnic, klepanie zaworów, docieranie gniazd, wszystkie paski, uszczelki, płyny, olej, świece, przewody, kopułka, palec. Wszystko wyszło w granicach 1100 złt., było by taniej gdyby nie korba, i gdybyśmy umieli zrobić sobie sami przy głowicy. Ale niestety, ale mamy w Zawierciu świetnego specjalistę od głowic. Także panowie nie bójcie się remontów. Wiem że gdybyśmy robili w warsztacie to za robotę skasowali by nas jak za mokre zboże, a jak sami sobie zrobiliśmy to mamy pewność że wszystko jest git
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
remant nie jest aż tak kosztowny jak by się można było tego spodziewać.jednak jeśli silnik już jest całkowicie do remontu to ja bym się zastanawiał nad wymiana całego silnika z innego samochodu nie b4 oczywiście ze znanego źródła.znajomy tak zrobił w swojej b4.silnik padł,do tego jeszcze coś z turbo zaczęło się dziać więc kupił silnik od sąsiada swojej byłej żony :mrgreen: koleś rozwalił passata b5 na drzewie tak że za siedzeniami kierowcy i pasażera nie było prawie wogóle samochodu.silnik ocalał a że był w bardzo dobrym stanie kumpel go zamontował w swoim b4.teraz m 115 konny silnik TDi z przebiegiem 140 000 za 2500zł.moim zdaniem zrobił dobry interes...
dobra Panowie a znacie kogoś na śląsku zaufanego co by się tym zajął?? bo ja do tej pory nie znalazłem tu speca od TDI który by w miarę tanio liczył za robotę:P
Jak sobie tak patrzę to bierze mi tego oleju coraz wiecej, dziś po 800km litr dolewki:///
Na allegro widziałem jakieś turbinki po regeneracji za tysiaka. Czy sprawdzenie ciśnienia na tłokach może w jakiś sposób pomóc wykluczyć że oleju nie bierze(w litrach) np. silnik czy nie ma to w ogóle związku??
Zastanawiam się czy jest sens pakować te minimum 2 tysiaki w czternastoletnie auto://
Jak sobie tak patrzę to bierze mi tego oleju coraz wiecej, dziś po 800km litr dolewki:///
Na allegro widziałem jakieś turbinki po regeneracji za tysiaka. Czy sprawdzenie ciśnienia na tłokach może w jakiś sposób pomóc wykluczyć że oleju nie bierze(w litrach) np. silnik czy nie ma to w ogóle związku??
Zastanawiam się czy jest sens pakować te minimum 2 tysiaki w czternastoletnie auto://