Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[TDI 1Z] brak mocy

ODPOWIEDZ
kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

[TDI 1Z] brak mocy

Post autor: kamilg.86.86 » 18 cze 2009, 23:39

witam mam problem z mocą tzn. auto rozpędza sie do predkości 110km/h i kończy przyspieszać (pedał gazu w podłodze) noga z gazu i ponownie wciśnięcie auto przyspiesza do 170 km/h, sprawdzałem dziś N-75 ale nie wiem czy dobrze tzn. wężyk który idzie od gruszki przy turbinie podłączyłem do rury dolotowej miedzy przepływką a turbiną i nie zauważyłem zmian ,moja audi jest na przepływce pierburg bardzo proszę o pomoc DZIĘKI

Awatar użytkownika
łukib4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:18
Lokalizacja: Kuj-pom

Post autor: łukib4 » 19 cze 2009, 00:28

Jeśli chcesz sprawdzić n75 to podłącz wężyk idący do gruszki z tym co wychodzi z zimnej strony turbo czyli czarny podpięty od spodu w metalowy kruciec n75.
Poza tym polecam lekture
https://audi80.pl/80-b4-19-tdi-1z-ut ... +brak+mocy
https://audi80.pl/-80-b4-19-tdi-1z-b ... +brak+mocy
https://audi80.pl/19tdi-1z-brak-mocy ... cy&start=0
Masz możliwość podpięcia pod kompa i zrobienia logów?
Ostatnio zmieniony 19 cze 2009, 01:51 przez łukib4, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 cze 2009, 00:49

sądząc po objawach nawet bez logów obstawiam brak sterowania turbiną a więc przeładowanie i notlauf oraz błąd 00575 i często występuje przy tym o ile nie pomyliłem numeru 00519, do sprawdzenia wszystkie wężyki (cienkie) od wylotu z turbo przez N75 do gruszki, szczelność gruszki (dmuchając w wężyk idący do gruszki powietrze nie powinno uchodzić) a w ostateczności uszkodzony N75 (czasami podłączając pod zasilacz niby prawidłowo przełącza lub może być całkowicie uszkodzony/zapchany), sprawdź również czy prawidłowo są podłączone wężyki do N75 (boczny króciec do gruszki, dolny (metalowy) do wylotu z turbo, górny plastikowy do węża między przepływką a turbo)

u mnie siedzi regenerowany N75 i czasem mam podobne objawy (chociaż już dwa miesiące jest dobrze) ponowna regeneracja zaworu łącznie z rozebraniem na czynniki pierwsze, naprawą i złożeniem to czas 10minut ;-)
kamilg.86.86 pisze:sprawdzałem dziś N-75 ale nie wiem czy dobrze tzn. wężyk który idzie od gruszki przy turbinie podłączyłem do rury dolotowej miedzy przepływką a turbiną
źle podłączyłeś, powinieneś podłączyć ten wężyk do wylotu z turbo czyli do króćca na wylocie z turbiny lub połączyć z tym co idzie do dolnego (metalowego) króćca N75 za pomocą cienkiej rurki (do złączenia może być taka co jest wewnątrz dezodorantu) <ok>

Awatar użytkownika
łukib4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:18
Lokalizacja: Kuj-pom

Post autor: łukib4 » 19 cze 2009, 01:11

Ja miałem te same obiawy co autor tematu.Kumiłem nowy n75 o taki: www.allegro.pl/item663982740_zawor_regu ... w_pierburg
Przełożyłem tyllko mocowanie ze starego.Jak ręką odiął.Autko śmiga :mrgreen:
Stary też mam zamiar zregenerować. UKI_XX,trzeba coś tam wymieniać czy tylko rozebrać i wyczyścić?
Ostatnio zmieniony 19 cze 2009, 12:36 przez łukib4, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 cze 2009, 08:51

kiedyś to ładnie opisałem ale awaria forum spowodowała utratę informacji więc łukib4 odpowiadam tam gdzie powinien być post żeby się nie powtarzać

oto link do tematu

Awatar użytkownika
łukib4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:18
Lokalizacja: Kuj-pom

Post autor: łukib4 » 19 cze 2009, 12:50

Dzięki.Fajny opis i rysunek się przyda. <spoko>

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 21 cze 2009, 21:52

sprawdziłem dziś N-75 podłączyłem wężyki jak w opisie wyzej i auto przyspiesza płynnie ale jest troszke mułowate. sprawdziłem ten zaworek dmuchając w niego,dmuchającw górny kruciec powietrze wychodzi bocznym po podłączeniu prądu 12V żadnych zmian więc jest tak jak pisaliście zaworek N-75 do wymiany .DZIĘKI za pomoc

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 23 cze 2009, 14:41

kamilg.86.86 pisze:sprawdziłem dziś N-75 podłączyłem wężyki jak w opisie wyzej i auto przyspiesza płynnie ale jest troszke mułowate. sprawdziłem ten zaworek dmuchając w niego,dmuchającw górny kruciec powietrze wychodzi bocznym po podłączeniu prądu 12V żadnych zmian więc jest tak jak pisaliście zaworek N-75 do wymiany .DZIĘKI za pomoc
ułamana sprężynka wewnątrz zaworu i powstał kołnierz na grzybku, godzina roboty i zawór można zregenerować <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl