[B4 1.9TDI 1Z] Brak mocy, głośny na wys. obrotach
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Witam. Tak więc byłem dzisiaj na sprawdzenie auta. Gościu mógł mi zrobić tylko diagnostykę z wykryciem i usunięciem błędów. Dodam, że albo nie wiedział, albo ma tak słaby sprzęt, że nie mógł nawet usunąć błędu ABSu. Odłączyłem jakiś przewód pod kierownicą i mi wyskoczył błąd ABS (cały czas świeci kontrolka).
Dziwna sprawa, ale we wtorek jestem umówiony na sprawdzenie mechaniki silnika w Jezierzanach (koledzy z okolic Legnicy chyba dobrze znają zakład), tak że u nich powinno sie wszystko wyjaśnić.
A tak ogólnie to dzisiaj komp wykrył błąd czujnika temp. powietrza i błąd regulatora dawki paliwa (czyli wtrysk sterujący). Tak więc myślę, że za obecny, naganny stan motorowni odpowiada właśnie wtrysk sterujący.
I tutaj nasuwa się pytanie czy lepiej by było kupić wtrysk sterujący dedykowany do B4, czy może samą obudowę wtrysku z wymienioną końcówką z jakiegoś innego silnika np. AXG? Bo jak już zrobić, to dobrze zrobić.
A tak z innej beczki. Czy zatkany katalizator może być objawem tego przyduszania w czasie jazdy (na biegu jałowym silnik normalnie wchodzi na obroty, oprócz tego przedziału 1300-1400 obr/ min kiedy to się dławi, jak już wcześniej wspomniałem) ?
Dziwna sprawa, ale we wtorek jestem umówiony na sprawdzenie mechaniki silnika w Jezierzanach (koledzy z okolic Legnicy chyba dobrze znają zakład), tak że u nich powinno sie wszystko wyjaśnić.
A tak ogólnie to dzisiaj komp wykrył błąd czujnika temp. powietrza i błąd regulatora dawki paliwa (czyli wtrysk sterujący). Tak więc myślę, że za obecny, naganny stan motorowni odpowiada właśnie wtrysk sterujący.
I tutaj nasuwa się pytanie czy lepiej by było kupić wtrysk sterujący dedykowany do B4, czy może samą obudowę wtrysku z wymienioną końcówką z jakiegoś innego silnika np. AXG? Bo jak już zrobić, to dobrze zrobić.
A tak z innej beczki. Czy zatkany katalizator może być objawem tego przyduszania w czasie jazdy (na biegu jałowym silnik normalnie wchodzi na obroty, oprócz tego przedziału 1300-1400 obr/ min kiedy to się dławi, jak już wcześniej wspomniałem) ?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Witam.
Audi już zrobione
Usterką nie był ani wtrysk sterujący, ani jaki kolwiek czujnik. Problemy stwarzała moja instalacja, a dokładnie przewód który podłączyłem pod tą biała kostką (opisywałem ją wcześniej), aby doprowadzić zasilanie "po stacyjce" do zegara woltomierza
Tak więc zegary wyniosły mnie nie 150 zł a 300 zeta. No cóż za błędy i niewiedzę się płaci. Sam tego doświadczyłem, ale myślę że będę miał nauczkę na przyszłość i dwa razy się zastanowię zanim coś podłączę.
Dlatego ostrzegam was koledzy. 2 razy pomyślcie zanim coś zrobicie, bo rezanko może przemienić się w bezsensowne pakowanie pieniędzy.
Zecior chodzi jak należy. Cicho i w miarę sprawnie- mało sprawnie dlatego, że turbawka zaczyna wyziewać ducha :cry: i trzeba dać do reparacji.
Pozdrawiam
Audi już zrobione
Usterką nie był ani wtrysk sterujący, ani jaki kolwiek czujnik. Problemy stwarzała moja instalacja, a dokładnie przewód który podłączyłem pod tą biała kostką (opisywałem ją wcześniej), aby doprowadzić zasilanie "po stacyjce" do zegara woltomierza
Tak więc zegary wyniosły mnie nie 150 zł a 300 zeta. No cóż za błędy i niewiedzę się płaci. Sam tego doświadczyłem, ale myślę że będę miał nauczkę na przyszłość i dwa razy się zastanowię zanim coś podłączę.
Dlatego ostrzegam was koledzy. 2 razy pomyślcie zanim coś zrobicie, bo rezanko może przemienić się w bezsensowne pakowanie pieniędzy.
Zecior chodzi jak należy. Cicho i w miarę sprawnie- mało sprawnie dlatego, że turbawka zaczyna wyziewać ducha :cry: i trzeba dać do reparacji.
Pozdrawiam