Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 sie 2014, 11:15

Dane te mam od producenta.

Co do pompy to 0.216 jeszcze 10 starczy ale kiedy zmieniłem pompę na 11 bez zmiany wtrysków (AFN) to poczułem różnicę. Przybywa momentu i mocy na samej pompie plus tarcza fali DE 110 (AFN) ale to już inny temat. Trzeba potem korekcję zrobić.

Temat w sumie dotyczy chipowania i od tego się powinno zaczynać. Albo zadeklarować "tunerowi" co w najbliższym czasie ma zagościć pod maską by za dużo nie korygować.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 sie 2014, 11:22

2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT
2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL.ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm
2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 29 sie 2014, 12:14

Francis1982 pisze:
illusion pisze: Ori mają 0.194 z tego co wiem, więc w porównaniu z 0.210 jest trochę więcej.
5 otworków po 0.185 mm każdy ;) DSLA 150 P 357 ori
no właśnie, to różnica jest 0.025mm, czyli dosyć duża;) powinno dać się odczuć. :) także czekamy na wypowiedź kolegi. :)

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 29 sie 2014, 13:44

Ja też czekam na wtryski ale sam kolega kostrz zaznaczył że wtryski dadzą spory przyrost mocy jeszcze. Wtryski mają się pojawić u mnie na początku września:-) co do spalania to po samym programie na wtryski 210 nie zmieniło się. Ale moment jest widoczna poprawa.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 29 sie 2014, 21:33

u mnie spalanie jakie było takie jest po zmianie wtrysków ... różnica w jeździe jakaś tam jest, ale sama zmiana wtrysków szału nie robi, wydaje mi się, że z dołu lepiej idzie.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 30 sie 2014, 09:32

drivtens pisze:Ja jestem ciekaw jak wypadłby spalanie przy predkości >120 km/h po chipie, wiekszych wtryskach i skrzyni EEN w porównaniu do czystej serii. <ok>
mam 11mm,afn 0,210, hybryda z podpisu, EEN, po nizej 5l na 100km nie moge zejsc :p

robie trase slask > polnoc, 580km, srednio jade 120-130, "wszedzie"

mocna pompa i wtryski poprawiaja dol

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 30 sie 2014, 21:43

Na pokladzie skrzynia FHN, mocny soft 16 bit i wtrychy AFN jezdzac dynamicznie i załadowany po brzegi zrobione 2800km wlane 160l paliwa z czego 1800km to trasy i autostrady 130-160KM/H reszta to miasto i korki uważam że jest fajnie <ok> wychodzi jakies 5,7 litra <ok>

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 30 sie 2014, 22:24

Między ori wtryskami a 0,210 przy spokojnej jeździe nie ma różnicy w spalaniu, nawet na pompie 11mm, sprawdzone ostatnio. Jechałem 3lata temu do niemiec nic nie przerobionym 1z, wszystko ori. (dopiero co kupiłem) na oponach 195, zrobione 3100km 4osoby, pełny bak i ok. 120kg bagażu cały wyjazd to 5,3l/100km, jechałem 3tyg. temu tą samą trasę, tak samo załadowane auto opony z przodu 205 z tyłu 215 i zdecydowanie dynamiczniej jechałem i wyszło.... 5,3 <ok> więc, nie wierzcie w mity, sami sprawdźcie :-P i to wszystko cały czas na skrzyni CVC- :-|

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 30 sie 2014, 22:39

Mi teraz jak jechałem na wakacje wyszło 5,2l, jest to wynik po CHIPie. Pomiar dokonywany na tankowaniu do pełna, więc realny. W zeszłym roku wyszło na tej samej trasie 4,8 bez CHIPa, ale znacznie mniej dynamicznie użytkowane auto. Wiec sam CHIP nie wpływa na spalanie przy racjonalnej jeździe, no ale jak tu nie wyprzedzac jak świerzo zrobiony program a auto nagle w koncu zaczyna jehać!? <ok>
brabus124, jeżeli na Twoim zestawie wychodzi takie spalanie to jestem pod wrażeniem... :shock:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 30 sie 2014, 22:46

drivtens pisze:brabus124, jeżeli na Twoim zestawie wychodzi takie spalanie to jestem pod wrażeniem... :shock:
No cóż, tak wychodzi :-P na plus jest FMIC, silnik jest mniej obciążony i ma mniejsze zapotrzebowanie na paliwko ;-) a co do paliwa... to tylko najlepsze w tamtą stronę na Rosyjskim (z obwodu kaliningradzkiego) a z powrotem na Luxemburskim :-D

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 18 wrz 2014, 21:26

Tak więc zdaje relacje z wymiany wtrysków. Przyrost mocy i momentu jest wyraźnie odczuwalny. Po samym chipie od mariusza. Samochód tracił trakcje na 2 biegów przy gazie w podłodze. Teraz efekt jest taki że na połowie gazu potrafi stracić przyczepność na 2 biegu. Przyspieszenie się zmieniło diametralnie. A wyprzedzanie to sama przyjemność. Tak więc montaż wtrysków 210 daje spory przyrost mocy. A i dół stał się dużo lepszy.

Awatar użytkownika
Boberro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 246
Rejestracja: 10 lut 2014, 22:44
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Boberro » 19 wrz 2014, 21:06

pytanko mam wrzucony soft + wtryski od afn-a ,już się przyzwyczaiłem do osiągów, zastanawiałem się nad swap-em na 2.8 lub coś innego jakieś 1.8 t, ale chyba nie bedę tego robił co można jeszcze zrobić z AHU żeby to lepiej dmuchało i nie wyrzuciło tony sadzy na głowę bo to w cabrio nie pasuję <ok>

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 19 wrz 2014, 21:26

Boberro, Wrzuć FMIC, masz ciekawy zderzak pod którym jest sporo miejsca więc na spokojnie możesz ogarnąć FMIC, efekt- mniej dymu, ciut wyżej możesz kręcić silnik, latem nie robi się mułowaty przy upałach- ogólnie mniej podatny na przegrzewanie. Przy FMIC możesz też podnieść ciśnienie doładowania, z najprostszych modów zostaje Ci jeszcze zmienić wtryski na większe - najlepiej 216- poprawi się szczególnie moment obr. na dole i pompa 11mm - też daje znaczną różnicę.

Jakie masz teraz ciśnienie doładowania ?

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 20 wrz 2014, 16:28

kamsta pisze:Tak więc zdaje relacje z wymiany wtrysków. Przyrost mocy i momentu jest wyraźnie odczuwalny. Po samym chipie od mariusza. Samochód tracił trakcje na 2 biegów przy gazie w podłodze. Teraz efekt jest taki że na połowie gazu potrafi stracić przyczepność na 2 biegu. Przyspieszenie się zmieniło diametralnie. A wyprzedzanie to sama przyjemność. Tak więc montaż wtrysków 210 daje spory przyrost mocy. A i dół stał się dużo lepszy.

To mnie zachęciłeś do tych wtrysków. :mrgreen: Po wypłacie montuję. ;D Najgorzej, że nie mam FMICA i kasy żeby go robić, bo w dzień jak jest gorąco rzeczywiście chodzi gorzej niż jak temperatura jest poniżej 15 i jest chłodno. ;)

Awatar użytkownika
Boberro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 246
Rejestracja: 10 lut 2014, 22:44
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Boberro » 20 wrz 2014, 19:45

brabus124 pisze:Boberro, Wrzuć FMIC, masz ciekawy zderzak pod którym jest sporo miejsca więc na spokojnie możesz ogarnąć FMIC, efekt- mniej dymu, ciut wyżej możesz kręcić silnik, latem nie robi się mułowaty przy upałach- ogólnie mniej podatny na przegrzewanie. Przy FMIC możesz też podnieść ciśnienie doładowania, z najprostszych modów zostaje Ci jeszcze zmienić wtryski na większe - najlepiej 216- poprawi się szczególnie moment obr. na dole i pompa 11mm - też daje znaczną różnicę.

Jakie masz teraz ciśnienie doładowania ?
dzięki za porady, daj mi jakiś namiar na fmic , jeżeli chodzi o wtryski to takie ? alledrogo
tutaj mam pompę chodzi o coś takiego: alledrogo pompa

jak możesz coś innego polecić to wrzuć namiar dzięki, jak mam zrobiony program i wtryski z afn-a to muszę przy tych wtryskach 216 coś znowu kombinować z komputerem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga