[80 B4 1.9 TDI 1Z] czyszczenie przepływomierza Pierburg
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
[80 B4 1.9 TDI 1Z] czyszczenie przepływomierza Pierburg
Witam
dziś przy zmianie filtru powietrza wylukałem ze przepływomierz (u mnie) Pierburg jest brudny
przetarłem obie siatki (drobna mocno zabrudzona) - czy da sie w środku to jakoś wyczyścić ?\
jest jakiś sposób :?:
Proszę o info <osohozi>
dziś przy zmianie filtru powietrza wylukałem ze przepływomierz (u mnie) Pierburg jest brudny
przetarłem obie siatki (drobna mocno zabrudzona) - czy da sie w środku to jakoś wyczyścić ?\
jest jakiś sposób :?:
Proszę o info <osohozi>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
chyba nie bo ja też te siatki czyściłem chociaż wcale nie były brudne chciałem tą górę otworzyć ale zerwałem prawie jakiś klej czy coś takiego no nie wiem ja tego nie otwierałem na siłe może daj spokój ,otworzyłem troszkę w środku wszystko jakby dopiero z fabryki wyjechało i dałem spokój ja też mam pierburga
Wyczyścić się to da - delikatnie odrywa się siateczkę (należy ją później dobrze przykleić np. poxipolem) i w środku delikatnie czyści się blaszki najlepiej srodkiem do czyszczenia przepływomierzy, benzyną ekstrakcyjną, acetonem i miękkim pędzelkiem lub patyczkami do uszu. Całą operację należy przprowadzić bardzo delikatnie żeby czegoś nie uszkodzić.
Pozostaje tylko pytanie: po co chcesz go czyścić? czy autko stało się słabsze? VAG pokazuje że przepływka niedomaga? jeżeli nic z tych rzeczy to nie ruszaj bo nie ma sensu - zawsze istnieje niebezpieczeństwo że się coś uszkodzi a przepływka nie należy do najtańszych elementów.
Jeżeli chcesz się jeszcze czegoś dowiedzieć to https://audi80.pl/19tdi-1z-czyszczen ... t20928.htm lub na forum vwgolf widziałem kiedyś dużo tematów.
Pozdrawiam
Pozostaje tylko pytanie: po co chcesz go czyścić? czy autko stało się słabsze? VAG pokazuje że przepływka niedomaga? jeżeli nic z tych rzeczy to nie ruszaj bo nie ma sensu - zawsze istnieje niebezpieczeństwo że się coś uszkodzi a przepływka nie należy do najtańszych elementów.
Jeżeli chcesz się jeszcze czegoś dowiedzieć to https://audi80.pl/19tdi-1z-czyszczen ... t20928.htm lub na forum vwgolf widziałem kiedyś dużo tematów.
Pozdrawiam
pod górnym dekielkiem jest elektronika i jak przepływka nie wywala błędów to nie należy się tego czepiać :!:gibaj pisze:chyba nie bo ja też te siatki czyściłem chociaż wcale nie były brudne chciałem tą górę otworzyć ale zerwałem prawie jakiś klej czy coś takiego no nie wiem ja tego nie otwierałem na siłe może daj spokój ,otworzyłem troszkę w środku wszystko jakby dopiero z fabryki wyjechało i dałem spokój ja też mam pierburga
siateczki dobrze się zdejmuje po podgrzaniu opalarką lub suszarką do włosów grzejąc w jednym rogu i w tym samym miejscu podważając śrubokrętem ale nie należy ściągać tej siatki co jest od strony turbiny (jakby się potem oderwała to może narobić biedy w turbinie, chociaż wąż jest zwężany i raczej nie powinna przelecieć siatka ale po co ryzykować), czyścić można delikatnie patyczkiem do uszu nasączonym acetonem lub rozpuszczalnikiem nitro i nie można podłączać przepływki zanim rozpuszczalnik całkowicie nie wyparuje :!:
siatkę spokojnie można delikatnie wtopić (np. przy użyciu opalarki) także niekoniecznie używać kleju, a poza tym poxipol to badziewie i może się oderwać i uszkodzić turbo, a taki klej jak np. distal jest bardzo dobry ale niestety ma dość długi czas wiązania <ok>
na przepływomierzu literami jak wół wielkimi napisane :mrgreen: a przepływomierz to takie coś dużego przez które przechodzi powietrze z filtra więc i tego nie sposób nie zauważyć <ok>soprano10 pisze:a jak rozpoznać ten przepływomierz pierburga??? gdzies jest to napisane???
poza tym przepływomierz nie cyka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
N 75 cyka tzn.zawór upustowy turbosprężarki .Cyka od chwili włączenia zapłonu cały czas i tak ma być .Nie ma co szukać dziury w całym Co do czyszczenia przepływki to jak wymieniałem świeżo zakupioną używkę zasyfioną w środku to wypłukałem ją zwykłą benzyną bez ściągania siateczek .Wysuszyłem ,założyłem i jeżdżę .Jak jest dobrze to nie radzę się czepiać bo nadgorliwość czasami nie popłacasoprano10 pisze:to co w takim razie cyka, co moze powodować takie cykanie???
Ostatnio zmieniony 07 maja 2010, 11:05 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Słychać w środku ? :shock: Jak odpalisz silnik to głośniej cyka niż chodzi silnik ? :mrgreen: nie przesadzaj Taka jego specyfika pracy , ma cykać i cyka.Jak chcesz to mam nówkę pierburga na zbyciu ale też cykasoprano10 pisze:ale w innych dislach tego aż tak mocno nie słyszę... a u mnie jest to dość chałaśliwe
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
a co sądzicie o tym :
ciekawe story (po angielsku)
ciekawy sposób czyszczenia zwłaszcza ta fota:
ktoś czyścił no może nie w ten sposób - ale bez rozbierania i tylko poprzez portraktowanie przepływki środkiem ipa w śpraju :?:
Kod: Zaznacz cały
http://www.roadsleeper.com/gti/maf.html
ciekawy sposób czyszczenia zwłaszcza ta fota:
ktoś czyścił no może nie w ten sposób - ale bez rozbierania i tylko poprzez portraktowanie przepływki środkiem ipa w śpraju :?: