Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Audi b4 1.9 tdi 90km dużo pali

Rafałvw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 06 sty 2014, 10:45

[B4 1.9 1Z 90KM] Audi b4 1.9 tdi 90km dużo pali

Post autor: Rafałvw » 06 sty 2014, 10:48

Witam panowie mam problem z moim audi ponieważ dużo mi pali w mieście spalanie 10l lub nawet lekko przekracza , co dziennie z rana jak samochód postoi przy odpaleniu jest lekkie zadymienie potem wszystko jest ok silnik chodzi bardzo dobrze odpala bez najmniejszych problemów, natomiast jest problem ze spalaniem ma ktoś jakieś pomysły ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Audi b4 1.9 tdi 90km dużo pali

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sty 2014, 10:59

Rafałvw pisze:Witam panowie mam problem z moim audi ponieważ dużo mi pali w mieście spalanie 10l lub nawet lekko przekracza , co dziennie z rana jak samochód postoi przy odpaleniu jest lekkie zadymienie potem wszystko jest ok silnik chodzi bardzo dobrze odpala bez najmniejszych problemów, natomiast jest problem ze spalaniem ma ktoś jakieś pomysły ?
Na początek czy nie poci Ci się pompa jak i również sprawdzenie dawki na vagu. Jak sytuacja z filtrami wygląda :?:

Rafałvw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 06 sty 2014, 10:45

Post autor: Rafałvw » 06 sty 2014, 11:14

filtry są nowe nadmiary ciekły ale zostało to zrobione ,w tym tyg wepnę sie pod obd i zobaczymy co wyjdzie

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 sty 2014, 11:27

Sprawdź vag co pokazuje czujnik niebieski jaką tem dla silnika. Nie kopci ci na czarno? może wtryski leją :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2014, 14:16

Rafałvw pisze:panowie mam problem z moim audi ponieważ dużo mi pali w mieście spalanie 10l lub nawet lekko przekracza
Jest tylko jedna możliwość ,żeby ten silnik tyle spalił ,w przypadku oczywiście o ile jesteśmy 100% pewni że nam paliwo nie cieknie <ok> mocny soft ,duża dawka paliwa i dość ciężka noga ;-) Innej opcji nie ma :roll: na ori sterowniku , wtryskiwaczach i dawce ,żeby ciągle jeżdzić z butem w podłodze ,za nic nie spali 10litrów ...no chyba że ktoś jeżdzi tylko na pierwszych trzech biegach :mrgreen:

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 06 sty 2014, 14:30

zgadzam sie z kolegami oprocz powyzszych mi pali 2 litry na 100 mniej jak przewody paliwowe zrobilem ,podczas wymiany nie musiałem starych ciąc gumki je trzymały tylko

Rafałvw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 06 sty 2014, 10:45

Post autor: Rafałvw » 06 sty 2014, 19:53

tym samochodem jeździ mój ojciec więc ciężką nogę wykluczam , samochód jest na seryjnym sofcie , turbo pracuje bez zarzutów wstaje od około 2 tys ale jak pisałem podepne pod obd i napisze co wyjdzie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2014, 20:03

Rafałvw pisze:tym samochodem jeździ mój ojciec więc ciężką nogę wykluczam , samochód jest na seryjnym sofcie
Nie ma opcji żeby spalił 10 litrów :roll: Pytanie na jakiej podstawie zostało zmierzone to spalanie :?: bo chyba nie na podstawie wskażań wskażnika poziomu paliwa :?: :roll: Bo na podstawie jego wskażań ,można tylko stwierdzić ile z grubsza mamy w zbiorniku ,ale tylko na postoju i jak stoimy na równym podłożu :mrgreen:

Rafałvw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 06 sty 2014, 10:45

Post autor: Rafałvw » 06 sty 2014, 20:14

Zawsze leje pod korek aż zejdzie pod czerwone pole i tak wychodzi, codziennie dojeżdża do pracy okolo 8km czy samochód może być nie dogrzany ? w sumie nawet jak by byl to chyba nie ma prawa aż 10 l chlać ? panowie macie może jakieś informacje dotyczące niebieskiego czujnika wody ? chodzi mi o wskazania na danej temperaturze silnika

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sty 2014, 20:18

Temperature z niebieskiego czujnika odczytasz w vag'u ;-)

spatz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lip 2012, 21:29

Post autor: spatz » 06 sty 2014, 21:00

Krzysiek 84 pisze:Temperature z niebieskiego czujnika odczytasz w vag'u ;-)

nie każdy posiada <ok>
20-40'C-3000-1000ohm
80'C= 275-375ohm

Rafałvw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 06 sty 2014, 10:45

Post autor: Rafałvw » 06 sty 2014, 22:27

Dzięki, panowie jeszcze jedno jak wepnę pod vaga jaką grupę mam patrzeć ? jakie logi zrobić ?

[ Dodano: 2014-01-07, 16:01 ]
Witam Panowie sytuacja wygląda tak ze czujnik niebieski jest ok ale przyjrzałem się uważnie u zauważyłem że nie posiadam podgrzewacza płynu natomiast kable z niego wiszą luźno czy może to być przyczyna ? Instalacja pierburg . jutro dodam logi

[ Dodano: 2014-01-09, 17:32 ]
Dzisiaj próbowaliśmy się połączyć i wychodziło nam coś takiego w czym problem nie dało się odczytać
Obrazek

[ Dodano: 2014-01-10, 16:06 ]
Pomoże ktoś ?

Awatar użytkownika
Kostek9626
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 19 kwie 2018, 19:23
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Kostek9626 » 24 mar 2019, 11:32

Siemuka mi tez pali dyche w miescie bez znaczenia wiekszego czy go butuje czy zamulam. Podlaczalem vcds i kat byl 45 poprawilem na 53 dawka byla ok 20 poprawilem na 13 dodam jeszcze ze jak chamuje silnikem to zaczyna lekko szarpac przy ok 1200 obrotow.cos z czujnikiem temp paliwa w nastawniku??jak to spr vcdsem??nastawnik byl nowy ok 3 lata temu stacja tylko lotos w baku nawet ziarnka piasku niema wotpie zeby nastawnik mial sie zasyfic.wczesniej naprawial te auto jakis nieogar moze nietaka pompa??prosze o pomoc

[ Dodano: 2019-03-24, 10:55 ]
Dodam ze mam system bosch auto odpala od kopa moc i wszystko jest troche kopcil jak but byl ale jak wywalilem kata to przestal kopcic

[ Dodano: 2019-03-24, 11:32 ]
Aha a jak na vcds wlaczylem ten wykres to widzialem tylko linie pozioma ze byl poza zakresem a dawka 13 kat 53 jakie tam maja byc te wartosci w tych blokach pomiarowych bezradny_ zly_

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 mar 2019, 11:39

Jak na starszy osprzet , to takie wartości mogą być.

Skoro Ci kopci , to masz może nieszczelność w dolocie lub klapka upustowa spalin nie jest dokładnie domknięta , przydałoby się manometrem zmierzyć ciśnienie doładowania w dolocie i ewentualnie naciągnąć klapkę tak o 3 obroty pełne.

Awatar użytkownika
Kostek9626
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 19 kwie 2018, 19:23
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Kostek9626 » 24 mar 2019, 12:21

Mam zegar doladowania w aucie i pelne doladowanie jest ok 2700obr na 4 biegu kiedys tam zagladalem do turba i troche naciagalem ta sztange ale mysle ze doladowanie jest git a przestal kopcic jak kata wywalilem i go przegonilem w kominach tam sadzy nazbieralo sie najwyrazniej...a dlaczego podszarpuje jak chamuje silnikiem przy 1200 obr??mysle ze tu problem do mocy odpalania i kultury pracy sie niema co przyczepic...

[ Dodano: 2019-03-24, 12:21 ]
I dlaczego na wykresie jest poza zakresem tak jagby jakis czujnik w hu... walil zeby ten vcds "mowil po polsku" to bym cos wiedzial a tak to niewiem jak przeliczyc te jednostki...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl