Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] aniliza logów - 4 i 5 bieg trzesie przy niskich

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

[B4 1.9 1Z] aniliza logów - 4 i 5 bieg trzesie przy niskich

Post autor: Arturo997 » 07 mar 2018, 10:48

Witam wszystkich ;-)
Z racji ze wreszcie trafiłem na B4 w TDIku, które spełniało moje wymagania postanowiłem je uratować od złomowania :-D Auto gdy trafiło do mnie nie paliło (przestawiony rozrząd) zapowietrzało się - wymienione przewody paliwo i ogólnie wizualnie nie zachwycało mimo oryginalnego lakieru (wypłowiały/matowy czerwony). Także "historia" rzeczy, które trzebało zrobić lub są jeszcze do zrobienia jest bogata. Co do auta:
Audi 80 B4 avant 1995 1.9TDI 1Z pierburg, wtryski 216 (nowe z Wrocławia), pompa 11mm, Chip od Muniora, chłodnica oleju z AFNa, sprzęgło 240mm, wydech seria z pełnym katem. Auto po serwisie - olej 5W40 Motul i filtry (przy okazji wyczyszczona przepływka bo była częściowo zaklejona siatka). Do 3go biegu jest ok przy 4 i 5 przy niskich obrotach (poniżej 2tys.) odczuwalne jest trzęsienie budą nawet przy delikatnym traktowaniu gazu.
Zrobiłem logi - mam nadzieję ze prawidłowo (płaski odcinek drogi klimatronik i radio wyłączone) bo robiłem je pierwszy raz no i sam na 4tym biegu.

Statyczne grupa 000:

http://vaglogi.pl/log-000_Fz1o89.html

Dynamiczne:

http://vaglogi.pl/log-001_ErT3Iy8.html
http://vaglogi.pl/log-003_Se2tFd.html
http://vaglogi.pl/log-004_c8sQI.html
http://vaglogi.pl/log-008_6vYANp2.html
http://vaglogi.pl/log-010_mJXF6.html
http://vaglogi.pl/log-011_IRgjvo9.html

Przed zrobieniem logów błędy pokasowane bo pokazał się:

Obrazek

Moja widza jeśli chodzi o diagnostykę TDI jest bardzo mała.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 mar 2018, 14:00

Arturo997 pisze:. Do 3go biegu jest ok przy 4 i 5 przy niskich obrotach (poniżej 2tys.) odczuwalne jest trzęsienie budą nawet przy delikatnym traktowaniu gazu
Opisujesz standardowe objawy brudnego nastawnika .W logach tego nie zobaczysz .Test z odpieciem impulsatora zrób

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 mar 2018, 14:49

a nie wpada czasem w surge ?

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 07 mar 2018, 15:01

MUNIOR, jasniej jeśli można lub daj jakiś link to poczytam o co chodzi ;-)

Leo, surge? Tego już w ogóle nie rozumiem :-P

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 mar 2018, 15:13


Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 07 mar 2018, 15:18

Arturo997 pisze: daj jakiś link to poczytam o co chodzi
https://audi80.pl/topics83/b4-19-1z ... 100056.htm

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 07 mar 2018, 15:36

Leo, szczerze to zrobiłem już na tym "setupie" 15tys. km i według mnie nie jest gorzej tylko ciągle tak samo.. a jeśli dobrze zrozumiałem surge powinno coraz bardziej o sobie dać znać? Można to jakoś sprawdzić na logach?

Dawid1995, dzięki piwoa80 w drodze do domu odepnę i dam znać ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 mar 2018, 16:34

Dawka 6 mg , przydałoby sie do 3 zejść.


Obrazek

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 07 mar 2018, 17:57

Odłączyłem impulsator i była wyraźna poprawa szczególnie na 5tym biegu ;-)
Jak dobrze rozumiem muszę wyczyścić nastawnik, może ktoś opisać co i jak?
Krzysiek 84, masz na myśli dawkę paliwa? Na samym nastawniku czy przez VAGa będę w stanie to zrobić?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 mar 2018, 20:42

Arturo997,
Bierz od Muniora czysty nastawnik , przynajmniej bedziesz miał pewność , że poprawnie jest wyczyszczony i skalibrowany.

Dawkę można w adaptacjach ruszyć trochę i manualnie samym nastawnikiem.

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 07 mar 2018, 22:04

Za pół roku znowu będzie miał opiłki.
Pompa do regeneracji.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 08 mar 2018, 11:40

Krzysiek 84, akurat jakiś czas temu wysyłałem nastawnik do Muniora jako dawca na kostkę bo myślałem że jest uwalony. Okazało się że wymagał tylko czyszczenia rotfl
Tylko teraz pytanie bo wyglądają identycznie ale mój na aucie ma oznaczenie HDK 176 a ten po czyszczeniu HDK 114 pytanie czy są ze sobą zamienne?

audico, pompa jest od Muniora 11mm zrobiłem na niej 15tys. km (nie twierdzę że jest nieśmiertelna bo jest od Muniora albo zrobię na niej milion) i to samo jest od początku gdy jeździłem tym autem (pompa była zmieniana przy okazji rozrządu i podejrzewam że do nastawnika mechanik nie zaglądał - może to i nawet lepiej?).
Ale żeby się przekonać muszę podmienić nastawnik i wtedy będzie można powiedzieć czy pompa wymaga regeneracji.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 08 mar 2018, 11:55

Arturo997 pisze: Tylko teraz pytanie bo wyglądają identycznie ale mój na aucie ma oznaczenie HDK 176 a ten po czyszczeniu HDK 114 pytanie czy są ze sobą zamienne?.
HDK 111 - 114 --->audi 80 b4 1Z 1.9 Tdi 90KM produkowany w latach od 1994 - 1995
HDK 196 ---> audi z silnikami AFN

powyższe są na bank zamienne bo sam mam u siebie ten z afn'a oczywiście po przeszczepie wtyczki .
ale nie mogę nic znaleźć na temat HDK 176 tak wiec poczekaj na opinie Muniora

z tego co piszesz to HDK 176 masz na aucie a w zapasie HDK 114 wiec ta 114 to jest typowo dedykowana do B4 .

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 mar 2018, 12:14

Arturo997 pisze:pytanie bo wyglądają identycznie ale mój na aucie ma oznaczenie HDK 176 a ten po czyszczeniu HDK 114 pytanie czy są ze sobą zamienne?
Nastawniki różnią się tylko zakresem pracy i napieciem RSW ,ale w zasadzie każdy można ustawić pod swoją pompę i będzie smigał .
Arturo997 pisze:pompa jest od Muniora 11mm zrobiłem na niej 15tys. km (nie twierdzę że jest nieśmiertelna
Tu nie rzecz w tym że jest "niesmiertena " ,chodzi o to ze pompa jest smarowana paliwem i wystarczy że paliwo nie jest wystarczająco "tłuste" i można załatwić nawet pompę nówkę sztukę i nie to że pompa padnie ...bedzie tylko produkować opiłki w większych ilościach niż powinna .Dlatego jak mamy zdrową pompę to profilaktycznie powinno się dolewać oleju do paliwa .Niestety z tego co obserwuje czyszcząc nastawniki ,to "zdrowe pompy " w naszym kraju są rzadkoscią .Opiłki co 20-30 tys przebiegu ,co nie jest normalne .Pozostaje ratować się wklejeniem mocniejszego magnesu wyłapujacego opiłki w nastawniku

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 08 mar 2018, 12:24

MUNIOR pisze:Pozostaje ratować się wklejeniem mocniejszego magnesu wyłapujacego opiłki w nastawniku
Munior święte słowa potwierdzam z tym magnesem sam tak zrobiłem znajomemu oczywiście po Twoich radach i śmiga aż miło już pewnie nalatał ze 40tysiecy z tym neodymem, a najlepiej mieć drugi czyściutki w zapasie i zawsze można sobie co kilkadziesiąt tysięcy zmienić , a brudny w wolnej chwili wyczyścić .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl