Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Brak reakcji na pedal gazu.

darekn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2017, 23:16
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: darekn » 30 sty 2017, 15:13

Myślałem , że logicznie to dało by sie wytłumaczyć ale skoro ruszałem nastawnikiem i nic to podejrzenie padło na kompa. bo wszystko działa normalnie o ile gazu całkowicie nie puszczę, nawet miałem zamiar podciągnąć gaz aby nie schodził na całkowite 0 bo hamowanie silnikiem działa o ile gaz nie zostanie puszczony całkowicie (gdyby nie to, że komp pokazuje właściwie ruch pewdału gazu to bym się zastanawiał nad potencjometrem gazu) alle jest coś takiego , że ze 3 cm wciśnięcia gazu nie powoduje zmiany wskazań i dopiero potem płynnie i powtarzalnie reaguje.
Jeszcze to przetestuje

Zobaczymy z tymi logami w T3 ale musiał bym przeniesć złącze z paki do kabiny ;)

O mTDI wystarczyło by aby miał mocy nie mniej niż 1.9 TD bo AUDI zostało kupione z nastawieniem na ekonomię i solidność oraz odporność na rdzę (pompę od AAZ mam i mniejwięcej wyczytałem , że wystarczy przełożyć tłoczkorozdzielacz z TDI 10 mm do fali z AAZ w miejsce 9mm - zobaczymy czy się tak da) i mam nadzieje, ze to jedyna modyfikacja którą będę musiał wykonać

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sty 2017, 15:48

darekn pisze:Myślałem , że logicznie to dało by sie wytłumaczyć ale skoro ruszałem nastawnikiem i nic to podejrzenie padło na kompa. bo wszystko działa normalnie o ile gazu całkowicie nie puszczę, nawet miałem zamiar podciągnąć gaz aby nie schodził na całkowite 0 bo hamowanie silnikiem działa o ile gaz nie zostanie puszczony całkowicie (gdyby nie to, że komp pokazuje właściwie ruch pewdału gazu to bym się zastanawiał nad potencjometrem gazu) alle jest coś takiego , że ze 3 cm wciśnięcia gazu nie powoduje zmiany wskazań i dopiero potem płynnie i powtarzalnie reaguje.
Jeszcze to przetestuje
Widze że moje tłumaczenie Ci, że to wszystko wina nastawnika ,jest daremne ... więc moje dalsze "produkowanie się " w tym temcie uwazam za bezcelowe
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

darekn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2017, 23:16
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: darekn » 30 sty 2017, 16:10

Zimno jest i mam zimny garaż blaszak, kabelki sztywne i ciekawosc mnie zżera czemu taki durny problem wystepujenie majacy sensu.
Dlatego ostatni test i elektronika robi tymczasowy lub na stale wypad

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 sty 2017, 17:11

darekn, Jak Munior radzi , albo szukasz sprawny nastawnik potencjometryczny , który nie wiadomo ile pochodzi , bo najmłodsze mają po 23 lata.

Uderzaj do Mariusza na uproszczoną przekładkę i pozbedziesz się problemu z nastawnikiem , a i auto trochę żwawsze będzie po tym zabiegu okok

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sty 2017, 17:43

Krzysiu darekn, nie szuka pomocy ,co ewidentnie widac po jego wpisach ..."podałem " mu 100% sprawcę tego co mu sie dzieje na "tacy " i jest to na 100% nastawnik ...ale On uparł się żeby go naprawić ,bo nie moze ,albo nie chce uwierzyć ze się nie da i będzie "testował " ...a na koniec pisze że i tak "elektronika robi wypad " i zrobi mTDI ...więc ja nie mam wiecej pytań
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017, 18:03 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 sty 2017, 18:03

MUNIOR pisze:albo nie chce w to uwierzyć
Taką opinie mają 1Z , że sa pancerne , pod warunkiem, że działa nastawnik.

darekn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2017, 23:16
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: darekn » 30 sty 2017, 18:21

Pomocy szukalem i dowiedzialem się, że nie ma rozwiązania tego problemu poza wymianą nasyawnika. Miałem nadzieje, że może to coś innego bo przeważnie temat sie urywal w necie i nie bylo nic na 100% dodatkowo chcialem zamiescić tutaj info o wszystkich przeprowadzonych testach aby inni widzieli co bylobrobione i jaki mialo wplyw.
Dzis sprawdzilem gaz i widzialem ze status zmienia sie od samego poczatku -czyli nie ma co grzebac.
Moje spostrzeżenie jest takie, że widocznie komputer tak reaguje na zuzyty potencjometr przejezdzajac przez miejsce bardziej wypracowane z duza predkością widzi skok wartosci i taki jest objaw.Nastawnika potencjometrycznego nie bede naprawiał bo naczytalem sie juz sporo o problemach.
Zanim zrobi się cieplej lub zdechnie bardziej nastawnik pobadam jeszcze problemy na drugim TDI i wtedy zastanowie sie czy mTDI czyTDI indukcyjne (do jednego mam czesci i do drugiego tez w saumie poza złączami)

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 30 sty 2017, 20:57

Skoro nawala ci ten nastawnik i cie to denerwuje to poprostu wrzuć sobie narazie pompę od td. Audi będzie słabe ale za to nie będziesz miał problemu z brakiem gazu

AdiGassler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
Lokalizacja: TKI

Post autor: AdiGassler » 31 sty 2017, 11:31

Zmiana pompy na tą z TD nie jest opłacalne!! Sprawdzałeś czujnik położenia pedału gazu? Akurat znajomy teraz przerabia ten sam temat, że opuści gaz i potem nie reaguje. Jak Munior i Krzysiek 84 piszą, że nastawnik to zmień nastawnik, albo jeszcze podmień czujnik położenia pedału gazu. Jeżeli jesteś tak uparty na tą pompe od AAZ- przerabiaj, ale żebyś potem nie marudził, czemu tak zamulony jest albo że nie jest dobrze ustawiony kąt wtrysku.
A6 C4 AAT (wtryski AEL 0.210)

Jak B4 to tylko w TDI

Podstawowa diagnostyka VAG świętokrzyskie. Tel. 570783700

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 sty 2017, 17:56

AdiGassler pisze:Sprawdzałeś czujnik położenia pedału gazu? Akurat znajomy teraz przerabia ten sam temat, że opuści gaz i potem nie reaguje.
Jak ktoś posiada nastawnik potencjometryczny ,to bardziej charakterystycznego objawu jego końca mieć nie będzie .Brak reakcji na gaz ,który wraca po nacisnięciu sprzęgła ,to 100% pewności że winny jest nastawnik ,nic więcej ...przypadku żeby winny temu był potencjometr gazu ,jeszcze nie widziałem i nie sądzę żebym kiedykolwiek zobaczył .A trochę tych przypadków widzialem .Takze jak ktoś ma powyższe objawy niech się nie łudzi ze winny jest potencjometr gazu
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

darekn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 sty 2017, 23:16
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: darekn » 16 lut 2017, 23:14

Narazie zaobserwowalem, że jezeli gazu calkiem nie puszcze to moge hamowac silnikiem do woli i nie gaśnie nawet wciskajac tylko tyle co na luzie daje 980 obrotow.
Może to i tymczasowe rozwiązanie ale mnie by zadowoliło i dało czas na zastanowienie oraz było najniższe w kosztach.
Załatwie staly ogranicznik w tym tygodniu mechanicznie lub w postaci rezystora.

[ Dodano: 2017-02-16, 23:14 ]
Porobiłem już ostatnie zaplanowane testy.
Podłączyłem kontrolkę do zaworu gaszenia i okazało się ,że komp odcina z niego napięcie. Dałem zasilanie na stałę ale i tak silnik zachowywał się jak zgaszony bo tak jak wcześniej nie reagował na ruch gazem aż do spadku obrotów.
Dodanie rezystora 18 ohm na pinie 3 potencjometru gazu podniosło obroty do 1000. Efekt gaśnięcia zmniejszył się ale tylko trochę. Odłączenie pin 4 od potencjometru gazu - styk sygnału puszczenia gazu podniósł obroty między 1000-1200 nie do końca stabilne się stały i zegary zaczęły zaświecać kontrolkę błędów silnika, a gaśnięcie nie ustąpiło.
Obrócenie styków suwaka na osi w nastawniku w stosunku do oryginalnego położenia (ok 2-3 mm , mierząc na stykach potencjometru dało poprawę mocy na tyle, że bez problemu osiąga 150km/h i dalej czuć że bez problemu by przyśpieszał.

Jednak ze względu na gaśnięcie po hamowaniu silnikiem w przyszłym tygodniu może uda się przejść na mTDI ale mam nadzieję, że komp nadal będzie aktywny i pozwoli mi odczytywać na VAG-COM kąt wtrysku ;) sprawdzę na ile to rozwiązanie mnie zadowoli i czy zostanie na stałe.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 lut 2017, 00:20

Brniesz w te MTdi , oszukiwanie Ecu i jeszcze jakieś oporniki.

Twoja broszka , Ale lepiej byłoby ogarnąć na pełnej diagnostyce w "" pierburgu""
i miec w pełni diagnozowalne auto , przy którym można przeprowadzić różne modyfikacje celem podniesienia mocy , jak i pełnej diagnostyki VAG
Obrazek

spamki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 lip 2015, 16:44
Lokalizacja: KWA

Post autor: spamki » 06 paź 2018, 00:47

A co powiecie na to: Rano odpali, ale nie reaguje na pedał gazu przez kilka sekund. Potem wszystko wraca do normy. Aczkolwiek gdy zaraz po przywróceniu reakcji na gaz chcę ruszyć, to nie ma mocy by wjechać na drogę pod delikatne wniesienie na posesji, pozostaje dać większe obroty. Natomiast gdy po odpaleniu pochodzi z 30 - 45 sekund wraca do normy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 paź 2018, 08:07

spamki pisze:A co powiecie na to: Rano odpali, ale nie reaguje na pedał gazu przez kilka sekund. Potem wszystko wraca do normy. Aczkolwiek gdy zaraz po przywróceniu reakcji na gaz chcę ruszyć, to nie ma mocy by wjechać na drogę pod delikatne wniesienie na posesji, pozostaje dać większe obroty. Natomiast gdy po odpaleniu pochodzi z 30 - 45 sekund wraca do normy.
Jak masz na nastawniku potencjometrycznym ,normalka ....jeden z wielu objawów jego zużycia
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

spamki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 lip 2015, 16:44
Lokalizacja: KWA

Post autor: spamki » 07 paź 2018, 21:08

Też bym tak obstawiał, ale mam pierburga.
niunia 94' Pierburg, AC,
Dołączył w 2015r. a ma status Nowy Klubowicz :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga