Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 TDI 1Z] Czy 110PS w TDI tez ma oznaczenie 1Z?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

[80 B4 TDI 1Z] Czy 110PS w TDI tez ma oznaczenie 1Z?

Post autor: dejf » 14 mar 2007, 09:16

90PS wiadomo ma oznaczenie 1Z a co z wersją 110PS (wiem ze jej raczej nie ma w 80tkach). ALe czy jest moze jakas literowa roznica w VIN-ie?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 mar 2007, 09:18

Ten silnik ma oznaczenie chyba AFN. Raz widziałem taki wstawiony do B4 ale z ostatniego roku produkcji.

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

Post autor: dejf » 14 mar 2007, 09:24

Aha.. I sadzisz ze w A4-kach tez jest AFN do 2000r? Bo pozniej jest pumpe duse z tego co wiem.. Chcialem sie zapytac jeszcze.. Bo widze ze znasz sie na rzeczy.. :-) Co sadzisz o tych 110PS? Bo mam zamiar w przyszlosci kupic A3 i czasem jak ogladam niemieckie ogloszenia to jest Motorshaden przy tych 110PS :-? A te 90PS sa chyba najbardziej podstawowe proste i jednoczesnie najabrdziej zywotne by sie wydawalo...?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 mar 2007, 09:31

Nie mam doświadczenia w dieslach. Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza auta i silnika, od tego jak był ekspoloatowany. W sumie fabryka wypuszczając nowsze wersje silników raczej nie cofa sie w rozwoju, tylko idzie na przód. Według mnie co nowsze to nowsze. Napewno będzie bardziej skomplikowany w budowie. Popytaj taksówkarzy oni sa specami w eksploatacji diesli i wiedza najlepiej co jest dobre.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 14 mar 2007, 09:33

te 110 to faktycznie dość awaryjne motory, no chyba że masz z pewnego źródła i malutkim przebiegiem, ale itak coś się może z nim stać. 90 są napewno bardziej żywotniejsze. no i w A3 to jeszcze 130 na pompowtryskach, też bardzo udana jednostka :mrgreen:

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

Post autor: dejf » 14 mar 2007, 09:54

No wlasnie tez tak myslalem.. Te 130PS wychodzą dopiero w 2001 a na tyle nie ma funduszy :-P zreszta narazie bede docieral 80tke bo jeszcze nie wybiło jej 170tkm wiec szkoda sprzedawac :-D jesli chodzi o pompowtryski to wystarczyloby mi 101PS wystarczajaco szybkie i oszczedne 8-) Mama posiada A3 98r 90PS i musze powiedziec ze predzej wkreca sie na obroty niz 80tka.. Turbina wczesniej zasysa i moment chyba ciut wiekszy. Pozdro!

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 14 mar 2007, 11:26

dejf pisze:Mama posiada A3 98r 90PS i musze powiedziec ze predzej wkreca sie na obroty niz 80tka.. Turbina wczesniej zasysa i moment chyba ciut wiekszy.
mniejsze autko, moment jest większy, chyba 202nm. a jeśli ci mało mocy w 80-tce to możesz założyć boxa, tylko nie takiego z allegro za 500zl, tylko w profesjonalnej firmie. ja już niedługo planuje...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 mar 2007, 15:36

Ja mam 110KM w swojej niuni a wrażenia z jazdy dużo lepsze niż w 90KM. Silnik nie jest awaryjny jedyne co to zapiekanie sie kierownic w turbulum wiec nie mozna jeżdzić oszczednie. Silnik 110KM ma oznaczenie AFN

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 14 mar 2007, 19:45

Jesli masz wszystko wporzadku w silniku, to mozna z 1Z spokojnie wyciagnac ze 120-130 KM, profesjonalne zaklady sie juz tym od dawna zajmuja: wtryski od 110KM + chip i to wszystko. :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl