Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAZ 1.9TD]wymiana filtra powietrza i paliwa

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

[AAZ 1.9TD]wymiana filtra powietrza i paliwa

Post autor: manq » 18 kwie 2008, 16:38

witam.
Czy w/w filtry mają wpływ na spalanie w dieselu? Czy wzrost spalania spowodowany zużytymi filtrami występuje jedynie w silnikach benzynowych?
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2008, 20:49 przez manq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 18 kwie 2008, 17:56

manq, zatkaj sobie gębe skarpetą i sprubuj biegać :-P :mrgreen: :mrgreen:
Pewnie ,że ma i co to za różnica jaki to silnik :evil: <ok>

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 18 kwie 2008, 18:10

RaKo pisze:manq, zatkaj sobie gębe skarpetą i sprubuj biegać :-P :mrgreen: :mrgreen:
Pewnie ,że ma i co to za różnica jaki to silnik :evil: <ok>
różnica jest i to duża. w dieselu pompa wtryskowa podaje dawke paliwa a w beznzynie wtryski wtryskują i jak jest słaby ciąg powietrza (zatkany filtr) to zasysa więcej wachy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 kwie 2008, 18:51

Dodam jeszcze ze w diesli a zwłasza w Turbo D... bardoz wazny jest czas zmiany filtra powietrza ze wzgledu na turbine, im czesciej zmieniamy filtr tym bardzej wdzieczna jest nam turbina to samo olej, ja preferuje zmiane tego i tamtego co 7.5tyś km. ;-)

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 18 kwie 2008, 18:57

no tak,filtr się zmienia ze względu na żywotność turbo ale czy wymiana ma wpływ na mniejsze spalanie,czy nie ma różnicy?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 kwie 2008, 19:06

Wg mnie ma bo zdolnosc zasysania powietrza jest mniejsza, gorsza mieszanka = wieksze spalanie, słabsze osiagi.

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 18 kwie 2008, 19:19

odnośnie osiągów to się zgodzę ale mieszanka-to chyba tyczy się silnika benzynowego?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 18 kwie 2008, 19:22

manq, a czemu by tylko benzynowego twierdzisz że diesel nie potrzebuje powietrza wg ciebie????

ps słuchaj gości co Ci wyżej podpowiadają bo dobrze mówią a ty masz błędne myślenie
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2008, 19:23 przez kyjo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 kwie 2008, 19:22

A czym to niby miało by sie róznic? Przecież i w benie i w dieslu spalana jest mieszanka paliwo - powietrze zapchany filt powoduje zubozenie mieszanki powietrza z paliwem. A w TD powietrze jest dodatkowo sprezone (doładowane) co za tym idzie jest go dostarczona wieksza ilosc... wiec jesli filtr nie zaciagnie tyle co powinien dawka bedzie mniej doładowana i bardziej uboga w TDIku cały ten proces sterownay jest juz komputerem i przy pomocy sondy lambda.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 19 kwie 2008, 10:42

Solskier, sonda lambda w TDI :?: To gdzie ona jest w 1Z :?:

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 19 kwie 2008, 11:04

Coś się chyba koledze pomyliło, nie ma sondy lambda w 1Z :mrgreen:

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 19 kwie 2008, 13:45

kyjo pisze:manq, a czemu by tylko benzynowego twierdzisz że diesel nie potrzebuje powietrza wg ciebie????

ps słuchaj gości co Ci wyżej podpowiadają bo dobrze mówią a ty masz błędne myślenie
widzę koleżko, że chyba nie znasz zasady działania pompy wtryskowej.powietrze oczywiście potrzebne jest, ale nawet jak filtr powietrza jest brudny to nie ma to wpływu na zwiększone spalanie.jedynie może mieć wpływ na moc związany z ograniczonym poborem powietrza do turbiny.pompa wtryskowa podaje zawsze jednakową dawkę paliwa.

sonda lambda chyba jest tylko w silnikach benzynowych.ale na 100% nie jestem pewien.w nowych modelach diesela na pewno już jest.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 19 kwie 2008, 14:11

RaKo pisze:Solskier, sonda lambda w TDI To gdzie ona jest w 1Z
rczopik2 pisze:Coś się chyba koledze pomyliło, nie ma sondy lambda w 1Z
Sorry z tą sonda to wyjechałem jak roilnik w buraki, w 1Z sondy lambda oczywiscie nie ma, nie wiem o czym myslałem ale chyba poniosła mnie fantaja w nowych dieslach chyba raczej jest, bo ostatnio sidziałem pod nowym 2.0 TDI to coś tam było wkrecone w wydech. Raz jeszcze przepraszam za bład :oops: W koncu kazdemu moze sie zdazyc od czasu do czasu pomylka ;-)
manq pisze:widzę koleżko, że chyba nie znasz zasady działania pompy wtryskowej.powietrze oczywiście potrzebne jest, ale nawet jak filtr powietrza jest brudny to nie ma to wpływu na zwiększone spalanie.jedynie może mieć wpływ na moc związany z ograniczonym poborem powietrza do turbiny.pompa wtryskowa podaje zawsze jednakową dawkę paliwa.
Z ta zawsze taka sama dawka jak najbardzooej sie zgadzam, dawka ta zapisana jest na mapie, z której kozysta ECU i steruje pompa, jak bedzie brudny filtr to dokładnie zaciagnie mniej powietrza, przepływomierz zmierzy mase i dopasuje do tego dawke paliwa i doładowanie, czyli tylko i wyłacznie stracimy na mocy... no i na zywotnosci turbawki - zabrudzenia sa dla niej zabujcze.

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 19 kwie 2008, 14:27

Solskier-nie myli się ten,kto nie myśli.Cieszę się,że w końcu wspólnie doszliśmy do wniosku,że mając brudny filtr powietrza jedynie stracimy na mocy, a nie na spalaniu no i oczywiście tak jak piszesz na żywotności turbiny.Chyba można zamknąć temat.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 19 kwie 2008, 14:39

manq pisze:Solskier-nie myli się ten,kto nie myśli.Cieszę się,że w końcu wspólnie doszliśmy do wniosku,że mając brudny filtr powietrza jedynie stracimy na mocy, a nie na spalaniu no i oczywiście tak jak piszesz na żywotności turbiny
I oto własnie chodzi :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga