Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] czyszczenie przepływomierza Pierburg

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

[80 B4 1.9 TDI 1Z] czyszczenie przepływomierza Pierburg

Post autor: hackthemilk » 20 kwie 2010, 14:30

Witam

dziś przy zmianie filtru powietrza wylukałem ze przepływomierz (u mnie) Pierburg jest brudny
przetarłem obie siatki (drobna mocno zabrudzona) - czy da sie w środku to jakoś wyczyścić ?\
jest jakiś sposób :?:

Proszę o info <osohozi>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 20 kwie 2010, 17:10

chyba nie bo ja też te siatki czyściłem chociaż wcale nie były brudne chciałem tą górę otworzyć ale zerwałem prawie jakiś klej czy coś takiego no nie wiem ja tego nie otwierałem na siłe może daj spokój ,otworzyłem troszkę w środku wszystko jakby dopiero z fabryki wyjechało i dałem spokój ja też mam pierburga

mzaba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mzaba » 20 kwie 2010, 19:08

Wyczyścić się to da - delikatnie odrywa się siateczkę (należy ją później dobrze przykleić np. poxipolem) i w środku delikatnie czyści się blaszki najlepiej srodkiem do czyszczenia przepływomierzy, benzyną ekstrakcyjną, acetonem i miękkim pędzelkiem lub patyczkami do uszu. Całą operację należy przprowadzić bardzo delikatnie żeby czegoś nie uszkodzić.
Pozostaje tylko pytanie: po co chcesz go czyścić? czy autko stało się słabsze? VAG pokazuje że przepływka niedomaga? jeżeli nic z tych rzeczy to nie ruszaj bo nie ma sensu - zawsze istnieje niebezpieczeństwo że się coś uszkodzi a przepływka nie należy do najtańszych elementów.
Jeżeli chcesz się jeszcze czegoś dowiedzieć to https://audi80.pl/19tdi-1z-czyszczen ... t20928.htm lub na forum vwgolf widziałem kiedyś dużo tematów.
Pozdrawiam

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 kwie 2010, 23:11

gibaj pisze:chyba nie bo ja też te siatki czyściłem chociaż wcale nie były brudne chciałem tą górę otworzyć ale zerwałem prawie jakiś klej czy coś takiego no nie wiem ja tego nie otwierałem na siłe może daj spokój ,otworzyłem troszkę w środku wszystko jakby dopiero z fabryki wyjechało i dałem spokój ja też mam pierburga
pod górnym dekielkiem jest elektronika i jak przepływka nie wywala błędów to nie należy się tego czepiać :!:
siateczki dobrze się zdejmuje po podgrzaniu opalarką lub suszarką do włosów grzejąc w jednym rogu i w tym samym miejscu podważając śrubokrętem ale nie należy ściągać tej siatki co jest od strony turbiny (jakby się potem oderwała to może narobić biedy w turbinie, chociaż wąż jest zwężany i raczej nie powinna przelecieć siatka ale po co ryzykować), czyścić można delikatnie patyczkiem do uszu nasączonym acetonem lub rozpuszczalnikiem nitro i nie można podłączać przepływki zanim rozpuszczalnik całkowicie nie wyparuje :!:
siatkę spokojnie można delikatnie wtopić (np. przy użyciu opalarki) także niekoniecznie używać kleju, a poza tym poxipol to badziewie i może się oderwać i uszkodzić turbo, a taki klej jak np. distal jest bardzo dobry ale niestety ma dość długi czas wiązania <ok>

soprano10

Post autor: soprano10 » 07 maja 2010, 00:14

a jak rozpoznać ten przepływomierz pierburga??? gdzies jest to napisane??? przepływomierz działa mi tak jakoś inaczej bo słyszę go jak pracuje przy zapalonym silniku a gdy zgasze go to w kabinie słychać taki cichutki stukot bardzo podobny że od przepływomierza czy to jest normalne???

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 maja 2010, 01:33

soprano10 pisze:a jak rozpoznać ten przepływomierz pierburga??? gdzies jest to napisane???
na przepływomierzu literami jak wół wielkimi napisane :mrgreen: a przepływomierz to takie coś dużego przez które przechodzi powietrze z filtra więc i tego nie sposób nie zauważyć <ok>
poza tym przepływomierz nie cyka ;-)

soprano10

Post autor: soprano10 » 07 maja 2010, 09:55

to co w takim razie cyka, co moze powodować takie cykanie??? dzisiaj zajrzę i zobacze co mam za model tego przepływomierza:)

[ Dodano: 2010-05-07, 09:57 ]
dodam że jeszcze samochód działa mi normalnie, pali na dotyk nawet jak jest zimny ale za każdym razem słychać te charakterystyczne cykanie...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 maja 2010, 10:21

soprano10 pisze:to co w takim razie cyka, co moze powodować takie cykanie???
N 75 cyka tzn.zawór upustowy turbosprężarki .Cyka od chwili włączenia zapłonu cały czas i tak ma być .Nie ma co szukać dziury w całym ;-) Co do czyszczenia przepływki to jak wymieniałem świeżo zakupioną używkę zasyfioną w środku to wypłukałem ją zwykłą benzyną bez ściągania siateczek .Wysuszyłem ,założyłem i jeżdżę .Jak jest dobrze to nie radzę się czepiać bo nadgorliwość czasami nie popłaca ;-)
Ostatnio zmieniony 07 maja 2010, 11:05 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

soprano10

Post autor: soprano10 » 07 maja 2010, 10:33

ale w innych dislach tego aż tak mocno nie słyszę... a u mnie jest to dość chałaśliwe

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 maja 2010, 11:08

soprano10 pisze:ale w innych dislach tego aż tak mocno nie słyszę... a u mnie jest to dość chałaśliwe
Słychać w środku ? :shock: Jak odpalisz silnik to głośniej cyka niż chodzi silnik ? :mrgreen: nie przesadzaj ;-) Taka jego specyfika pracy , ma cykać i cyka.Jak chcesz to mam nówkę pierburga na zbyciu ale też cyka ;-)

soprano10

Post autor: soprano10 » 07 maja 2010, 13:50

spoko dzięki ale jak nic mi się z autem nie dzieje to po co mam wymieniać? :P trudno będe jeździł tak jak jest :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 maja 2010, 13:56

soprano10 pisze:spoko dzięki ale jak nic mi się z autem nie dzieje to po co mam wymieniać?
Do tego zmierzam ;-)

figo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lis 2007, 02:02

Post autor: figo » 14 maja 2010, 00:07

padł mi Pierburg , czekam na używkę ale potrzebuje auto na codzień więc odłączyłem wtyczkę bo tak to jazda strasznie utrudniona no i narazie zrobiłem 150 km , oprócz dużego spalania są jeszcze jakieś efekty uboczne odłączonej przepływki???

pozdrawiam.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 14 maja 2010, 08:39

tak, samochód jedzie jakby ciągnął wagon i osiągi ma zbliżone do malucha z przyczepką :mrgreen: poza tym nie ma skutków ubocznych

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 21 cze 2011, 20:37

a co sądzicie o tym :

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//www.roadsleeper.com/gti/maf.html
ciekawe story (po angielsku)

ciekawy sposób czyszczenia zwłaszcza ta fota:
Obrazek

ktoś czyścił no może nie w ten sposób - ale bez rozbierania i tylko poprzez portraktowanie przepływki środkiem ipa w śpraju :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl