Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] B4 Składak 1997. Dusi się na 1 i 2 biegu.

witaminek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2011, 15:20

[1.9TDI 1Z] B4 Składak 1997. Dusi się na 1 i 2 biegu.

Post autor: witaminek » 08 cze 2011, 19:41

Witam forumowiczów. Zacznę od tego, że przejrzałem podobne tematy na tym forum dość dokładnie szukając przyczyny usterki, ale większość była podobna lecz nie taka sama, dlatego postanowiłem zacząć nowy temat z nadzieją, że pomożecie mi go rozwiązać lub nadać jakiś trop poszukiwań.

Usterka: Na 1 i 2 biegu gdy przyciskam pedał gazu nagle samochód zwalnia/dusi się jakby nie dostawał "czegoś" do silnika, po chwili objawy przechodzą gdy trzymam pedał cały czas lub dociskam mocniej jak i gdy cofnę stopę z pedału gazu i przycisnę od nowa. Na 100% dzieje się to na 1 i 2 biegu, jeśli dzieje się też na 3cim to na ułamek sekundy, że ledwo da radę to wyczuć (albo już tak działa moja podświadomość i sam to sobie wyobrażam.

Dotychczas podjęte działania u mechanika: dzisiaj założony został nowy przepływomierz, lecz okazało się to pudłem.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 cze 2011, 19:52

witaminek pisze:Usterka: Na 1 i 2 biegu gdy przyciskam pedał gazu nagle samochód zwalnia/dusi się jakby nie dostawał "czegoś" do silnika, po chwili objawy przechodzą gdy trzymam pedał cały czas lub dociskam mocniej jak i gdy cofnę stopę z pedału gazu i przycisnę od nowa. Na 100% dzieje się to na 1 i 2 biegu, jeśli dzieje się też na 3cim to na ułamek sekundy, że ledwo da radę to wyczuć
Jeśli masz silnik na przepływce klapkowej boscha i z nastawnikiem potencjometrycznym , to sprawcą tych objawów jest nastawnik potencjometryczny ,przepływomierz nigdy nie powoduje żadnych szarpnięć ;-) co najwyżej muła (zastanawiam się ile cię skasował za nowy :? ja bym nie płacił ani grosza za jego nie trafione diagnozy :) .Mechanik widzę wymienia po omacku ,a to dość drogi sposób na naprawę czegokolwiek ,bo można wydać krocie i nie trafić :mrgreen: Wymiana nastawnika na nowy też tania nie jest bo nowy nastawnik kosztuje ok.1500zł :-(
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 20:15 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 08 cze 2011, 19:59

MUNIOR pisze:nastawnikiem potencjometrycznym
I żeby Ci przypadkiem mechanik nastawnika nie wymienił, bo się pozbędziesz bezpowrotnie większej gotówki ;-)

witaminek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2011, 15:20

Post autor: witaminek » 08 cze 2011, 20:34

Na szczęście za przepływomierz nie płaciłem i nie wiem czy mi to policzy. Mam raczej zaufanie do tego mechanika, ogólnie dużo mi już pomógł z wcześniejszymi samochodami, tylko facet jest zarobiony i ciężko go złapać. Jutro mam kolejną wizytę u mechanika, więc jeśli jego podejrzenia się nie sprawdzą podpowiem mu o tym nastawniku.

Ps. Po podłączeniu do kompa pokazało tylko błąd związany ze światłem od hamowania.

Ps2. Niestety moja wiedza techniczna nie pozwala mi określić czy to jest ten przepływomierz z nastawką potencjometryczną, jedyne co mogę zrobić to spytać mechanika jutro albo zrobić fotkę i tu wrzucić.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 08 cze 2011, 20:36

witaminek pisze:podejrzenia się nie sprawdzą podpowiem mu o tym nastawniku.
Na razie to powiedz nam jaki masz nastawnik, to my Ci podpowiemy co z tym zrobić :mrgreen:

[ Dodano: 2011-06-08, 20:38 ]
Tak wygląda przepływka Bosch-a z nastawnikiem potencjometrycznym, to ten element wychodzący z obudowy filtra powietrza z wpiętą wtyczką:
http://i51.tinypic.com/350l5si.jpg

witaminek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2011, 15:20

Post autor: witaminek » 08 cze 2011, 21:06

Świeże zdjęcia, jest dokładnie taki sam jak u Pana na zdjęciu.

http://imageshack.us/photo/my-images/864/pic0074g.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/231/pic0075o.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/163/pic0076t.jpg/

Przyglądając się Pana i moim zdjęciom chyba u mnie brakuje jakiegoś węża.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 21:13 przez witaminek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 08 cze 2011, 21:12

witaminek pisze:Pana na zdjęciu.
Na Pana to trzeba mieć wygląd i pieniądze :mrgreen:
witaminek pisze:brakuje jakiegoś węża.
Z tego co widzę brakuje Ci przewodu ciśnieniowego z N75 do gruchy WD
Co do nastawnika to niestety te nasze potencjometryczne nie nadają się do regeneracji, używki też nikt nie radzi kupować, a nowy 1500pln

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 cze 2011, 17:01

axell pisze:Z tego co widzę brakuje Ci przewodu ciśnieniowego z N75 do gruchy WD
Ktoś oszczędził na nowym n75 i pewnie ma bajpasik i czerwony siedzi bezpośrednio w gruszce WG ;-)
axell pisze:Co do nastawnika to niestety te nasze potencjometryczne nie nadają się do regeneracji, używki też nikt nie radzi kupować, a nowy 1500pln
axell,mam pomysła , odsprzedaj mu swój sprawny i przyjeżdzaj do mnie na przekładkę ,zrobię ci w promocji :mrgreen:

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 09 cze 2011, 17:10

MUNIOR pisze:przyjeżdzaj do mnie na przekładkę ,zrobię ci w promocji :mrgreen:
Chętnie bym tak zrobił, ale niestety finanse mi nie pozwolą narazie :roll:
I nie widzę sensu robić przekładki dopóki nie zdobędę kompa i nie zrobię z tego co trzeba ;-)

witaminek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2011, 15:20

Post autor: witaminek » 09 cze 2011, 19:39

Dziękuje za odpowiedzi.

Co myślicie o tym ? Czy "mojego" nastawnika też dotyczy tak aukcja ?

http://allegro.pl/naprawa-nastawnik-pot ... 04593.html

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 09 cze 2011, 20:02

witaminek pisze:Co myślicie o tym ? Czy "mojego" nastawnika też dotyczy tak aukcja ?

http://allegro.pl/naprawa...1649504593.html
na szybko znalazłem takie dwa tematy
:arrow: https://audi80.pl/usluga-regeneracja ... t44904.htm
(to nawet dotyczy tego samego gościa z ogłoszenia na allegro)
:arrow: https://audi80.pl/19tdi-1zczyszczeni ... t17841.htm

Czyszczenie nastawnika potencjometrycznego nie ma sensu, bo tam wycierają się płytki potencjometra.

Awatar użytkownika
maykel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 26 maja 2008, 10:01
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: maykel » 09 cze 2011, 20:26

Panowie, tak to ja polecałem tego gościa od naprawy. Powiem tak, miałem sytuację podbramkową, bo samochodem w ogóle nie dało się jeździć z powodu, mówiąc lakonicznie, zacinającego się pedału gazu. Wiadomo, tonący brzytwy się chwyta i szukałem info o naprawach tych nieszczęsnych nastawników. Po robocie u gościa z Tucholi samochód zaczął jeździć, nie zacinał się gaz, ale po pewnym czasie odniosłem wrażenie, że jest przymulony w dolnym zakresie obrotów. Wrażenie potęgował fakt, że auto dostało później mocny soft od Kostrza i wtryski od AFN. Podejrzenia padały na dolot itp. Wszystko zostało sprawdzone i wydawało się OK. Dopiero niedawno zacząłem podejrzewać, że gość mógł jedynie zmienić napięcia na nastawniku i ten porusza się w okrojonym zakresie. Nie wiem czy to możliwe, może ktoś wyprowadzi mnie z błędu. Wnioskuję to po tym, że wprowadziłem wtedy rozwiązanie tymczasowe w postaci rezystora z potencjometrem. Ostatnio dla testu włączyłem go i ku mojemu zaskoczeniu mogłem regulować dawkę w bardzo ograniczonym zakresie, dużo mniejszym niż przed naprawą(!)
Niebawem robię przekładkę u MUNIORA i zobaczymy co z tego wyjdzie...Ale mam wewnętrzne przekonanie, że będzie to rozwiązaniem problemu.
Póki co radzę się wstrzymać z zamawianiem tej usługi. Odpowiednie info zamieszczę w poście, gdzie go polecałem i będę informował na bieżąco... Zaznaczam, że sugerowałem się zniknięciem objawów zacinającego się gazu i nie wiem na 100% czy przyczyną zamulenia jest źle "naprawiony" nastawnik.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 cze 2011, 20:36

maykel pisze:Niebawem robię przekładkę u MUNIORA i zobaczymy co z tego wyjdzie...Ale mam wewnętrzne przekonanie, że będzie to rozwiązaniem problemu.
Twoje przekonanie jest słuszne i nie długo stanie się faktem ;-) Będziemy mieli niezbity dowód że "naprawa " potencjometrów to sciema i naciąganie naiwnych.Tylko nastawnik indukcyjny daje gwarancję niezawodności ...wiedzieli o tym już w 94 roku i przestali robić te niezbyt udane nastawniki...ale trzeba przyznać że co niektóre wytrzymały długo ;-)
Ostatnio zmieniony 09 cze 2011, 20:43 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maykel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 26 maja 2008, 10:01
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: maykel » 09 cze 2011, 20:43

MUNIOR pisze:
maykel pisze:Niebawem robię przekładkę u MUNIORA i zobaczymy co z tego wyjdzie...Ale mam wewnętrzne przekonanie, że będzie to rozwiązaniem problemu.
Twoje przekonanie jest słuszne i nie długo stanie się faktem ;-) Będziemy mieli niezbity dowód że "naprawa " potencjometrów to sciema i naciąganie naiwnych.Tylko nastawnik indukcyjny daje gwarancję niezawodności ...wiedzieli o tym już w 94 roku i przestali robić te niezbyt udane nastawniki
Człowiek uczy się całe życie, a i tak umiera głupi :-/
P.S. Rączki mnie już świerzbią na myśl o przekładce <ok>
Dobra nie robię OT <ok>

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 09 cze 2011, 20:48

Zastanawia mnie jeden fakt, mianowicie:
Temat nastawnika potencjometrycznego omawiany był już wiele razy, praktycznie przy każdym pytaniu o nierówną pracę zetora i za każdym razem pada rada co można zrobić z takim nastawnikiem.
Dlaczego ludzie czytając te rady wywalacie pieniądze w błoto? W nadziei na zaoszczędzenie paru groszy?
Popatrzcie jak te oszczędności się kończą (opisane 2 posty w górę)
I zapamiętajmy raz na zawsze że:
MUNIOR pisze:Będziemy mieli niezbity dowód że "naprawa " potencjometrów to sciema i naciąganie naiwnych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl