[1.9TDI 1Z] B4 Składak 1997. Dusi się na 1 i 2 biegu.
[1.9TDI 1Z] B4 Składak 1997. Dusi się na 1 i 2 biegu.
Witam forumowiczów. Zacznę od tego, że przejrzałem podobne tematy na tym forum dość dokładnie szukając przyczyny usterki, ale większość była podobna lecz nie taka sama, dlatego postanowiłem zacząć nowy temat z nadzieją, że pomożecie mi go rozwiązać lub nadać jakiś trop poszukiwań.
Usterka: Na 1 i 2 biegu gdy przyciskam pedał gazu nagle samochód zwalnia/dusi się jakby nie dostawał "czegoś" do silnika, po chwili objawy przechodzą gdy trzymam pedał cały czas lub dociskam mocniej jak i gdy cofnę stopę z pedału gazu i przycisnę od nowa. Na 100% dzieje się to na 1 i 2 biegu, jeśli dzieje się też na 3cim to na ułamek sekundy, że ledwo da radę to wyczuć (albo już tak działa moja podświadomość i sam to sobie wyobrażam.
Dotychczas podjęte działania u mechanika: dzisiaj założony został nowy przepływomierz, lecz okazało się to pudłem.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Usterka: Na 1 i 2 biegu gdy przyciskam pedał gazu nagle samochód zwalnia/dusi się jakby nie dostawał "czegoś" do silnika, po chwili objawy przechodzą gdy trzymam pedał cały czas lub dociskam mocniej jak i gdy cofnę stopę z pedału gazu i przycisnę od nowa. Na 100% dzieje się to na 1 i 2 biegu, jeśli dzieje się też na 3cim to na ułamek sekundy, że ledwo da radę to wyczuć (albo już tak działa moja podświadomość i sam to sobie wyobrażam.
Dotychczas podjęte działania u mechanika: dzisiaj założony został nowy przepływomierz, lecz okazało się to pudłem.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jeśli masz silnik na przepływce klapkowej boscha i z nastawnikiem potencjometrycznym , to sprawcą tych objawów jest nastawnik potencjometryczny ,przepływomierz nigdy nie powoduje żadnych szarpnięć co najwyżej muła (zastanawiam się ile cię skasował za nowy :? ja bym nie płacił ani grosza za jego nie trafione diagnozy .Mechanik widzę wymienia po omacku ,a to dość drogi sposób na naprawę czegokolwiek ,bo można wydać krocie i nie trafić :mrgreen: Wymiana nastawnika na nowy też tania nie jest bo nowy nastawnik kosztuje ok.1500złwitaminek pisze:Usterka: Na 1 i 2 biegu gdy przyciskam pedał gazu nagle samochód zwalnia/dusi się jakby nie dostawał "czegoś" do silnika, po chwili objawy przechodzą gdy trzymam pedał cały czas lub dociskam mocniej jak i gdy cofnę stopę z pedału gazu i przycisnę od nowa. Na 100% dzieje się to na 1 i 2 biegu, jeśli dzieje się też na 3cim to na ułamek sekundy, że ledwo da radę to wyczuć
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 20:15 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.
Na szczęście za przepływomierz nie płaciłem i nie wiem czy mi to policzy. Mam raczej zaufanie do tego mechanika, ogólnie dużo mi już pomógł z wcześniejszymi samochodami, tylko facet jest zarobiony i ciężko go złapać. Jutro mam kolejną wizytę u mechanika, więc jeśli jego podejrzenia się nie sprawdzą podpowiem mu o tym nastawniku.
Ps. Po podłączeniu do kompa pokazało tylko błąd związany ze światłem od hamowania.
Ps2. Niestety moja wiedza techniczna nie pozwala mi określić czy to jest ten przepływomierz z nastawką potencjometryczną, jedyne co mogę zrobić to spytać mechanika jutro albo zrobić fotkę i tu wrzucić.
Ps. Po podłączeniu do kompa pokazało tylko błąd związany ze światłem od hamowania.
Ps2. Niestety moja wiedza techniczna nie pozwala mi określić czy to jest ten przepływomierz z nastawką potencjometryczną, jedyne co mogę zrobić to spytać mechanika jutro albo zrobić fotkę i tu wrzucić.
Na razie to powiedz nam jaki masz nastawnik, to my Ci podpowiemy co z tym zrobić :mrgreen:witaminek pisze:podejrzenia się nie sprawdzą podpowiem mu o tym nastawniku.
[ Dodano: 2011-06-08, 20:38 ]
Tak wygląda przepływka Bosch-a z nastawnikiem potencjometrycznym, to ten element wychodzący z obudowy filtra powietrza z wpiętą wtyczką:
http://i51.tinypic.com/350l5si.jpg
Świeże zdjęcia, jest dokładnie taki sam jak u Pana na zdjęciu.
http://imageshack.us/photo/my-images/864/pic0074g.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/231/pic0075o.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/163/pic0076t.jpg/
Przyglądając się Pana i moim zdjęciom chyba u mnie brakuje jakiegoś węża.
http://imageshack.us/photo/my-images/864/pic0074g.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/231/pic0075o.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/163/pic0076t.jpg/
Przyglądając się Pana i moim zdjęciom chyba u mnie brakuje jakiegoś węża.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 21:13 przez witaminek, łącznie zmieniany 1 raz.
Na Pana to trzeba mieć wygląd i pieniądze :mrgreen:witaminek pisze:Pana na zdjęciu.
Z tego co widzę brakuje Ci przewodu ciśnieniowego z N75 do gruchy WDwitaminek pisze:brakuje jakiegoś węża.
Co do nastawnika to niestety te nasze potencjometryczne nie nadają się do regeneracji, używki też nikt nie radzi kupować, a nowy 1500pln
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ktoś oszczędził na nowym n75 i pewnie ma bajpasik i czerwony siedzi bezpośrednio w gruszce WGaxell pisze:Z tego co widzę brakuje Ci przewodu ciśnieniowego z N75 do gruchy WD
axell,mam pomysła , odsprzedaj mu swój sprawny i przyjeżdzaj do mnie na przekładkę ,zrobię ci w promocji :mrgreen:axell pisze:Co do nastawnika to niestety te nasze potencjometryczne nie nadają się do regeneracji, używki też nikt nie radzi kupować, a nowy 1500pln
Dziękuje za odpowiedzi.
Co myślicie o tym ? Czy "mojego" nastawnika też dotyczy tak aukcja ?
http://allegro.pl/naprawa-nastawnik-pot ... 04593.html
Co myślicie o tym ? Czy "mojego" nastawnika też dotyczy tak aukcja ?
http://allegro.pl/naprawa-nastawnik-pot ... 04593.html
na szybko znalazłem takie dwa tematywitaminek pisze:Co myślicie o tym ? Czy "mojego" nastawnika też dotyczy tak aukcja ?
http://allegro.pl/naprawa...1649504593.html
https://audi80.pl/usluga-regeneracja ... t44904.htm
(to nawet dotyczy tego samego gościa z ogłoszenia na allegro)
https://audi80.pl/19tdi-1zczyszczeni ... t17841.htm
Czyszczenie nastawnika potencjometrycznego nie ma sensu, bo tam wycierają się płytki potencjometra.
Panowie, tak to ja polecałem tego gościa od naprawy. Powiem tak, miałem sytuację podbramkową, bo samochodem w ogóle nie dało się jeździć z powodu, mówiąc lakonicznie, zacinającego się pedału gazu. Wiadomo, tonący brzytwy się chwyta i szukałem info o naprawach tych nieszczęsnych nastawników. Po robocie u gościa z Tucholi samochód zaczął jeździć, nie zacinał się gaz, ale po pewnym czasie odniosłem wrażenie, że jest przymulony w dolnym zakresie obrotów. Wrażenie potęgował fakt, że auto dostało później mocny soft od Kostrza i wtryski od AFN. Podejrzenia padały na dolot itp. Wszystko zostało sprawdzone i wydawało się OK. Dopiero niedawno zacząłem podejrzewać, że gość mógł jedynie zmienić napięcia na nastawniku i ten porusza się w okrojonym zakresie. Nie wiem czy to możliwe, może ktoś wyprowadzi mnie z błędu. Wnioskuję to po tym, że wprowadziłem wtedy rozwiązanie tymczasowe w postaci rezystora z potencjometrem. Ostatnio dla testu włączyłem go i ku mojemu zaskoczeniu mogłem regulować dawkę w bardzo ograniczonym zakresie, dużo mniejszym niż przed naprawą(!)
Niebawem robię przekładkę u MUNIORA i zobaczymy co z tego wyjdzie...Ale mam wewnętrzne przekonanie, że będzie to rozwiązaniem problemu.
Póki co radzę się wstrzymać z zamawianiem tej usługi. Odpowiednie info zamieszczę w poście, gdzie go polecałem i będę informował na bieżąco... Zaznaczam, że sugerowałem się zniknięciem objawów zacinającego się gazu i nie wiem na 100% czy przyczyną zamulenia jest źle "naprawiony" nastawnik.
Niebawem robię przekładkę u MUNIORA i zobaczymy co z tego wyjdzie...Ale mam wewnętrzne przekonanie, że będzie to rozwiązaniem problemu.
Póki co radzę się wstrzymać z zamawianiem tej usługi. Odpowiednie info zamieszczę w poście, gdzie go polecałem i będę informował na bieżąco... Zaznaczam, że sugerowałem się zniknięciem objawów zacinającego się gazu i nie wiem na 100% czy przyczyną zamulenia jest źle "naprawiony" nastawnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Twoje przekonanie jest słuszne i nie długo stanie się faktem Będziemy mieli niezbity dowód że "naprawa " potencjometrów to sciema i naciąganie naiwnych.Tylko nastawnik indukcyjny daje gwarancję niezawodności ...wiedzieli o tym już w 94 roku i przestali robić te niezbyt udane nastawniki...ale trzeba przyznać że co niektóre wytrzymały długomaykel pisze:Niebawem robię przekładkę u MUNIORA i zobaczymy co z tego wyjdzie...Ale mam wewnętrzne przekonanie, że będzie to rozwiązaniem problemu.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2011, 20:43 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek uczy się całe życie, a i tak umiera głupiMUNIOR pisze:Twoje przekonanie jest słuszne i nie długo stanie się faktem Będziemy mieli niezbity dowód że "naprawa " potencjometrów to sciema i naciąganie naiwnych.Tylko nastawnik indukcyjny daje gwarancję niezawodności ...wiedzieli o tym już w 94 roku i przestali robić te niezbyt udane nastawnikimaykel pisze:Niebawem robię przekładkę u MUNIORA i zobaczymy co z tego wyjdzie...Ale mam wewnętrzne przekonanie, że będzie to rozwiązaniem problemu.
P.S. Rączki mnie już świerzbią na myśl o przekładce <ok>
Dobra nie robię OT <ok>
Zastanawia mnie jeden fakt, mianowicie:
Temat nastawnika potencjometrycznego omawiany był już wiele razy, praktycznie przy każdym pytaniu o nierówną pracę zetora i za każdym razem pada rada co można zrobić z takim nastawnikiem.
Dlaczego ludzie czytając te rady wywalacie pieniądze w błoto? W nadziei na zaoszczędzenie paru groszy?
Popatrzcie jak te oszczędności się kończą (opisane 2 posty w górę)
I zapamiętajmy raz na zawsze że:
Temat nastawnika potencjometrycznego omawiany był już wiele razy, praktycznie przy każdym pytaniu o nierówną pracę zetora i za każdym razem pada rada co można zrobić z takim nastawnikiem.
Dlaczego ludzie czytając te rady wywalacie pieniądze w błoto? W nadziei na zaoszczędzenie paru groszy?
Popatrzcie jak te oszczędności się kończą (opisane 2 posty w górę)
I zapamiętajmy raz na zawsze że:
MUNIOR pisze:Będziemy mieli niezbity dowód że "naprawa " potencjometrów to sciema i naciąganie naiwnych.