Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Brak mocy i kopcenie.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 23 wrz 2008, 23:11

statyczne ladnie przekonwertowales....
przekonwertuj tez dynamiczne i basic settings... ;-)

Awatar użytkownika
silnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 19 mar 2008, 11:58
Lokalizacja: Puławy

Post autor: silnik » 24 wrz 2008, 10:00

W sumie to samo sie tak zrobiło. Odpaliłem tylko te logi co sie zapisały w Exelu. Nic nie przekonwertowywałem. Ale widac co i jak. Mógłby mi ktoś powiedziec co mam do poprawy bo napewno N75.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 24 wrz 2008, 10:05

napewno kąt wtrysku do poprawy

[ Dodano: 2008-09-24, 10:30 ]
Obrazek
u mnie wyglada to tak

Awatar użytkownika
silnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 19 mar 2008, 11:58
Lokalizacja: Puławy

Post autor: silnik » 24 wrz 2008, 11:26

karol121 pisze:napewno kąt wtrysku do poprawy

[ Dodano: 2008-09-24, 10:30 ]
[url=http://images33.fotosik.pl/373/5d09664f680ae493m.jpg]Obrazek[/URL]
u mnie wyglada to tak
Jak możesz to napisz jak zmienic ten kąt wtrysku i za pomoca czego mogę to zrobic. Co jeszcze do poprawy?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 24 wrz 2008, 12:18

- termostat - OK
- statyczny kat wtrysku - miesci sie w normie - jak nie masz problemu z zapalaniem to bym zostawil
- dawka paliwa - OK
- turbo - hmm - no to jest jakis problem

Mozesz podmienic N75 i zrobic ponownie test dynamiczny ale przeciagnij fure troche dluzej na obrotach zeby sie dluzszy log zrobil...

Pozdr

Awatar użytkownika
silnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 19 mar 2008, 11:58
Lokalizacja: Puławy

Post autor: silnik » 24 wrz 2008, 14:54

Właśnie sprawdzałem szczelnosc IC i wszystkich węzyków tj. dmuchałem spreżarką w węzyk od IC i uciekało powietrze przy takim trójniku okrągłym (jest plastikowy) co jest umieszczony w tylnej częsci pokrywy silnika. Dodam póżniej zdjecie. Gruszka od turbo jest ok bo jak dmucham w nią to sie otwiera i nie puszcza nigdzie powietrza ale ręką jej nie mogę ruszyć. Jak dmuchałem powietrze do IC to gruszka sie nie otwierała choc cisnienie było spore. Co wy o tym sądzicie?
Pali fura z pierwszego bez problemu.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 24 wrz 2008, 20:40

silnik pisze:Jak dmuchałem powietrze do IC to gruszka sie nie otwierała choc cisnienie było spore. Co wy o tym sądzicie?
gruszka nie jest podlaczona do IC tylko do turba i jak sprezarka dmuchales w gruszke i zawor sie ruszal to jest ok, a co do cisnienia doladowania to przy obrotach 136....150 (wartosc liczbowa ) cisnienie powinno wynoscic 209....238 (w.l.) a przeplywka 225....255

Awatar użytkownika
silnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 19 mar 2008, 11:58
Lokalizacja: Puławy

Post autor: silnik » 25 wrz 2008, 09:50

a czy powinno uciekac powietrze z tego czegos co dodałem na zdjęciu (ucieka w miejscu zaznaczonym). Przypomnę że uciekało jak dmuchałem w węzyk do IC.
Jeszcze dodam że przepływkę podmieniałem od kumpla i było to samo. Jego auto sporo lepiej sie zbiera i leci bez problemu 170km/h a mój z ledwością 140km/h

[ Dodano: 2008-09-26, 17:29 ]
Nikt mi nie powie czy powinno leciec powietrze z tego plastiku? Dzisiaj jeszcze podpiołem (manometr taki do sprawdzenia cisnienia kół) w miejsce zaslepione weżykiem i nawet wskazówka nie zadrgała a gaz wcisnięty do dechy. Podczas jazdy z maks prędkoscią tj 140km/h tez wskazówka sie nie podniosła. Manometr jest OK bo dmuchałem w ten sam wężyk pompką do roweru. Koledzy pomocy bo już nie wiem co jest mojej bryczce. Chyba ją sprzedam:) :-)

vito_82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: vito_82 » 02 lip 2009, 08:13

Witam panowie

Podepnę się pod temat :roll:

Kolega kupił Leon'a Sport TDI(150 KM), pojeździł 2 tygodnie i jadąc dość spokojnie(160 ;-) ) coś mu strzeliło pod maską i maszynka straciła moc, zaczęła kopcić na czarno...
Moja prośba do Was to namiar na kogoś w Łodzi bądź okolic, kto ma Vag'a (umie się nim posługiwać) i ma pojęcie o TDI'kach, bo odradziłem mu panów mechaników-komórkowców co będą kazali wymieniać mu pół auta po kolei (bo może to turbo a może to wina tłumika końcowego 8-) )

Ps.A może macie pomysły co do przyczyny :?:

Z góry dzięki za info <piwo>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 lip 2009, 08:32

jak strzeliło i kopci na czarno to jest wielka dziura w dolocie, czyli albo pękł któryś wąż na drodze turbo-IC-kolektor ssący albo poluzowała się opaska i zsunął się któryś wąż <ok>

u mnie raz z turbiny zerwało wąż i huk był dość spory :-/

proponuję podnieść maskę, zdjąć osłonę silnika i ręcznie szukać miejsca usterki, potem wizyta na szrocie ewentualnie w sklepie z częściami do ciężarówek lub maszyn rolniczych, VAG nie pokaże który wąż strzelił <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 02 lip 2009, 09:52

vito_82 pisze:Witam panowie

Podepnę się pod temat :roll:

Kolega kupił Leon'a Sport TDI(150 KM), pojeździł 2 tygodnie i jadąc dość spokojnie(160 ;-) ) coś mu strzeliło pod maską i maszynka straciła moc, zaczęła kopcić na czarno...
Moja prośba do Was to namiar na kogoś w Łodzi bądź okolic, kto ma Vag'a (umie się nim posługiwać) i ma pojęcie o TDI'kach, bo odradziłem mu panów mechaników-komórkowców co będą kazali wymieniać mu pół auta po kolei (bo może to turbo a może to wina tłumika końcowego

Dziura w dolocie jak stodoła... zacznij od sprawdzenia szczelnosci rur dolotowych....

vito_82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: vito_82 » 03 lip 2009, 07:44

Dzięki panowie za naprowadzenie... przy IC'ku ogromna nieszczelność wykryta, oberwane jakieś zaczepy na przewodzie i wyskakuje pod ciśnieniem :roll:

Teraz moje kolejne pytanie.
Czy po naprawie nieszczelności należy podpiąć się pod VAG'a, czy będą jakieś błędy spowodowane tą usterką które należy wykasować :?: Czy nic nie trzeba robić :?:

Pozdrawiam

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 lip 2009, 18:02

jakiś błąd mógł wyskoczyć ale czy go skasujesz czy nie to do jazdy nie ma znaczenia <ok>
błędy są tylko po to żeby łatwiej postawić diagnozę ale jak Ci się nudzi to możesz podpiąć pod VAG'a tylko że na stacji diagnostycznej zapłacisz kilkadziesiąt pln za które mogłbyś sobie kupić <piwo> no chyba że masz kabelek i program ;-)

vito_82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 18 maja 2008, 17:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: vito_82 » 04 lip 2009, 08:19

Coś słyszałem, że turbawka może pracować po takim zdarzeniu w "trybie awaryjnym", ale skoro tak nie jest i nic to nie zmieni, nie ma sensu podłączania pod VAG'a to powiem koledze, żeby skoczył po jakiegoś ośmiopaka 8-)

Dzięki za zainteresowanie <piwo>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 lip 2009, 12:10

w nowszych TDI jeżeli nastąpi przeładowanie lub coś innego i wywali notlauf to silnik przechodzi w tryb awaryjny i zostaje w nim aż do ponownego uruchomienia, po ponownym uruchomieniu jest wszystko ok do momentu wystąpienia jakiejś usterki (czyli po naprawie usterki notlauf nie wystąpi)

w starszych TDI wystarczyło zdjąć nogę z gazu i po powrocie optymalnych parametrów silnik wychodził z trybu awaryjnego (bez ponownego uruchomienia silnika)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl