Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Ciężko pali, nierowno pracuje i dziura przy 2600 obr

ODPOWIEDZ
jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

[B4 1Z] Ciężko pali, nierowno pracuje i dziura przy 2600 obr

Post autor: jastom » 15 gru 2009, 23:42

Jakies 4kkm wstecz miałem wymieniany rozrzad, ok 15 kkm wstecz uszczelnianą pompę.
Po wymianie rozrządu jakby gorzej z odpalaniem i to nawet wowczas gdy temp kilka stopni na +. Dzisiaj przy kikustopniowym mrozie po odpaleniu "kaszlał" nieco i lekko przez to falowały oborty. Wrażenie jakby na wszystkie "gary" nie chodził. Muł okropny na zimnym silniku; zimnym według mnie zbyt dlugo. Bardzo rzadko, nawet w miejskich korkach, temp. dochodzi do 90%. Raczej wskazowka pomiędzy (posrodku) białą krechą a wskazaniem 90. Termostat i czujnik wymieniane w tym samym czasie, co uszczelnianie pompy.

Ostatnie w trasie zaobserwowałem, że przy ok 2600 obr powstaje co w rodzaju "dziury". Auto wwczas zamiast zyskac, traci cały impet wyprzedzania. Przy ok. 2800 powoli wraca do normy, ale z bolem.

Pompa szczelna.

Wybieram się wprawdzie na diagnostykę, ale niechciałbym tam jechac zupełnie zielony.
Proszę więc o sugestie co do ewentualnych defektow i udzielenie rad jak rozmawiac z diagnostą, coby mi kitu nie sprzedał.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 16 gru 2009, 02:14

Sprawdź kąt wtrysku, dawke paliwa. Skoro termostat nie trzyma to do wymiany. Jak bedziesz na Vagu to niech gość sprawdzi jaką temp pokazuje czujnik temp ECu, bo może czujnik i/lub wskaźnik źle wskazuje temp płynu. Jak pojedziesz na vaga,to zagrzej dobrze auto.

Co dokiepskiego odpalania i nie chodzenia na zimnym na wszystkie gary, to sprawdź swiece zarowe i czy jest na nich podawane napięcie (opis na forum) .

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 16 gru 2009, 09:30

moim zdaniem powinieneś jeszcze sprawdzić ciśnienie doładowania ....bo może zawór upustowy przypieczony i dlatego masz dziurę....albo jeszcze co innego sie dzieje z turbiną

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 08 sty 2010, 18:20

na poniedziałek umówiłem się na diagnostykę. Być może ktos z Łodzi robił diagnostykę badź jakieś naprawy na ul. Hufcowej?

Po opisaniu objawów, gość stwierdził, że to jest dziura turbinowa. Ta dziura występuje chyba zawsze, nawet przy zdrowej turbinie ( tak gdzies poczytałem). U mnie jednak trwa zbyt długo a auto traci impet przyspieszania. Czy to moze oznaczac koniec turbiny? Co to i gdzie jest ten zawór upustowy?
Mechanior wspominał równiez o elemencie odpowiadajacym za podgrzewanie świec żarowych.

Ostatnio po zaparkowaniu na nieznanym poboczu, pobrałem jakiegos klolosalnego głaza, przysypanego śniegiem. Efekt to przerwany płaskownik profilowany, gdzieś na wysokości lewarka, pęknięta osłona silnikai

Ale to temat poboczny. Sednem jest gwizd docierajacy z prawej przedniej strony przy ok. 1400 obr. podczas jazdy. Czyżby głaz mógł coś uszkodzic w IC lub połączeniach z turbiną i to powoduje ten gwizd?

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 08 sty 2010, 18:41

nie chciałbym cię martwić ale z powodu tego głazu mógł pęknąć IC

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 sty 2010, 21:01

po wymianie paska rozrządu należy choć nie zawsze ustawić kąt wtrysku ja tak miałem wymieniłem pasek rozrządu i zaczął mi gorzej palić na zimnym

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 08 sty 2010, 22:41

co do kąta to nawet nie wiem czy ustawili, choć zwróciłem uwagę, żeby to zrobili.

A jeśli pękł IC, to jakieś dodatkowe objawy?

Ile cenią używane IC?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2010, 00:05

jastom pisze:A jeśli pękł IC, to jakieś dodatkowe objawy?
Brak mocy bo turbina dmucha w atmosferę zamiast w dolot
jastom pisze:Ile cenią używane IC?
oj nie chce się poszukać ,na "alledrogo"pełno

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 10 sty 2010, 02:50

EEEtam zaraz pełno, 2 może znalazłem albo źle szukałem. Coś ok 100 zł chyba.

Dzis gwizd znikł. Nie wiem czy zawdzięczam to temu, że na nadkolach i gdzie tylko jeszcze mógł się zmieścicić zalega zbrylony, zmarźnięty śnieg, ale fakt, że nic nie gwizdało . Wprawdzie poprawiłem taki wężyk, który przechodzi przez profil przed szybą, nieopodal filtru przeciwpyłkowego. Po prostu spadł do komory silnika, ale nie sądzę, żeby to miało jakiś wpływ. Szczerze mówiąc nawet nie wiem za co ten węzyk, jak mniemam doprowadzający jakieś powietrze , odpowiada. Przy okazji poprawiłem styki na kostce (też nie znam fachowej nazwy wybaczcie), w którą wchodza dwa wężyki ciśnieniowe i jast podpięta dwupinowa wtyczka, a umiejscowiona jest przy bloku powyżej alternatora. Mi to przypomina jakąś cewkę.
Faktem też jest, że pewnie mojej turbinie bliżej do końca niż do życia.

Czy warto ją regenerować i jaka cena jest rozsądna za taką usługę? 900 wystarczy?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 11 sty 2010, 07:40

sprawdzałeś dokąd ten wężyk prowadzi?masz wskaźnik doładowania turbiny?na Twoim miejscu dokładnie bym to sprawdził .....to może być ważne ! skąd wiesz w jakim stanie jest turbina?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 11 sty 2010, 10:43

jastom pisze:na poniedziałek umówiłem się na diagnostykę. Być może ktos z Łodzi robił diagnostykę badź jakieś naprawy na ul. Hufcowej
Powiedz ze chcialbys zrobic logi dynamiczne i je zabrac ze sobą dla grup 011,010 003 i 008.
Jesli postawią wielke oczy to jedz gdzie indziej albo kup interface i zrób sobie samemu logi.
Bez wykonania logow 011 i 010 wszelkie stawiane diagnozy sa tylko dzialaniem po omacku.

Pozdrawiam

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 11 sty 2010, 14:46

Dowiedziałem się, ze tak kostaka steruje turbiną, wiec poprawienie przewodności wtyczki mogło wpłynać na to, że dziury przy zwiększaniu obrotów nie ma i autko zbiera się szybciej.
Gwidu nadal nie ma, pomimo, że śnieg IC bardzo już nie oblepia. Być może był on zwiazany ze złym działaniem turbiny.
Co do grzania to bankowo termostat czy coś wiecej to się okaze.
Diagnostyki nie zrobiłem, bo jeden objaw ustał, a grzanie to on mi bez kompa zdiagnozował.
Jednakze żałuje, że diagnostyki nie zrobiłem komplekspwej mimo wszystko, bo a nuż cos znałazłoby się. Bo rozumiem, że taka całosciowa jest możliwa zarówno jesli chodzi o logi statyczne i dynamiczne i nie trwa to wiele godzin.

Teraz właśnie auto jest w warsztacie, będzie wyminiany termostat na wehlera i pasek wieloklkinowy, a przy okazji mają mi sprawdzic ciśnienie na garach. Byc może w tym leży problem trudnosci w porannym odpalaniu i krótkiej nierównej pracy.

Wężyka jeszcze nie sprawdziłem, ale na pewno przechodzi on z gumowego oplecionego w cieniutki z tworzywa sztucznego.

Wkrótce napisze czy objawy ustały jak z przyśpieszaniem, z porannym zapalaniem i spalaniem.
pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl