[1.9TDI 1Z] Brak reakcji na pedal gazu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 sty 2017, 23:16
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
Myślałem , że logicznie to dało by sie wytłumaczyć ale skoro ruszałem nastawnikiem i nic to podejrzenie padło na kompa. bo wszystko działa normalnie o ile gazu całkowicie nie puszczę, nawet miałem zamiar podciągnąć gaz aby nie schodził na całkowite 0 bo hamowanie silnikiem działa o ile gaz nie zostanie puszczony całkowicie (gdyby nie to, że komp pokazuje właściwie ruch pewdału gazu to bym się zastanawiał nad potencjometrem gazu) alle jest coś takiego , że ze 3 cm wciśnięcia gazu nie powoduje zmiany wskazań i dopiero potem płynnie i powtarzalnie reaguje.
Jeszcze to przetestuje
Zobaczymy z tymi logami w T3 ale musiał bym przeniesć złącze z paki do kabiny
O mTDI wystarczyło by aby miał mocy nie mniej niż 1.9 TD bo AUDI zostało kupione z nastawieniem na ekonomię i solidność oraz odporność na rdzę (pompę od AAZ mam i mniejwięcej wyczytałem , że wystarczy przełożyć tłoczkorozdzielacz z TDI 10 mm do fali z AAZ w miejsce 9mm - zobaczymy czy się tak da) i mam nadzieje, ze to jedyna modyfikacja którą będę musiał wykonać
Jeszcze to przetestuje
Zobaczymy z tymi logami w T3 ale musiał bym przeniesć złącze z paki do kabiny
O mTDI wystarczyło by aby miał mocy nie mniej niż 1.9 TD bo AUDI zostało kupione z nastawieniem na ekonomię i solidność oraz odporność na rdzę (pompę od AAZ mam i mniejwięcej wyczytałem , że wystarczy przełożyć tłoczkorozdzielacz z TDI 10 mm do fali z AAZ w miejsce 9mm - zobaczymy czy się tak da) i mam nadzieje, ze to jedyna modyfikacja którą będę musiał wykonać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Widze że moje tłumaczenie Ci, że to wszystko wina nastawnika ,jest daremne ... więc moje dalsze "produkowanie się " w tym temcie uwazam za bezcelowedarekn pisze:Myślałem , że logicznie to dało by sie wytłumaczyć ale skoro ruszałem nastawnikiem i nic to podejrzenie padło na kompa. bo wszystko działa normalnie o ile gazu całkowicie nie puszczę, nawet miałem zamiar podciągnąć gaz aby nie schodził na całkowite 0 bo hamowanie silnikiem działa o ile gaz nie zostanie puszczony całkowicie (gdyby nie to, że komp pokazuje właściwie ruch pewdału gazu to bym się zastanawiał nad potencjometrem gazu) alle jest coś takiego , że ze 3 cm wciśnięcia gazu nie powoduje zmiany wskazań i dopiero potem płynnie i powtarzalnie reaguje.
Jeszcze to przetestuje
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Krzysiu darekn, nie szuka pomocy ,co ewidentnie widac po jego wpisach ..."podałem " mu 100% sprawcę tego co mu sie dzieje na "tacy " i jest to na 100% nastawnik ...ale On uparł się żeby go naprawić ,bo nie moze ,albo nie chce uwierzyć ze się nie da i będzie "testował " ...a na koniec pisze że i tak "elektronika robi wypad " i zrobi mTDI ...więc ja nie mam wiecej pytań
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017, 18:03 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 sty 2017, 23:16
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
Pomocy szukalem i dowiedzialem się, że nie ma rozwiązania tego problemu poza wymianą nasyawnika. Miałem nadzieje, że może to coś innego bo przeważnie temat sie urywal w necie i nie bylo nic na 100% dodatkowo chcialem zamiescić tutaj info o wszystkich przeprowadzonych testach aby inni widzieli co bylobrobione i jaki mialo wplyw.
Dzis sprawdzilem gaz i widzialem ze status zmienia sie od samego poczatku -czyli nie ma co grzebac.
Moje spostrzeżenie jest takie, że widocznie komputer tak reaguje na zuzyty potencjometr przejezdzajac przez miejsce bardziej wypracowane z duza predkością widzi skok wartosci i taki jest objaw.Nastawnika potencjometrycznego nie bede naprawiał bo naczytalem sie juz sporo o problemach.
Zanim zrobi się cieplej lub zdechnie bardziej nastawnik pobadam jeszcze problemy na drugim TDI i wtedy zastanowie sie czy mTDI czyTDI indukcyjne (do jednego mam czesci i do drugiego tez w saumie poza złączami)
Dzis sprawdzilem gaz i widzialem ze status zmienia sie od samego poczatku -czyli nie ma co grzebac.
Moje spostrzeżenie jest takie, że widocznie komputer tak reaguje na zuzyty potencjometr przejezdzajac przez miejsce bardziej wypracowane z duza predkością widzi skok wartosci i taki jest objaw.Nastawnika potencjometrycznego nie bede naprawiał bo naczytalem sie juz sporo o problemach.
Zanim zrobi się cieplej lub zdechnie bardziej nastawnik pobadam jeszcze problemy na drugim TDI i wtedy zastanowie sie czy mTDI czyTDI indukcyjne (do jednego mam czesci i do drugiego tez w saumie poza złączami)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI
Zmiana pompy na tą z TD nie jest opłacalne!! Sprawdzałeś czujnik położenia pedału gazu? Akurat znajomy teraz przerabia ten sam temat, że opuści gaz i potem nie reaguje. Jak Munior i Krzysiek 84 piszą, że nastawnik to zmień nastawnik, albo jeszcze podmień czujnik położenia pedału gazu. Jeżeli jesteś tak uparty na tą pompe od AAZ- przerabiaj, ale żebyś potem nie marudził, czemu tak zamulony jest albo że nie jest dobrze ustawiony kąt wtrysku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak ktoś posiada nastawnik potencjometryczny ,to bardziej charakterystycznego objawu jego końca mieć nie będzie .Brak reakcji na gaz ,który wraca po nacisnięciu sprzęgła ,to 100% pewności że winny jest nastawnik ,nic więcej ...przypadku żeby winny temu był potencjometr gazu ,jeszcze nie widziałem i nie sądzę żebym kiedykolwiek zobaczył .A trochę tych przypadków widzialem .Takze jak ktoś ma powyższe objawy niech się nie łudzi ze winny jest potencjometr gazuAdiGassler pisze:Sprawdzałeś czujnik położenia pedału gazu? Akurat znajomy teraz przerabia ten sam temat, że opuści gaz i potem nie reaguje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 sty 2017, 23:16
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
Narazie zaobserwowalem, że jezeli gazu calkiem nie puszcze to moge hamowac silnikiem do woli i nie gaśnie nawet wciskajac tylko tyle co na luzie daje 980 obrotow.
Może to i tymczasowe rozwiązanie ale mnie by zadowoliło i dało czas na zastanowienie oraz było najniższe w kosztach.
Załatwie staly ogranicznik w tym tygodniu mechanicznie lub w postaci rezystora.
[ Dodano: 2017-02-16, 23:14 ]
Porobiłem już ostatnie zaplanowane testy.
Podłączyłem kontrolkę do zaworu gaszenia i okazało się ,że komp odcina z niego napięcie. Dałem zasilanie na stałę ale i tak silnik zachowywał się jak zgaszony bo tak jak wcześniej nie reagował na ruch gazem aż do spadku obrotów.
Dodanie rezystora 18 ohm na pinie 3 potencjometru gazu podniosło obroty do 1000. Efekt gaśnięcia zmniejszył się ale tylko trochę. Odłączenie pin 4 od potencjometru gazu - styk sygnału puszczenia gazu podniósł obroty między 1000-1200 nie do końca stabilne się stały i zegary zaczęły zaświecać kontrolkę błędów silnika, a gaśnięcie nie ustąpiło.
Obrócenie styków suwaka na osi w nastawniku w stosunku do oryginalnego położenia (ok 2-3 mm , mierząc na stykach potencjometru dało poprawę mocy na tyle, że bez problemu osiąga 150km/h i dalej czuć że bez problemu by przyśpieszał.
Jednak ze względu na gaśnięcie po hamowaniu silnikiem w przyszłym tygodniu może uda się przejść na mTDI ale mam nadzieję, że komp nadal będzie aktywny i pozwoli mi odczytywać na VAG-COM kąt wtrysku sprawdzę na ile to rozwiązanie mnie zadowoli i czy zostanie na stałe.
Może to i tymczasowe rozwiązanie ale mnie by zadowoliło i dało czas na zastanowienie oraz było najniższe w kosztach.
Załatwie staly ogranicznik w tym tygodniu mechanicznie lub w postaci rezystora.
[ Dodano: 2017-02-16, 23:14 ]
Porobiłem już ostatnie zaplanowane testy.
Podłączyłem kontrolkę do zaworu gaszenia i okazało się ,że komp odcina z niego napięcie. Dałem zasilanie na stałę ale i tak silnik zachowywał się jak zgaszony bo tak jak wcześniej nie reagował na ruch gazem aż do spadku obrotów.
Dodanie rezystora 18 ohm na pinie 3 potencjometru gazu podniosło obroty do 1000. Efekt gaśnięcia zmniejszył się ale tylko trochę. Odłączenie pin 4 od potencjometru gazu - styk sygnału puszczenia gazu podniósł obroty między 1000-1200 nie do końca stabilne się stały i zegary zaczęły zaświecać kontrolkę błędów silnika, a gaśnięcie nie ustąpiło.
Obrócenie styków suwaka na osi w nastawniku w stosunku do oryginalnego położenia (ok 2-3 mm , mierząc na stykach potencjometru dało poprawę mocy na tyle, że bez problemu osiąga 150km/h i dalej czuć że bez problemu by przyśpieszał.
Jednak ze względu na gaśnięcie po hamowaniu silnikiem w przyszłym tygodniu może uda się przejść na mTDI ale mam nadzieję, że komp nadal będzie aktywny i pozwoli mi odczytywać na VAG-COM kąt wtrysku sprawdzę na ile to rozwiązanie mnie zadowoli i czy zostanie na stałe.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
A co powiecie na to: Rano odpali, ale nie reaguje na pedał gazu przez kilka sekund. Potem wszystko wraca do normy. Aczkolwiek gdy zaraz po przywróceniu reakcji na gaz chcę ruszyć, to nie ma mocy by wjechać na drogę pod delikatne wniesienie na posesji, pozostaje dać większe obroty. Natomiast gdy po odpaleniu pochodzi z 30 - 45 sekund wraca do normy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak masz na nastawniku potencjometrycznym ,normalka ....jeden z wielu objawów jego zużyciaspamki pisze:A co powiecie na to: Rano odpali, ale nie reaguje na pedał gazu przez kilka sekund. Potem wszystko wraca do normy. Aczkolwiek gdy zaraz po przywróceniu reakcji na gaz chcę ruszyć, to nie ma mocy by wjechać na drogę pod delikatne wniesienie na posesji, pozostaje dać większe obroty. Natomiast gdy po odpaleniu pochodzi z 30 - 45 sekund wraca do normy.