[1,9 TD AAZ] Wymiana rozrządu
[1,9 TD AAZ] Wymiana rozrządu
Witam,
szykuję się do wymiany rozrządu w mojej Niuni i chciałbym się jakoś nastawić "psychicvznie" i "ekonomicznie" na taki zabieg. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaki mniej więcej jest koszt wymiany całego rozrządu? Czy trzeba wymieniać też pompę wody czy niekoniecznie?? Nadmienię że moja Niunia wyposażona jest w silnik 1,9 TD. A może ktoś z kolegów zajmuje się mechaniką pojazdową a mieszka w województwie śląskim i mogłby mi to wymienić? Pozdrawiam
szykuję się do wymiany rozrządu w mojej Niuni i chciałbym się jakoś nastawić "psychicvznie" i "ekonomicznie" na taki zabieg. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jaki mniej więcej jest koszt wymiany całego rozrządu? Czy trzeba wymieniać też pompę wody czy niekoniecznie?? Nadmienię że moja Niunia wyposażona jest w silnik 1,9 TD. A może ktoś z kolegów zajmuje się mechaniką pojazdową a mieszka w województwie śląskim i mogłby mi to wymienić? Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 58
- Rejestracja: 08 sty 2008, 23:44
- Lokalizacja: Bezwola\ lubelskie
kolego kuknij na poniższe linki zawsze to jakieś rozeznanie oczywiście ceny różnią się od siebie w zależności od użytych komponentów.
http://www.twenga.pl/dir-Motoryzacja,Uk ... rzadu-6707
http://moto.autocentrum.pl/sklep.php/pl ... odowe.html
http://www.twenga.pl/dir-Motoryzacja,Uk ... rzadu-6707
http://moto.autocentrum.pl/sklep.php/pl ... odowe.html
Tak jak ci koledzy radzą ...i jak wspomina kolega MROZOO :kąt wtrysku trzeba po tym ustawić bo wystarczy inaczej napiąć pasek i się ''rozjeżdża''Miałem tak u siebie jak tylko kupiłem auto wymieniłem rozrząd po tym zabiegu auto strasznie mulaste się zrobiło ,nie zwróciłem wtedy uwagi że po wymianie nowego paska i innym napieciu go zmienił mi sie kąt wtrysku ...po sprawdzeniu zegarem okazało się że kąt wtrysku wynosi 0,7 zamiast zalecanych 0,93 -1,07 po korekcie na 1,00 wszystko wróciło do normyjeśli pompa nie "syczy" i nie leci z niej to nie musisz.
Koszt tak jak podał kolega wyżej mniej więcej.
Pasek Gates'a lub Contitech'a natomiast rolka INA (Rouvelle czy jakos tak - to samo)
Warto pomyśleć o wymianie odrazu paska alternatora oraz od pomp.
[B4 1,9 TD AAZ]
witam klubowiczów mam pytanie chciałbym wymienic sobie rozrząd i wiem że potrzbuje bolec 15,45mm do pompy wtryskowej oraz płaskownik do blokady wałka zaworowego ale czy są cechy lub na co patrzeć na wał główny ponoć jest jakaś cecha na kole zamachowym znalazłem kreske i zero ale do czego ma sie to odniesc i wktorym dokładnie miejscu to ma sie znalezc
witam klubowiczów mam pytanie chciałbym wymienic sobie rozrząd i wiem że potrzbuje bolec 15,45mm do pompy wtryskowej oraz płaskownik do blokady wałka zaworowego ale czy są cechy lub na co patrzeć na wał główny ponoć jest jakaś cecha na kole zamachowym znalazłem kreske i zero ale do czego ma sie to odniesc i wktorym dokładnie miejscu to ma sie znalezc
Tu masz mój temat https://audi80.pl/b4-19-td-aazprosba ... %B1d+znaki
Odświeżę, wie ktoś czym się różnią rolki pokazane przez obcy21?
Drugie pytanie o zestaw SKF , są tam śruby do montażu, tylko czego i czy warto kupić taki zestaw: rolka, pasek, podkładka, śruby, nakrętka czy raczej kompletować osobno pasek Gates, rolka Rouvelle, a śruby w metalowym?
Drugie pytanie o zestaw SKF , są tam śruby do montażu, tylko czego i czy warto kupić taki zestaw: rolka, pasek, podkładka, śruby, nakrętka czy raczej kompletować osobno pasek Gates, rolka Rouvelle, a śruby w metalowym?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedna zwykła rolka idzie do TD-eka ,a druga samoregulująca .Tą drugą stosuje się w TDI i przy napinaniu jej muszą się pokryć odpowiednie znaki .dubbler pisze:wie ktoś czym się różnią rolki pokazane przez obcy21?
:shock: Już lepiej zostaw ori ,przynajmniej mają odpowiednią twardośćdubbler pisze:a śruby w metalowym?
Czyli nie ma potrzeby przepłacać czy raczej lepiej wsadzić ten z samoregulacją?MUNIOR pisze:Jedna zwykła rolka idzie do TD-eka ,a druga samoregulująca .Tą drugą stosuje się w TDI i przy napinaniu jej muszą się pokryć odpowiednie znaki .
A co do śrub to w ASO, tylko do czego? Rolka napinająca, napinacz?