Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Brak mocy i kopcenie.

jagiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2008, 20:29

[1.9TDI 1Z] Brak mocy i kopcenie.

Post autor: jagiel » 10 lip 2008, 21:24

Przez ostatnie dni moje utko strasznie kopci i nie ma mocy na kompie wyszło że jest za słabe ciśnienie w układzie 1.3 a tak po za tym wszystko jest sprawne, strasznie świszczy coś na obrotach tak jakby gdzieś uciekało ciśnienie z turbiny ale nigdzie nie ma oleju. czy to już skończyło się turbo?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 14:48 przez jagiel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 lip 2008, 22:49

Zacznij od sprawdzenia szczelności układu. Być może gdzieś masz jakąś małą dziurkę w dolocie, albo na którejś opasce powietrze ci spindala i stąd ten świst i brak ciśnienia.

jagiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2008, 20:29

Post autor: jagiel » 10 lip 2008, 23:23

ale wtedy powinny być jakieś nawet małe ślady oleju a nic takiego nie ma ???????

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 lip 2008, 23:28

Niekoniecznie. Inaczej togo nie sprawdzisz jak oglądając wszystko dokładnie. A najlepiej jak by ktoś cisnął na gaz a ty sprawdzałbyś czy nie ma gdzieś przedmuchów.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 10 lip 2008, 23:49

jagiel pisze:słabe ciśnienie w układzie 1.3
Mozesz to rozwinac ....

Po tym co piszesz masz na 100 % nieszczelnosc w rurach dolotowych lub pekniety intercooler.... posprawdzaj dokladnie wszystkie weze i opaski oraz wspomniany IC.

Pozdr

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 lip 2008, 11:14

zeby sprawdzic czy uklad doladowania jestszczelnyto odkrec waz od turba i od kolektora ssacego zaslep jeden z nich np dezodorantem :mrgreen: i scisnij opaska zeby bylo szczelnie a w drugim wezu dorób zaslepke która mozna by włozyc do weza i przez nia sprezarka wladowac powietrze jak to zrobisz to sprezarka i do dziela, i moim zdaniem tak jest najlepiejsprawdzic nieszczelnosci :mrgreen:

[ Dodano: 2008-07-11, 11:16 ]
a i wlasnie rozwin to co napisales co to jestto 1.3 bo jak bara to by przeladowywalo chyba zemasz 0.3 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lip 2008, 11:20

1.3 wyjdzie na sprawdzaniu kompem bo komputer dodaje jeszcze 1 bar ciśnienia atmosferycznego. Czyli ta zwyżka którą daje turbo to 0,3 zdecydowanie za mało.

rysiek19m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 cze 2008, 14:59
Lokalizacja: BYTÓW

Post autor: rysiek19m » 11 lip 2008, 20:01

WITAM.PODŁĄCZE SIĘ POD TEMAT. .JESTEM NOWY NA FORUM I MAM PROBLEM U KUMPLA ,SILNIK AFN MA OBJAW TAK JAKBY TURBO WOGULE NIE POMPOWAŁO ANI POWYRZEJ 3000 KOMPLETNY MUŁ.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 lip 2008, 21:49

tutaj nie piszemy duzymi literami

[ Dodano: 2008-07-11, 21:50 ]
a co do tego mula to najlepiej sprawdzic szczelnosc ukladu doladowania i czy lopatki nie sa zapieczone a najlepiej zrób logi

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 12 lip 2008, 00:37

kolega Labiel dobrze wskazuje,ze 0,3 bara to cienizna :-/

rysiek19m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 cze 2008, 14:59
Lokalizacja: BYTÓW

Post autor: rysiek19m » 12 lip 2008, 13:57

karol 121 przewody od turbo sprawdzone wszystko ok', tylko nie czuć puchnięcia węży gumowych przy obrotach ok-3000 są miękkie dopiero koło 4000 czuć jak by trochę puchły .
Patrzałem w innym motorze i jest znaczna różnicę .

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 12 lip 2008, 14:04

sprawdz katalizator moze jest zapchany skoro mówisz ze weze sa ok i podlacz ten manometr i sie przejedz i sprawdz ile turbo laduje pod obciazeniem a nie na puchniecie wezy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 lip 2008, 14:07

Moim zdaniem nie ma sie co sugerować tym czy puchną czy nie. To nie jest żadnej punkt odniesienia. To tak jakby określać "na słuch" moc samochodu. Bez barometru nic tak naprawdę się nie dowiesz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 lip 2008, 15:58

Juz znaloeziona przycznya, pekiniety waz ale w takim miejscu ze ciezko bylo namacać. A mówiłem koledze na livie zeby ominoł cały układ IC to bedzie pewne czy to turbo czy oruruowanie, az wkońcu po paru dniach meki sie skusił i znalazł, załozyl nowa rure, odpaliłem i buchło sadza jak z pieca po wizycie kominiarza <ok> A zbadałem cały motor teroi było juz wiecej jak włosów na glowie a nikomu nie chciało sie sprawdzić szczelnosci :-P

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 13 lip 2008, 00:43

a ze sie tak podłącze... jak można sprawdzić cisnienie doładowania w TDI? został mi sie wskaźnik z TD AAZ z Golfa III i czy można podpiąc go gdzieś tak samo lub podobnie jak w TD?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl